7 tipů na vyšší výdělky u Adsense

Adsense je rozhodně jeden z nejefektivnějších monetizačních kanálů, které můžete u MFA nebo minisites využívat. Plno začátečníků ale neumí reklamy správně vložit a naoptimalizovat tak, aby jim přinášely maximum zisků.

Protože mám dobré srdce a všem začátečníkům rád pomáhám, rozhodl jsem se sepsat pár tipů, které vám při umísťování reklamních ploch od Adsense pomůžou. Tady je máte:

Větší reklamy jsou lepší

U Adsense si teď můžete vybrat z mnoha ploch, ale já přesto používám jen ty nejzákladnější, které jsou zároveň většinou největší.

  • Nejvíce se mi vyplácí využívat obdélník 336 x 280 anebo menší verzi 300 x 250. Tyto jednotky dávám do obsahu pod nadpis článku nebo kategorie.
  • Do bočního panelu doporučuji dávat široký sloupec 160 x 600. Užší verze je míň efektivní. Zkoušel jsem do širokých sidebarů dávat i obdélník 300 x 250 ale moc se to nechytalo a doporučoval bych spíš ten sloupec.
  • Používání plochy o rozměrech 468 x 60 bych skoro vůbec nedoporučoval. Je to moc malá plocha a bannerová reklama v této velikosti je snad nejznámější, takže ji uživatelé ignorují nejvíce. Místo ní nasaďte buď obdélník 336 x 280 nebo široký obdélník 728 x 90.

Styl a barvy, které ladí s designem

Často jsem přemýšlel, jestli je lepší dávat na web reklamy, které zapadnou (a uživatelé je tak mohou přehlédnout) anebo reklamy, které do obsahu nebudou zapadat, budou výrazné a zaujmou návštěvníka.

Zjistil jsem, že lepší je ladit barvy podle designu webu. Pokud chcete trochu experimentovat, můžete reklamu obarvit jako nějaký info box, ale stejně by to mělo s designem ladit. Barevná kombinace, která se mi osvědčila je tato:

  • Červený nebo modrý titulek, pozadí i ohraničení bílé (pokud je to tak i na webu), text a url středně šedé

Reklamy musí jít vidět

Pokud máte Adsense na webu jako primární zdroj příjmů a nevadí vám, když jednotky budou trochu více na očích, udělejte to. Zapomeňte na reklamy dole v sidebaru.

Udělejte horní falešné menu z dlouhé odkazové jednotky, do jednoho bočního panelu nahoru hoďte široký sloupec a na začátek a konec obsahu dejte velký obdélník.

Snižujte počet přímých návštěv (nepodložené)

Vracející návštěvníci se na vašem webu budou orientovat lépe a proto taky brzo zjistí, co jsou reklamy a co přirozené odkazy. Z toho důvodu budou tito lidé klikat méně a proto je dobré shánět nové návštěvníky, kteří u vás ještě nebyli (chodí hlavně z výsledků hledání na longtail).

Ti z vás, kteří se na MFAčka zaměřují s tím asi problémy mít nebudou, horší to je u blogerů nebo u projektů, které už mají brand. Tam jsou ale zase širší možnosti monetizace, nemusíte využívat jenom Adsense.

Zvyšujte efektivitu sledováním RPM

Kromě klasických hodnot jako je CTR nebo počet prokliků je u Adsense jednotek taky hodnota RPM. Ta určuje, kolik můžete z dané reklam. plochy vydělat, když tam bude 1000 zobrazení.

Tato hodnota je pro mě při srovnávání efektivity klíčová. Jak ji ale můžete využít?

Já jsem měřil RPM tak, abych zjistil, jestli se mi vyplatí mít zaplé i grafické a multimediální reklamy. Některé plochy tímto způsobem mohou vydělávat víc, jinde se prostě bannery a multimédia nehodí. Abych to zjistil, na nějakou dobu jsem nechal u dané jednotky zaplé jen textové reklamy.

Za dané období si pak zkontroluju a zapíšu RPM a pak přepnu na zobrazování textu i grafiky. Po nějakém čase to zase zkontroluju a hodnoty porovnám. Zapnu pak variantu, která má RPM vyšší. Grafická reklama sice může občas přinášet víc prokliků, ale prokliky tam jsou často levnější. U textu je navíc možné, že návštěvníka zaujme i jiný inzerát, než ten nejdražší, který je první.

Nejefektivnější reklamy nahoře

Já jsem až donedávna netušil, že Adsense dává nejdražší reklamy na plochy, které jsou v kódu umístěny nejvýše. Zanalyzujte si proto weby a zkontrolujte, že plocha, které má nejlepší CTR bude v kódu stránek nahoře. V případě, že to tak nemáte, můžete jednotku v kódu přidat dopředu a pak ji nastylovat pomocí CSS tak, aby byla na pozici, kde bude mít nejlepší CTR.

