5 způsobů, jak vyvážit technické a netechnické SEO

seo-technickeAčkoli se strategie technického a netechnického SEO liší, existují způsoby, jak mohou pracovat společně. Dříve bylo SEO z velké části o kódování.

Technické SEO zahrnovalo hlavně práci s kódem, metadaty, odkazy atd., aby bylo dosaženo lepších pozic ve výsledcích vyhledávání. Technická část SEO se od té doby příliš nezměnila.

Pravdou ale je, že čím dál důležitější je také netechnická část, jejímž cílem je nabídnout uživateli relevantní obsah.

Pro váš web je důležitá jak technická, tak netechnická část SEO. Kódování, metadata nebo zpětné odkazy vytváří prostředí, které je třeba vyplnit kvalitním obsahem. Algoritmus, který řadí výsledky ve vyhledávání, se neustále mění. A v posledních letech roste důležitost kvalitního obsahu. Google totiž chce uživatelům nabízet co nejrelevantnější výsledky a odpovědět tak na jejich otázky.

Spolupráce jednotlivých týmů

Ve většině organizací fungují separátně týmy, které zodpovídají za vývoj webu, technické a netechnické SEO. Pravdou je, že by měly kooperovat. Jednotlivé týmy by měly minimálně komunikovat a jejich aktivity by měly směřovat k tomu, aby byl web atraktivní jak pro uživatele, tak pro vyhledávače.

Vyvážení on-page a off-page optimalizace

Při optimalizaci webu bychom neměli zapomínat ani na off-page SEO. V rámci on-page optimalizace pracujeme na struktuře, hierarchii a celkovém návrhu webu, meta popiscích, možnostech indexace, obsahu stránky, mobilní verzi webu, rychlosti webu atd. To vše je však nutné podpořit off-page optimalizací, která zahrnuje příchozí odkazy, články na jiných webech atd.

Určete si cíle jednotlivých částí optimalizace

Například rozhodování o tom, jak používat subdomény a navrhovat architekturu vašich stránek, jsou zřetelně technické úkoly, zatímco psaní textů a optimalizace obsahu je úkolem netechnického – tvůrčího týmu.

V mnoha ohledech se však cíle technického a netechnického týmu překrývají. Je například velmi důležité, aby byl web graficky atraktivní a nabídl uživateli opravdu zajímavý obsah. Jednotlivé texty by měly být snadno čitelné, měly by obsahovat nadpisy pro lepší orientaci atd. Neméně důležitá je ale snadná navigace a přehledná struktura.

Práce s příspěvky

Velice důležitá je také práce s příspěvky. Pokud na vašem webu často publikujete články, doporučujeme dodržovat stejná pravidla. U všech příspěvků byste měli bez rozdílů řešit optimalizaci obrázků, jednotlivé úrovně nadpisů, tagy, výběr klíčových slov atd. Pouze tak budou moci vaše příspěvky konkurovat ostatním webům. Pokud máte ve vaší společnosti tým, který je zodpovědný za SEO, a tým, který píše texty, ujistěte se, že obě strany spolupracují a texty jsou vytvářeny i s ohledem na SEO.

SEO a investice

SEO není pouze o psaní textů. Optimalizace webu pro vyhledávače je nekonečná, a proto doporučujeme mít vždy stanovený rozpočet jak pro technickou, tak netechnickou část optimalizace webů. Fungující web, na který budete pouze přidávat texty, časem před konkurencí neobstojí. Kontrolujte proto pravidelně, jak si váš web stojí ve výsledcích vyhledávání, zjišťujte jeho slabiny a ty průběžně odstraňujte.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Proč nedělám SEO služby?

Závěr

I když se strategie technického a netechnického SEO velmi liší, měly by být v rovnováze a je možné najít způsoby, jak mohou jednotlivé týmy spolupracovat tak, aby dosáhly stanovených cílů. Konkurence v SERPu neustále roste, a proto je třeba být neustále ve střehu a pravidelně investovat do optimalizace. I když firmy do SEO investují, jednotlivé týmy často fungují odděleně. Získejte ve spolupráci technického a netechnického týmu konkurenční výhodu a posuňte váš web výš.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEO, PPC reklamu, emailing a správu sociálních sítí.

3 komentáře

  1. Vladimír Juroško 15.4.2018
  2. Žaneta Uherková 22.6.2018
  3. Bestnabytek 13.9.2018

Přidej komentář