Čím se vlastně živím a proč můžu dělat SEO jen pro Seznam

Už je to víc než rok co píšu tento blog. Během té doby se toho v mé „práci“ nestalo zas tak moc, klíčový byl pouze ban v reklamním systému Adsense, který ovlivnil jednak to, čím se budu vlastně živit a taky to, o čem budu psát. Při zakládání blogu jsem se chtěl Adsense věnovat víc, ale když jsem tam ztratil přístup, už to nebylo ono.

Po tom, co mi účet zablokovali jsem musel řešit rozhodnutí, jak budu vydělávat. Část mých předchozích výdělků byla z MFAček, které už v Skliku neprošly a tak jsem přišel o značnou část příjmů. Nepamatuji se přesně, ale spadl jsem na cca 8k měsíčně, možná míň.

Weby jsem tehdy začal monetizovat přes Sklik (ani ne 10 aktivních webů) anebo jsem prodával odkazy.

Jasnou alternativou k PPC, je affiliate a tak jsem vyzkoušel přechod k této metodě. Díky VIP účtu u Adbenefitu jsem začal vydělávat na Ferratum půjčkách, s provizí 250 Kč/konverzi (tehdy tam ještě působil affilák Maigi).

Pracoval jsem vždy výhradně s iframe, který jsem měl na jednom webu, který byl předtím MFA pro Adsense. V nejlepší době ten web dělal na affilu asi 7k měsíčně, ale pak jsem se mu nejspíš přestal věnovat, protože jsem dělal na něčem dalším. Tak to dělám vždycky a proto se už 2 roky nikam neposouvám 🙂

Při tvorbě webů o SMS půjčkách jsem zjistil, že Seznam může být zdroj relativně levného trafficu. Z minulosti mám menší síť finančních webů, které Seznam bere a tak je můžu používat pro boostování nových webů.

Zjistil jsem, že docela jednoduchým mixem (který může vypadat docela přirozeně) odkazů se můžu dostat na potřebné klíčové spojení rychle a hlavně levně.

Stačí mi tedy najít způsob, jak tento traffic co nejefektivněji zmonetizovat. Bohužel se zatím můžu pohybovat jen v oboru půjček, protože jinou podpůrnou síť nemám. Rozhodl jsem se zkusit dvě metody, které se zatím osvědčily nejvíc – Sklik a affiliate na rychlé půjčky od Nejprovize.

nejprovize

  • Náklady na vytvoření webů nejsou příliš velké, celý proces dělám já a protože už to nejsou moje první weby, jde to dost rychle. Největším žroutem času je tvorba článků, abych pochytal hodně longtailových spojení. Jedu skoro vždy na free šablonách a WordPressu.
  • Propagace je podobně nízkonákladová. Odkazy z katalogů a „pr článků zdarma“ mě stojí jen čas a stejně tak to je se získáváním odkazů z mých podpůrných webů. Pozic tam sice není neomezeně, ale zatím je to ještě v pohodě.
  • Stačí pak přidat ještě pár tajných linkbuilderských přísad a Seznam začne vodit návštěvníky nejen z hlavního klíčového spojení ale i z longtailu, na který se weby chytají, aniž bych o to usiloval. Traffic z těchto longtail. spojení je často i víc než půlka návštěvnosti.
NEPŘEHLÉDNĚTE  Traffic Travis - recenze SEO nástroje

Na Google tohle bohužel neplatí. Je chytřejší. Má zvířátka. Abych z něj měl tolik návštěv jako ze Seznamu, vyšlo by mě to dráž. Takže nižší zisk. To je důvod, proč nesleduju většinou novinek o SEO a diskuze o tom, co se má a nemá mě nevzrušují. Seznam bude sice časem taky chytřejší, ale nikdy ne tak rychle jako Google a vždy ho budu stíhat a nebudu s tím mít problémy (optimalizuju weby docela přirozeně).

Získávání trafficu mi tímto způsobem jak u affilwebů, které mají jen jednu nebo dvě stránky, tak i u obsahových webů, které spíš připomínají MFA. U MFA jen musím myslet na to, aby šli zpětné odkazy dostatečně i na podstránky webu aby bylo na webu dost interních odkazů.

Momentálně mám polovinu zisků z affiliate a polovinu z Skliku (aspoň trochu diverzifikace). Mým úkolem (šéfuju si sám) je vytvořit web, u kterého mě vyjde získání návštěvníka levněji než to, kolik z něj díky monetizaci získám. Dělám tak analýzu nějakých oblastí, pak vyberu konkrétní zaměření, koupím doménu, vytvořím web, nahodím obsah a dělám propagaci.

Díky tomu, že o optimalizaci pro vyhledávače něco vím už všechno dělám tak, aby se web chytal ve výsledcích vyhledávání co nejlépe. Po rozběhnutí webů pak kontroluju pozice, výdělky a posiluju nejvýdělečnější stránky webu. Aktuálně mám něco přes 60 webů, často to jsou ale jen jednostránkové affilweby nebo mikrostránky. Webů, které vydělávají je max. 20, z toho se aktivně věnuji 10ti.

V některých předchozích článcích nebo někde v komentářích jsem možná mluvil o tom, že dělám práci pro klienty. Nešlo o klasickou práci SEO konzultanta, ale dělal jsem na zakázku magazíny, kde jsem mohl uplatnit moje metody. Díky tomu, že bylo ohodnocení dle výdělků jsem zase mohl Google ignorovat.

Často se na internetu moje názory na propagaci webů střetávají s názory odborníků z agentur. Každý z nás ale dělá trochu práci s jiným účelem a proto podle mě nemůžeme naše metody srovnávat. Já (imho) dělám propagaci pro zisk jak nejlépe umím, SEO konzultanti a další experti zase dělají práci pro klienta tak, jak nejlépe umí.

 

21 komentářů

  1. Marek Hnátek 31.7.2013
  2. Jiří Šubr 31.7.2013
  3. Martin 1.8.2013
    • Radek 1.8.2013
      • Holina 2.8.2013
  4. Jana 1.8.2013
    • Radek 1.8.2013
  5. Tomáš 1.8.2013
    • Radek 1.8.2013
      • Tomáš 1.8.2013
    • nejprovize 1.8.2013
  6. Kali 1.8.2013
  7. Anonymní 1.8.2013
  8. frances 1.8.2013
  9. Ladislav Výsmek 11.8.2013
    • Kali 11.8.2013
  10. Václav 13.8.2013
  11. Adam 14.8.2013
  12. Hanz 29.8.2013
  13. Radek 17.9.2013