Cesta k výdělečnému zahraničnímu webu, díl II. – prvních 60 firem

Články seriálu:


Tušil jsem, že práce na novém webu mi zabere hodně času, ale teprve až když jsem začal přidávat první obsah, jsem si uvědomil, jak moc pracné to bude.

Během včerejška jsem přidal prvních 60 zápisů a mám firmy pro čtyři města ze čtyřiceti (firmy v Reykjavíku mě určitě dost zdrží).

Podle časovače mi to vychází tak, že zvládnu průměrně přidat jednu firmu za 6 minut, takže to dává jenom 10 firem za hodinu! Předpokládal jsem alespoň dvojnásobek.

Navíc tohle ještě není ani finální verze příspěvků, nyní vkládám jenom základní informace (otevírací doba a kontakty), fotky a odkazy na sociální sítě. Texty budu dodávat až v dalším kole.

Jak sehnat fotky na web?

Nejvíce času teď určitě berou fotky. I když má plno firem na internetu kvalitní fotky a je jich dost, nechci je brát kvůli autorský právům.

Abych to upřesnil, nechci je brát od subjektů, se kterými bych mohl mít problémy.

Musím proto hledat hlouběji. Většinou nemá cenu zkoušet hledání přes Google s filtrem na fotky „bez autorských“ práv. Takže kradu na sociálních sítích.

V mé situaci jsem velmi rád za to, že existuje Facebook. Jednak fotky přidávají samotné firmy, ale plno fotek také přidávají zákazníci.

Takže stačí zadat na Facebook název firmy a případně lokalitu a pak se jen prohrabávat příspěvky uživatelů a hledat vhodnou fotku, kterou bych mohl použít.

Podobně to pak funguje na Instagramu. Fotky z Instagramu ale nedokážu snadno stahovat (určitě na to existuje nějaký web nebo appka, ale já jedu radši postaru), takže všechno printscreenuju, hodím do malování, trošku to oříznu a ukládám si.

Díky tomu mám všechny obrázky pojmenované tak, jak chci. Takže místo toho, aby se fotka seafood restaurace v Reykjavíku jmenovala DCM008271.jpg, mám hezký SEO název seafood-restaurant-reykjavik.jpg.

A protože je obrázků většinou několik, můžu tam naházet longtailová klíčová, na která chci u dané stránky cílit.

Názvy obrázků pro místní obchod Kjarval můžou pak vypadat třeba takhle:

  • grocery-store-hella-kjarval.jpg
  • kjarval-supermarket-hella.jpg
  • shopping-hella-kjarval.jpg
  • shop-kjarval-hella.jpg

To, jaká klíčová slova mám do obrázků dávat si nevymýšlím nebo netipuji. Protože jsem už před pár dny připravoval SEO titulky pro jednotlivá města, viděl jsem, jaká spojení jsou na Google nejvyhledávanější. Nedělal jsem žádnou velkou SEO analýzu, mám to zatím všechno v hlavě.

Tahle metoda je pracná, ale věřím, že se vyplatí. Myslím, že budu mít jediný web, který dělá ON page SEO takhle do detailu. Tím bych pak neměl mít tolik práce s linkbuildingem.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Who cares?

Další milník

Aktuálním cílem je plnění databáze. Dnes bych chtěl přidat dalších zhruba 100 firemních zápisů a naplnit tak města v jižním a východním Islandu.

Jakmile budu mít 150 – 200 zápisů, přestanu přidávat a začnu jednotlivé příspěvky ladit.

Předtím ale přidám web do Google Search Console (a tam nahraju sitemapu) a pro web seženu 1 – 2 odkazy, abych mě Google zaindexoval.

Nějakým způsobem, už mě Google objevil, i když si nejsem jistý, jak. Nejspíše jsem někam vložil odkaz a zapomněl jsem na to.

Co je potřeba vyřešit v dalším kroku?

To, proč zatím nepřidávám textový obsah má svůj důvod. Chci vymyslet, jak získávat obsah co nejlevněji a nejrychleji.

Rozhodně si texty nechci psát sám a nechci si na to ani nikoho najmout (alespoň ne kompletně).