Měřte a analyzujte

To, co se mi většinou nechce ale je to důležité, je měření výkonnosti. Kontrolujte které barevné kombinace vydělávají nejvíc, kde budete mít nejlepší CTR nebo kde máte nejlepší RMP. Neskončete tím, že na web nahážete reklamní jednotky „od oka“ a spokojíte se s tím, co vydělávate. Správnou optimalizací můžete zvýšit vaše zisky o desítky procent.

Máš tip na zvýšení výdělků u Adsense? Nebuď sobec a poděl se o něj v komentářích 🙂

16 comments

  1. Diky za informaci ohledne toho adsense kodu ve vrchni strukture webu. Jak jsi na to prisel?

    • No já už ani nevím 🙂 Buď jsem to někde četl (zahraniční blogy) anebo jsem to slyšel v nějakém videu Adsense týmu.

  2. S tím testováním která reklama víc vynáší bys měl radši používat A/B test protože se obě varianty (nebo i více) testují zárověň (půlce návštěvníků se zobrazí jeden typ a druhé druhý typ). Má to tu výhodu, že to nebude obsahovat chybu. Například rozdílných měsíců – prázdniny, předvánoci, nebo i nějakou kampaní velkého zadavetele(za dobrou cenu za proklik), která už další měsíc nemusí běžet.
    Otázka na závěr co to máš za plugin do WP s tím kopírováním hesla do komentářů? moc se mi líbi!

    • Jo to je fakt, na to jsem při psaní článku vůbec nepomyslel. Určitě by se to mělo dělat tak jak říkáš.
      K pluginu – je to Spam Free WordPress, možná jsou i lepší možnosti, ale mě zatím chytá všechen spam 😉

      • Ten plugin se mi líbí že je nestandardní a tím i pro spamovací automaty dost neprůstřelnej… na jednom webu z mnoha mám Comment luv a tam chodí auto spamu jako sraček – mnohonásobně víc než jinam! Ttakže je chci trochu potrápit.
        Zatím mám tři, který chci vyzkoušet ten tvůj, pak trochu té matematiky („3+x=pět“) a třetí je checkbox s nápisem „nejsem spammer“ který musíš zatrhnout aby to post vzalo.
        JInak díky za tip.

    • Co tym myslis A/B test? Mozes mi prosim blizsie popisat postup? Dakujem.

      • tak věřím že po zadání do vyhledávače nejdeš odpovědi. Tak jen krátce. Testuješ zpravidla dvě různé reklamy (cokoli kde dokážeš ohodnotit výsledek) a měříš kolik která vydělá na počet zobrazení. A pak statisticky ověříš jestli výsledek je statisticky významný (tj. jestli jsi měl dostatek zobrazení na to aby jsi mohl prohlásit že jedna z nich vydělá doopravdy více).
        Příklad: 500x zobrazím reklamu A a B. Reklama A má 5 prokliků a B má 10 prokliků. Bohužel z tohoto nelze říci že na 90% je reklama B úspěšnější než reklama A. Je třeba ještě zobrazit každou 300x.
        Doporučuju si najít nějakou webovou A/B kalkulačku která tu statistiku za tebe spočítá!

  3. Když jsem měl ještě továrnu na MFA byla dobrou volbou reklama 468×15 atd. Tyhle odkazové jednotky lákaly nejvíc klikanců, ale moc to neneslo 😀

    Taky je občas dobrý fouknout do obsahu tagy:

    obsah

    ale abych řekl pravdu zřejmě to moc nefunguje. více tady: http://support.google.com/adsense/bin/answer.py?hl=en&answer=23168

  4. o tej prvej reklame som už veľa čítal ale ajtak nechápem prečo tomuá tak je, má to nejkaý skrytý význam ?

  5. Můžu se zeptat, zda-li existuje i reklama od Google / Sklik, jež platí pouze za počet zobrazení a nejen prokliků? Díky!

  6. u pana G. existuje, akorat si ji clovek nemuze vybrat samostatne, zobrazuje se v mixu s tou klikaci ale jsou to vetsinou o proti te klikaci drobne!

  7. Hmmm zajímavé, určitě něco z toho vyzkouším. Mám na webu responsivní šablonu, která se mění s velikostí okna/zařízení, tak jsem zkusil automatickou velikost reklam a uvidím, jak moc efektivní to bude 🙂

  8. S článkem souhlasím, akorát je proti pravidlům dát reklamu hned pod nadpis nebo udělat falešné menu. Dříve či později na to někdo přijde a zruší mu účet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*