Cesta k výdělečnému webu – milník 200 článků

Málem jsem si ani nevšiml, že můj hlavní finanční web už brzy dosáhne dalšího obsahového milníku a tím je 200 článků. Když jsem web začínal a měl jsem ještě tehdy čas na rozjíždění nových projektů, říkal jsem si, že bych mohl přidávat i 100 článků měsíčně. Hodně jsem se přecenil.

Na začátku jsem sice články sypal docela rychle, jenže se začali přidávat pracovní povinnosti z jiných projektů a dnes už nestíhám ani vyřizovat navrhnuté výměny článků a odkazů (poslední dobou mě zaměstnává hlavně eshop).

Většina přidaných článků, které vyšli v poslední době je spíš propagačních, většinou přidám svůj vlastní článek tak 1x za týden až 14 dnů.

Snížená péče o web se bohužel projevuje i v návštěvnosti. Na grafu to sice moc vidět není, ale tak o 100 návštěv denně je to nižší než třeba o prázdninách. Částečně mě možná trefily i změny na Seznamu taky je to možná konkurencí, která mě občas někde předběhne. Lidí, kteří umí dělat finanční weby a dostat je do SERPU je stále víc, takže boj o místa je tu pořád.

graf-navstevnosti

Graf návštěvnosti cca srpen-listopad

Jak jde monetizace?

Už ani výdělky nejsou to, co bývali v nejlepší časy a zhruba o 20% šli dolů. Od začátku listopadu to šlo dokonce dolů ještě mnohem víc, protože mi skoro úplně vypadl příjem z iframu, kde jsem měl affil na Kredito24 půjčku, která mi dělala většinu příjmů u espoluprace.

Přehodil jsem na affil od Nejprovize, ale konverze se tam ukazují až po delším čase, takže ještě nevím jak si stojím.

Protože už mám zase aktivní Adsense účet, přemýšlím, že bych zkusil přehodit jednotky z Skliku právě na Adsense. Dělali jsme teď nějaké porovnávání výhodnosti a u Adsense vycházela cena za proklik trochu lepší, takže to možná zkusím.

Naštěstí mi už část příjmů dělá i prodej reklamy, takže se příjem diverzifikuje mezi PPC, affiliate a prodej reklamy. Navíc sílu projektu využívám i k propagaci dalších webů v mé síti.

Dosavadní výdělky:

  • jen z PPC už přes 100 000 Kč
  • affilate – nemám přesný měřící kanál ale min. 40 000 Kč
  • prodej reklamy přímo: 10 000 Kč

screen-vydelku

Jaktože to funguje?

Když tvořím obsah a propaguji tento web, snažím se na něj dívat jako by to byl opravdu kvalitní magazín.

Ten by určitě pravidelně publikoval, neřešil by příliš kolik odkazů je v článku a kam jdou, pokud by to bylo tématické.

I když obsah a kvalita článků u mě nejsou často nic moc, robot to může poznat na stránce jen podle „kvality“ kódu (a pak ještě sdílením, CTR v SERP atd.) – takže využívám co nejvíc dostupných prvků v kódu:

  • zesílení
  • kurzívu
  • podtržení
  • různé druhy nadpisů
  • obrázky (s vhodným altem)
  • videa
  • tabulky
  • blockquote
  • seznamy
  • ankety
  • citace z cizích webů
NEPŘEHLÉDNĚTE  Proč je lepší dělat propojené weby?

Možná jsou to minimální faktory, ale nastavím to takhle jednou a těžím z toho pořád, takže se mi to vyplatí.

Hodně dobře podle mě funguje aktualizovaný obsah na stránce v kombinaci s novými odkazy. Nový obsah mi na webu dělají komentáře, takže se o to starat nemusím.

Stačí občas dodat pár odkazů a články se na hodně longtailu umísťují dost dobře.

Nemůžete ale čekat, že všechno půjde samo snadno s novým webem, který nemá autoritu. Je potřeba sbírat odkazy jak na homepage, tak i na podstránky a linkjuice ještě interně rozesílat. V oblasti financí je konkurence hodně vysoká a i články na dost longtailové výrazy je potřeba nějak nakopnout.

Seznam neindexuje hlavní stranu

Další problém, se kterým se občas setkávám je to, že u projektů nechytá v indexu Seznamu ani v SERP hlavní strana webu. Mě napadá jediné vysvětlení a tím je přeoptimalizovanost hlavní strany (velký jednorázový nárůst odkazů anebo třeba příliš odkazů v poměru k odkazům na podstránky).

Nemám to nijak ověřené, ale nenapadá mě už žádný jiný důvod (snad jen chyba robota a indexu), který by mohl zavinit to, že právě hlavní strana není vidět.

Já vlastně na hlavní stranu ani odkazy moc nesháním a když už, tak je anchor většinou url nebo název webu, klíčová slova tam zbytečně necpu, protože to není moc efektivní /mám špatný title, stránka není optimalizovaná na určité klíčové spojení/.

Optimalizovat na kws začínám až na úrovni kategorií, kde se dá upravit hezky title díky pluginu Seo by Yoast, navíc můžete ke kategoriím přidat unikátní popis a obrázek, takže už se tam dá trošku stránka naoptimalizovat.

narust-odkazu

Při propagaci je potřeba taky přemýšlet, jak asi získává odkazy kvalitní magazín, jak často, jaké jsou poměry třeba v tom, odkud odkaz vede (hlavička-obsah-patička), jakého je typu (sidewide-one page; dofollow-nofollow; text-obrázek), jaké jsou použity anchory atd.

Pokud byste měli přístup k Analytics a sledovali linkbuilding a linkbaiting u kvalitní webu, můžete se podívat jak to má vypadat a podle toho potom uměle optimalizovat.

Ne pokaždé to ale funguje tak, jak bychom čekali, přestože se opravdu snažíme. Já sám jsem zkoušel udělat kopii svého finančního webu a Seznam mi web vůbec nevzal, asi jsem nějak špatně sbíral backlinky, ale vůbec mě nedával do výsledků hledání. Chce to proto zkoušet více projektů a zjistit si, který z webů vám šlape nejlépena ten se pak zaměřte.

14 komentářů

  1. Michal 20.11.2014
  2. Zbyněk Buřival 20.11.2014
  3. Michal 20.11.2014
  4. Axel 20.11.2014
    • Radek 20.11.2014
      • Axel 21.11.2014
      • Andrej 22.11.2014
  5. majo 21.11.2014
  6. Kamil 22.11.2014
  7. Patrik 25.11.2014
  8. Jan Profík 3.12.2014
  9. Karel 4.12.2014
  10. Alex 13.12.2014
  11. Petpo 30.1.2015

Přidej komentář