Během tohoto měsíce bych tam chtěl mít více než 500 zápisů a u každé firmy by měla být průměrně 1 NS. To by vzalo hodně času anebo hodně peněz. Ani jedno z toho nemám.

Proto ve volných chvilkách přemýšlím, jak to vyřešit. Přišel jsem zatím na pár nápadů.

Univerzální text, podobný spin článkům

V minulosti jsem pracoval na katalogu půjčoven dodávek v ČR a řešil jsem podobný problém. Zjistil jsem, že snadný způsob, jak vytvořit alespoň základní obsah, je u každé firmy sepsat univerzální text (ne příliš hodnotný). Ten potom v menších obměnách používat u každé firmy.

Ukážu na příkladu s popisem pro restaurace:

„Přemýšlíte o tom, kde se můžete levně a dobře najíst v Reykjavíku (tady se bude měnit město)? Hledáte zároveň restauraci, která nabízí typické islandské pokrmy? Potom může být restaurace Nostra (tady se bude měnit název restaurace) tou správnou volbou. Jde o jednu z nejoblíbenějších restaurací která sídlí na adrese (tady se bude měnit adresa) a nabízí pokrmy po celý den, ať už se chystáte na snídani, oběd či večeři“. 

vs upravená verze

„Rozhodujete se, kde se najíst v Reykjavíku a neutratit mnoho peněz? Vybrali byste si rádi restauraci, která nabízí výhradně islandské pokrmy? V tom případě může být restaurace Nostra tím místem, které byste měli rozhodně navštívit. Tahle restaurace patří mezi nejznámější restaurace v Reykjavíku a můžete ji najít na Rekjavická 1, Rejkavík, 101 00. Najíst se zde můžete během celého dne, v jejich nabídce najdete snídaně, obědy i večeře.“

Takových textů se bych udělal třeba 5 pro určitou kategorii, kde se to dá takhle univerzálně napsat (restaurace, bazény, posilovny, obchody, bary atd.) a potom z nich udělal obsah pro desítky nebo stovky firem.

Univerzální texty mi ale nebudou tvořit celý obsah, bude to jen takový základ, abych nasbíral pár set znaků.

Recenze a komentáře od lidí z Facebooku

popisky-restauraceNapsat text o nějakém malém obchůdku na druhé straně Islandu nebude snadné jak pro mě, tak i pro případného externího pisálka.

NEPŘEHLÉDNĚTE  MFA šablona ke stažení zdarma

Naštěstí tady zase pomůže Facebook.

Nejsem si tím teď jistý, ale myslím, že Google neindexuje obsah v uzavřených FB skupinách a v pár takových já právě jsem.

Jsou tam tisíce uživatelů a rádi sdílí svoje zkušenosti s podniky na Islandu.

Jejich popisky tak budu buď přímo kopírovat a používat jako vlastní popis anebo je budu využívat jen jako recenze (ale ono je to v konečném výsledku jednu, Google uvidí víc obsahu na stránce).

Texty z papírových průvodců

Už nějakou dobu sbírám průvodce, které nechají hosté v našem hotelu na pokoji. Plánoval jsem už delší dobu, že bych tam bral inspiraci anebo texty kopíroval/přepisoval.

Zatím jsem ještě netestoval, zda nejsou texty z průvodců stejné jako ty co mají na webech, ale věřím, že mi to nějak pomůže.

V nejhorší variantě bych mohl texty přepisovat vlastními slovy do češtiny a potom je přes translator přeložit zase do angličtiny, tím bych měl dosáhnout originality.

Psaní popisů v češtině a jejich překlad přes Google Translator

V angličtině nejsem tak dobrý, abych dokázal používat tolik slov, jako rodilý mluvčí. Proto je pak moje psaná forma dost nudná a omezená.

Takže přemýšlím o tom, že bych některé popisy psal v češtině, kde mám širší slovní zásobu (a taky mi to jde rychleji) a pak texty přes Google Translator překládal do angličtiny. Možná to pak budu muset ještě ručně trochu zeditovat, ale pořád to bude rychlejší.

