Cesta k výdělečnému webu – prvních sto článků

prvních sto článkůJe to už dlouho, co jsem psal nějaké novinky o svém obsahovém finančním webu, proto jsem si dnes udělal krátký přehled a přináším novinky nyní. Od minulého článku uběhli už dva měsíce a pár věcí se změnilo.

Jak se daří finančnímu webu?

Na webu je teď jiný design, u něj mám CTR mezi 5 – 10 %, ale přemýšlím, že vzhled možná ještě změním. Taky bylo přidáno zhruba 30 nových článků, takže už jsem konečně na první stovce, v desetině cesty k cíli.

Zatím jdou věci podle plánu, články se v SERP chytají dobře a longtailových spojení je pořád dostatek. Díky tomu už občas překonám návštěvnost 400 denně a už se blížím k 500.

Úspěchy

  • 32 nových článků
  • zisky za říjen: 7500 Kč (v srpnu jsem začínal na 1500)
  • návštěvnost 300-500
  • rekordní zisk na Skliku/den: 420 Kč
  • první prodeje PR článků

Podobně jako Josefu Kroupovi se mi občas podaří trefit téma článku, které je zrovna hledané. Mám tu pár klíčových slov, které mi za posledních 14 dnů přivedli vždy kolem stovky lidí. Denně je to zhruba 8 lidí, většinou je to ale během několika dnů pár desítek návštěv a pak zájem opadne.

Aktuální cíle:

  • stabilní návštěvnost přes 500 lidí denně
  • zisky přes 10 000 Kč měsíčně
  • diverzifikovat příjmy a zkusit získat konverze z affiliate
  • zrychlit přidávání článků

Další MFA

Protože se mi zdá, že Seznam poslední dobou háže nahoru aktuální články, oživil jsem jedno další finanční MFA, doplnil nový obsah a přidal pár článků zaměřených na aktuální longtail a mělo to docela úspěch. Do pár dnů od publikace návštěvnost několikrát vzrostla a web už zase vydělává.

Tohle další MFA bych jinak nechal umřít a nevěnoval se mu, ale má lepší CTR a i celkové CPM, takže zde dostanu z jednoho návštěvníka víc peněz.

Budu tam asi zatím publikovat články, které mají velkou pravděpodobnost toho, že se dostanou na první stranu Seznamu, díky sledování skliku, našeptávače a Analytics mám tipů dost.

Tento princip obsahových webů se mi docela líbí, protože při správném nastavení to může být stabilní zdroj návštěvnosti i příjmů. Chtěl bych to otestovat i v jiných oborech než v sektoru financí a proto jsem rozjel další podobný web na jiné téma, kde by měly být ceny za klik taky slušné.

Problém je pouze v tom, že nemám tolik podpůrných webů na toto téma. Alespoň se ukáže, jak důležitá je odkazová podpora od fungujících mikrostránek a jakou sílu to vlastně má.

Články na podobné téma:

Share

Radek Strouhal

Autor je webmasterem, který se stará o developování domén, tvorbu MFA a SEO. - https://about.me/gonowis

You may also like...

29 komentářů

  1. Poděs napsal:

    Slušné výsledky.

  2. Andre napsal:

    Super, ale PR články jsi mohl klidně prodávat i dříve. Zvláště v oblasti půjček, po tom je vždy poptávka.

  3. mkurri napsal:

    Dobrá práce, taky jsem po tvém vzoru obnovil jeden web a naládoval ho asi dvaceti novýma článkama, tak jsem zvědav, jak to poletí nahoru během měsíce.

  4. Luboš napsal:

    Opět skvělá inspirace, díky za ni! No vrhnu se zase do psaní 🙂

  5. panZero napsal:

    Tak to je mazec, gratulace! 🙂 Skvělá práce s výběrem článků a klíčových slov. Jinak taky připravuju report, ale bude o něco horší ;).

  6. LukasP napsal:

    Fantastický výsledky, gratulace. Mohu se zeptat, jaký je poměr návštěvnosti Google vs. Seznam?

    Jestli budeš růst stejným tempem až do 1000 článků, máš se na co těšit 😉 průběh budu sledovat…

    • Radek napsal:

      Ze Seznamu mi chodí dvojnásobek lidí než z Google, trochu mě to překvapuje, čekal jsem míň lidí z Google – zaměřuju se totiž primárně klíčová slova na Seznamu.

  7. Kaktusak napsal:

    Sleduji od začátku a paráda, gratuluji 🙂 Lze zde krásně vidět, že i v tak konkurenčním prostředí jako jsou finance, lze prorazit a vydělat nějakou tu kačku bez větších investic. Chválím design, který je mnohem lepší než předešlý. Přeju ještě více návštěvníků a větší CTR.

    Zeptám se, zda si testoval rozdíl mezi grafickou/textovou reklamou? Pakliže ano, jsou tam nějaké zásadní rozdíly v CTR a ceně za klik ?

