2 tipy na zvýšení pracovitosti

PracovitostPokud jste stejně jako já sami svým šéfem a nechodíte nikam do zaměstnání, určitě víte, že to sebou nese kromě spousty výhod také několik nevýhod. Tou hlavní klíčovou nevýhodou je to, že se musíme sami nutit k práci a to není vždy tak jednoduché.

I přestože mám TODO listy nekonečné a práce je pořád hodně, často se mi nedaří „donutit“ se k práci tak, jak bych chtěl. Samozřejmě se snažím dělat věci, které mě baví, abych se musel nutit co nejvíce, ale i sebezábavnějšímu webu je občas potřeba udělat nudnější propagaci.

O to horší je to, když má člověk dostatek peněz formou pasivního příjmu, takže ví, že když si dá pauzu tak zítra neumře hladem.

Samozřejmě ale nechci žít takovým způsobem života a moje ambice jsou snad trochu vyšší. Proto se snažím najít způsoby, jak pracovat alespoň 8 hodin denně. V posledních asi třech týdnech se mi to daří a občas dělám i „přesčasy“. Jak se mi podařilo se do takového stavu dostat?

Vstávám brzo

Klíčovou změnou v mém denním režimu bylo to, že jsem se naučil vstávat mnohem dřív, než v minulosti (kolem 12 hodiny). Dnes se snažím vstávat v 6 ráno, nejpozději v 9. Nevím čím to je, ale práce takhle brzo mi jde mnohem líp.

Vím, že je prostě ještě moc brzo na to, abych si mohl dát pauzu a dělal něco jiného. Pravidelný režim, na který si tělo zvykne je lepší ve všech směrech, nespím víc než je potřeba, mám čas i na cvičení a navíc si rozvrhnu jídelníček tak, aby mělo moje cvičení co nejlepší efekt.

Guarana, černý čaj, kafe

KávaPokud je časné vstávání tím dobrým, pak je rozhodně pití kafe, guarany nebo černého čaje tím špatným. Ale i když to má svoje nevýhody – hlavně kofein – stojí mi to za to.

Skoro každé ráno si dávám hrnek guarany (někdy i colu). Nejde o klasické tabletky, které mi snad nikdy nefungovali, ale o prášek, který rozmícháte ve vodě nebo s mlékem. Já to připravuju stejně jako čaj a musím říct, že to opravdu hodně pomáhá. Zlepšuje koncentraci a do práce se najednou cítím víc motivovaný.

Problém je ale hlavně v tom, že když dávky dáte moc silné, budete mít problémy se spaním (naštěstí jsou i na to další bylinky). Tělo už bude sice unavené, ale mozek vám prostě nedovolí usnout. Je to pak dost nepříjemné a může to rozhodit celý denní režim. Proto dávám guaranu jenom ráno, aby se přes den stihla „odbourat“.

Stejně jako na kávě vzniká i na guaraně tolerance, takže dávky musíte postupně navyšovat. Já se občas snažím na pár dnů vysadit, aby pak látky účinkovaly znovu silně.

Díky kombinaci těchto dvou tipů se mi teď daří pracovně opravdu dost dobře. Kdybych si nemusel připravovat jídlo, chodit nakupovat a cvičit, tak dokážu při vhodné práci vydržet i 10 hodin aniž by mi to nějak vadilo.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Začněte podnikat ještě dnes!

10 komentářů

  1. jarda 19.7.2012
  2. Radek 19.7.2012
    • jarda 19.7.2012
  3. rm 19.7.2012
  4. Lukáš 26.7.2012
  5. James K. 29.7.2012
  6. majlan 24.8.2012
  7. Norbert 4.9.2012
  8. Kajinka 3.12.2012
  9. Věrka 17.12.2012

Přidej komentář