Jak jsem viděl na svém webu PracujNaIslandu.cz, Google překlady moc nevadí. Téměř celý obsah jsou jen zkopírované a přeložené inzeráty z islandských portálů o práci a funguje to.

Návštěvnost toho webu už bývá vyšší než kolik mám tady na Seopizze a na výraz „práce na islandu“ jsem mezi 2. – 4. pozicí. Kromě toho se chytám i na další více či méně longtailová slova, takže se toho překladů nebojím.

Přepisy textů z jiných webů do češtiny a pak překlad přes Translator

Tahle metoda je podobná jako o pár řádku výše zmiňované psaní článků v češtině a jejich překlad. Místo toho, abych ale texty vytvářel sám, jenom si načtu obsah z konkurenčního webu, napíšu ho česky vlastními slovy a potom Translatorem přeložím.

Překlad textů ze zahraničních blogů

Pokud bych se naučil rychle vyhledávat cestovatelské weby a blogy ze zahraničí, přemýšlím o tom, že bych kopíroval část textů i od nich.

Nechci to ovšem dělat z anglických webů, chci to všechno prohnat přes Translator, aby se text alespoň trochu změnil.

Proto bych se chtěl zaměřit hlavně na německy a španělsky psané weby. Jednak oběma jazykům lehce rozumím a taky jsou to národnosti, které jezdí na Island podle statistik velmi často.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Report příjmů za srpen 2014

Obsah z expirovaných domén

Stejně nejistá je i tahle metoda. Chtěl bych procházet expirované domény (na jazyku teď nezáleží), na kterých běžely cestovatelské weby, které psaly o Islandu.

Pokud bude web mrtvý a Google nebude obsah indexovat, všechny použitelné texty si stáhnu (příp. přeložím a stáhnu) a použiji buď přímo pro firemní popisky nebo do článků.

Shrnutí pro dnešek

Během práce jsem si uvědomil hodně dvě věci. Bude to opravdu hodně pracné, ale myslím si, že to má potenciál.

Když se dívám na výsledky vyhledávání a na to, jaké weby se tam umisťují, jsem nadšený. Vidím, že tam na mnoha místech chybí relevatní výsledky hledání.

Buď firma nemá web, nebo ani zápis v katalogu/FB stránku anebo jsou tyhle weby tak špatně optimalizované, že Google nepochopí, že by je měl dát dopředu.

A pokud přijdu já a budu mít vyladěné onpage SEO, tisíce podstránek a interní prolinkování, věřím, že budu nahoře a to často.

Jsem z tohoto projektu opravdu nadšený. Konečně to je něco, co může být velké a vidím v tom budoucnost. Navíc si dokážu představit, že by to někdo i reálně používal.  V určitých případech se mi tam snáz hledá a orientuje než na Google.

A úplně nejlepší je to, že teď můžu v praxi využít všechny ta SEO moudra a informace načtené z Blackhatworld.com, které jsem si do hlavy roky ukládal.


Aktuální příjmy

  • žádné

Aktuální výdaje

  • 1 700 Kč za registraci domény
  • 300 Kč za hosting na Wedosu (po využití slevového kódu)
  • 1 500 Kč za koupi šablony z ThemeForest

Aktuální stav

  • 60 firemních zápisů
  • 40 kategorií pro lokality
  • 8 kategorií pro typy firem
  • Indexováno 18 stránek

19 komentářů

  1. L 23.1.2019
    • Radek Strouhal 23.1.2019
  2. Diginomad 23.1.2019
    • Radek Strouhal 25.1.2019
    • petr.v 25.1.2019
  3. Petr Malec 23.1.2019
    • Radek Strouhal 25.1.2019
  4. P 23.1.2019
  5. Jarda 24.1.2019
  6. Jarocelebrate 24.1.2019
    • Radek Strouhal 25.1.2019
  7. Alex 24.1.2019
  8. Kryspin 24.1.2019
    • Radek Strouhal 24.1.2019
      • Kryspin 27.1.2019
        • Alex 28.1.2019
          • Radek Strouhal 28.1.2019
  9. Adams 25.1.2019
  10. trebor 25.1.2019

Přidej komentář