    Díky

    • Radek napsal:

      Díky za pochvalu, design se mi ze začátku nezdál úplně nejlepší, čekal jsem nárůst CTR, ale zatím (asi 2-3 dny) se to moc neprojevilo. Budu to ještě chvilku testovat.
      Ohledně CTR mezi grafikou a textem bohužel nemůžu nic říct, netestoval jsem to. Mám v horním baneru grafiku povolenou, dole ne, ale CTR mám ze všech jednotek na webu dohromady, ne rozděleně takže rozdíly bohužel nepoznám :/

      • Roman Ryba napsal:

        Ohledně CTR, podle mě na něj v poslední době kouká mnohem více, než kdysi dřív. To samé platí i o bounce rate. Když budete mít velký bounce rate, asi to značí, že nemáte dobrý obsah a lidem se prostě nelíbí. Pár článků jsem o tom v poslední době četl, a dává to smysl, když se nad tím tak zamyslíte. Co si o tom myslíte vy?

  8. Jan Potůček napsal:

    Tak jsem vznesl dotaz dříve nežli jsem si přečetl report:) Pěkné výsledky a ať to šlape dál. U Google to trvá delší dobu, ale pak je návštěvnost stabilnější.

  9. Tom napsal:

    Pěkné výsledky gratuluji, jen tak dál. Uvažuji, že oživím některý zahálející web. Akorát ta lenost pravidelně psát…

  10. Snuggy napsal:

    Odkud kupuješ obrázky nebo jak je řešíš ?

  11. Pavel napsal:

    Dobrý den, máte inspirativní blog. Já jsem zatím ve fázi malého eshopu, ale rád bych spustil web v podobném duchu jako vy, jen na úplně jiné téma (částečně jako koníček, ale chci, aby si na sebe vydělal). Chci se zeptat, kde čerpáte inspiraci na psaní článků, protože tisíc článků je krásný cíl, ale v mé hlavě je zatím maximálně několik desítek témat.
    Druhá otázka, kolik zhruba tomuto webu věnujete času? 32 článků je docela hodně na jednoho člověka na měsíc a to předpokládám, že se nevěnujete jen tomuto webu.
    Děkuji za každou odpověď.

  12. Tom napsal:

    O jaký web se prosím konkrétně jedná?

  13. greg napsal:

    Zatím pěkný výsledky. Nicméně plánuješ návštěvnost v řádech tisíců návštěvníků za den. Neni tady riziko až budeš takhle hodně vidět, že tě někdo komu budeš vadit sestřelí?

    • Radek napsal:

      Já doufám, že zas tak moc vidět nepůjdu, že se to hodně složí z toho longtailu 🙂 I když je fakt, že už i teď občas na nějakou lepší hledanější pozici se probojuju. No snad mě nikdo nesestřelí, musím se snažit to dělat tak dobře, aby to nebylo možné 🙂

  14. LukasP napsal:

    Těším se na pokračování. Nemáš v plánu po měsíci a půl přidat nějaké info, jak si tento projekt vede?

  15. Adriana napsal:

    Wau, asi přestanu hrát poker a také začnu psát blog o financích… netušila jsem, že to může takhle hezky vynášet.

  16. Radim napsal:

    Skvělý seriál, já provádím analýzu KW (přes sklik, nástroj na návrh KW) hlavně pro travel a chtěl bych se zeptat Fondile, co pro tebe znamená hledaný longtail (průměrné číslo za měsíc) a zároveň málo konkurenční (nad jakou cenu si longtail nevybíráš) aby pro tebe byl zajímavý? Docela by mi to pomohlo v rámci travelu a taky pár módních sites..díky a přeji hodně zdaru:)

  17. Jiří napsal:

    Výsledky vypadají skvěle. Hlavní výhodou podle mého názoru je, že spousta lidí má zájem na takovýchto webech inzerovat, čímž vzniká relativně dobrý příjem. Přeji hodně úspěchů 😉

  18. Proka napsal:

    Máš tam hodně slušné výsledky, podle mě dnes už něco takového s tím kvantem informací na internetu a takzvanými „blogy“ je už těžké udělat.

    • Radek Strouhal napsal:

      Zkouším to znovu, i když ne s úplně novým webem, ale s jedním magazínem, který mám už pár let. Docela to jde, ale když nejsem zaměřený na půjčky a finance, jsou ty zisky znatelně nižší a návratnost je pomalejší. S obsahovými weby se dnes už proráží obtížněji, ale myslím, že když se přizpůsobíš tomu, co Google chce, pořád by to mohlo jít 🙂

      • Proka napsal:

        Hlavně mít kvalitní obsah. Mlady podnikatel to dělá dobře, ale to je full time job, žádná rychlokvaška s pár články za 60 Kč/normostrana. 🙂

        • Radek Strouhal napsal:

          Když děláš konkurenční témata, tak je kvalitní obsah potřeba, ale pořád se dá prosadit i s rychlokvaškovýma textama 🙂 Jen to chce hledat nové trendy výrazy, na které zatím není konkurence 🙂

    • Lenka R. napsal:

      Souhlasím, s novými weby je teď daleko těžší prorazit. Možná s nějakým neprovařeným tématem, ale to není tak lehké najít.

      • Valiota napsal:

        Je to těžké no ne nemožné, když mají o téma zájem jde to snadno, proto vznikly sociální média jako Facebook či Instagram. Jen webové stránky nejsou všechno.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *