Cesta k výdělečnému webu – využití affiliate

Publikoval Radek Strouhal v

Je to už víc než měsíc, kdy jsem naposledy psal o mém finančním MFA, u kterého se chci dostat na tisícovku článků. V prosinci jsem se dost flákal a řešil ještě stěhování, tak nebylo moc času na tvorbu nového obsahu. Ke dvoustovce článků to tak mám ještě daleko, i když bych tento cíl chtěl do konce ledna splnit.

I bez nového obsahu se ale magazínu stále daří a i když ho moc nepropaguju, návštěvnost je slušná. Kvůli vánočním svátkům byl ovšem v návštěvnosti i ziscích trochu propad, asi to není na svátky nejoblíbenější téma 🙂

Za poslední dny návštěvnost přesáhla 500 lidí denně, toho bych se chtěl držet a udělat z toho standard. Bohužel některá klíčová slova přestávají být tak hledaná a tak mi občas vypadnou longtailové zdroje trafficu, které je třeba pravidelně měnit a přidávat. Naštěstí mám na webu i obsah, která trvale přivádí návštěvnost, takže je návštěvnost relativně stabilní.

Novinky:

  • stabilní návštěvnost 400 – 500/pracovní den
  • asi 30 nových článků (122/1000)
  • zisky z affiliate (povinné ručení, Omega půjčka)
  • nejvyšší prosincová návštěvnost 568/den
  • rekordní příjem 766 Kč/den

V minulém článku jsem zmiňoval také další menší finanční web, který jsem se rozhodl obnovit. Po přidání několika dobře cílených článků se web trochu rozjel a začal zase vydělávat. Nečekal jsem to, mrtvé weby jsem podceňoval, ale měním na to názor, dají se oživit.

Plány na leden

V plánu toho teď ohledně velkého webu není moc. Budu jen postupovat v psaní dalších článků, zkusím teď opustit obor půjček a úvěrů a zkusit taky jiná finační témata. Jednak je to nuda a jednak už jsem v oboru půjček vyčerpal většinu „snadných“ klíčových slov – kdy se rychle prosadíte v SERP a přináší to zajímavý traffic.

Díval jsem se, že vznikly (nebo jsem je předtím neobjevil) nové finanční magazíny. Pokud to bude možné, rád bych s jejich majiteli navázal nějakou spolupráci a vyměnil články, případně odkazy v jiné formě. Kdybyste měli o výměnu zájem, stačí mi napsat do komentářů nebo na fondil@seznam.cz a něco určitě vymyslíme 🙂

Články na podobné téma:

Sdílej a buď můj ambasador:

Radek Strouhal

Autor je webmasterem, který se stará o developování domén, tvorbu MFA a SEO.

13 komentářů

mkurri · 10.1.2014 v 17.57

Paráda, jen tak dále a díky report.
Za čtyři měsíce to jsou zajímavé výsledky.

Aleš Náprstek · 10.1.2014 v 19.22

Já bych mě drobný dotaz k těm článkům. Píšeš, že jich tam chceš mít 1 000, což je docela slušná porce a vytvořit takové množství článků, které vůbec někdo bude někdy číst (aby měly alespoň trochu nějakou kvalitu) není zrovna sranda a časově je to docela náročné. Jak jsou cca dlouhé a všechny si píšeš sám?

Jinak gratuluji k úspěchům ;-).

    Radek · 10.1.2014 v 19.35

    Základní délka je tak 1600 znaků, většinou to mám kolem jedné NS. Když dělám nějaké lepší kw, tak článek natáhnu, udělám ho zajímavější, přidám víc obrázků. Většinou je ale článek v otázkách minut, nižších desítek minut. Bohužel touhle kvalitou /nepřipouštím si, že to někdo čte :D/ toho denně nezvládnu moc, pak už se totiž témata opakují a já už nevím co vymýšlet, takže denní maximum tipuju tak na 15 článků, ale už dlouho jsem tolik nedal 🙂 (můj rekord je 20 článků za cca 2,5 hodiny)

      Aleš Náprstek · 10.1.2014 v 20.05

      Jsem si říkal, že tam musí být u těch článků někde nějaké ale, jinak by to bylo tak na rok práce :-). Děkuji za odpověď.

      Waf le · 22.1.2014 v 23.26

      20 článků o cca normostraně za 2,5 hodiny? Včetně korekce, obrázků a stylizace textu nebo bez? Jak je to možný? 😀

        Radek · 23.1.2014 v 12.48

        To je můj rekord, ale tenkrát šlo jen čistě o text, bez korekce a dalších věcí okolo 🙂

panZero · 11.1.2014 v 15.31

Je pravda, že longtail se musí neustále hlídat, resp. dělat kontinuální analýzu klíčových slov. Přeci jen Seznam čas od času mění slova v našeptávači + si tam šikovní spammeři protlačí svoje keywordy ;-).

    Radek · 13.1.2014 v 18.25

    Tady jde hned poznat, že komentář píše člověk z oboru, který s tím má fakt zkušenosti, přesně tohle jsem měl na mysli 🙂

Josef Kroupa · 29.1.2014 v 7.50

Radku, gratuluju k pěkné návštěvnosti :-). Měl bych k dotaz k affiliate programu Omega půjčky. Máš už nějaká reálná čísla, kolik Ti tento affil přinesl? Zda se Ti vyplací třeba více, než kdybys tam měl reklamy od AdSense?

    Radek · 29.1.2014 v 12.43

    Díky, kéž by to tak rostlo pořád, teď se to nějak stabilizovalo :/
    U té Omegy to přesně ještě spočítané nemám, ale když to porovnám zhruba podle čísel, tak to vychází asi o něco líp než reklamní plocha od Skliku. 1 banner mi tam udělal necelých 5k, ale protože šel traffic do affilu, o něco se snížil příjem z PPC, ale při součtu je to dost podobné.
    Oproti Adsense to bude ale asi výhodné méně, protože Adsense dle zkušeností dává na půjčkách víc /lepší CTR a nejspíš i CPM/, takže oproti Adsense už Omega tak výhodná nejspíš nebude 🙂

TomL · 24.2.2014 v 12.29

500 denně je super návštěvnost, jak si jí dosáhl? Nemusíš vše prozrazovat, jen nastínit… 🙂

    Radek · 24.2.2014 v 13.20

    Asi to je cílením na longtailové výrazy (někdy i míň longtail), které jsou hledané a dá se tam dobře prorazit. Asi jsem taky v očích Seznamu docela solidní web, protože mi články často háže hned po publikaci do první desítky nebo pětky webů, ale platí to jen u vybraných témat.
    Je tam teď už docela dost obsahu, linkbuilding jsem se snažil dělat tématicky a postupně a občas trefím nějaké dobré téma, které mi pak trvale vodí traffic 🙂

      Martin · 27.4.2014 v 14.12

      Gratuluji k parádní návštěvnosti. 🙂 Doufám, že si ji web pořád drží. Přesně, jak píšeš. U těchto finančních webů cílit hlavně na longtaily a kvalitní obsah.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *