Funkční eshop za 2 dny? Jde to!

Právě jsem dodělal nový eshop, na kterém budu opět prodávat věci z Číny podobně jako je tomu na Zefstyle.cz. Je to už asi můj desátý eshop, i když jde většinou o jednoproduktové anebo hodně specifické menší shopy.

Díky zkušenostem s Woocommerce z minula jde ovšem práce mnohem rychleji a já jsem tak měl beta verzi obchodu, který už dokáže prodávat, asi během 2 dnů.

Jak u mě vlastně probíhá takové nastavování obchodu, ale také výběr zboží, dodavatelů a další rozhodování při spouštění?

Výběr tématiky a zboží

aliexpress-com-obleceniNejprve si na Aliexpress.com projíždím kategorie a hledám nějaké zboží, o kterém si myslím, že je anebo by mohlo být zajímavým trendem a zároveň k tomu mám trochu blízko. Kvůli tomu u mě ale zůstávají jen kategorie Health and Care a Sport and Outdoor.

V dané sekci je ale vždycky obrovský výběr zboží, takže se dále specializuji. Seřadím si zboží v dané kategorii podle počtu prodejů a dívám se, o co je ve světě zájem.

Poté v daném sortimentu hledám buď specifický produkt s několika variantami anebo skupinu produktů, které bych mohl nějak tematicky spojit.

Skateboardy byli zrovna tím samostatným produktem. Začínal jsem s jedním typem skateboardu jen v jiných barvách a úplně to stačilo.

Existují ale produkty, které jsou příliš levné, na to, aby se vyplatili prodávat jednoproduktovou formou (například obaly na mobily) a právě proto bych z k těmto produktům hledal ještě tematické produkty (nabíječky, kabely..) a snažil se udělat nějaký „balíček“, který už má vyšší hodnotu a vyplatí se posílat (u Pošty se s balíkem do ruky a dobírkou těžko dostanete pod 130 kč).

Už při sestavování nabídky produktů přemýšlím o tom, pro jakou skupinu budou produkty určené.

Mě docela láká prodávat produkty pro cyklisty, kteří jezdí dlouhé výletní trasy podobně jako já (přes 80 km/denně). Zaměřil bych se třeba na držáky batohů, osvětlenění, malé pumpičky na kolo, lehké cyklo spacáky a různé vychytávky na cesty.

Díky kombinaci těchto produktů můžu cílit přesně na cílovku cyklocestovalů a snadněji tak můžu inzerovat. Navíc sám vím, jaké problémy tihle cyklisté řeší a můžu tak lépe pochopit jejich potřeby.

Výběr dodavatele

Pokud si vyberu základní nabídku produktů, zajímám se o to, kde bezpečně, levně a kvalitně nakoupit. Všechno hledám přes Aliexpress, kde mám docela dobré zkušenosti. Nejprve se dívám na počty prodejů a vyberu několik největších prodejců. Dívám se pak na hodnocení prodejce u daného produktu i na celkové hodnocení (jak rychle posílá, zda si lidé stěžují a reklamují,..).

  • Cena není vždy rozhodující, protože se u prodejce dají často najít různé sety zboží, takže se pak cena znatelně sníží. Ne každý ale velkoobchodní (wholesale) balíčky či slevové kupony nabízí – snažte se vybírat ty, kteří je mají – pro budoucí obraty se vám slevy budou hodit.
  • Při srovnání se také nezapomeňte dívat, zda je doprava z Číny zdarma (a zda to platí i pro kurýrní služby) a v případě, že není, si spočítejte jak se doprava navyšuje při vyšších odběrech.
NEPŘEHLÉDNĚTE  Jak získat odkaz z Wikipedie?

Pokud si chcete udělat zároveň i cenotvorbu, nezapomeňte že se při importu do ČR platí DPH a většinou také clo.

Eshopové řešení

V minulosti jsem dělal eshopy i tím způsobem, že jsem udělal „produktovou landing page“, přidal tam objednávkový formulář vytvořený přes plugin Contact Form 7 a to bylo vše.

Zjistil jsem, že při vyšším počtu objednávek je ale potřeba mít nějaký systém, proto už dnes hned instaluji Woocommerce. Já jsem s tímto systémem spokojený a i když má určitě nějaké nedostatky, nepoužíval bych nic jiného. Alternativy určitě existují, ovšem neřeknu vám, který z open-source systémů je nejlepší.

Nastavení Woocommerce je relativně snadné a pokud máte v eshopu jen 1 metodu platby a dopravy, pak máte všechno naklikané během pauzy oběd. Návod, jak v základu nastavit Woocommerce možná připravím v nějakém dalším článku.

Analýza klíčových slov a navržení struktury

analyza-klicovych-slovAnalýzu hledanosti produktů dělám už tak nějak souběžně s hledáním produktů, abych věděl, jestli je u nás vůbec nějaká poptávka. Poté, co mám ale vybraný produkt nebo skupinu dělám ale hlubší analýzu.

Nejprve se zaměřím na samotný název produktu, překlepy, jiné či obecnější označení. Potom se zaměřím na další slovní spojení, která by se dala na eshopu či mikrostránkách také použít.

Během hledání si v hlavě vybírám nejsilnější kws /hledanost, potenciální konverznost/ a sepisuji si je. Tahle slova pak používám v názvu eshopu a produktu.

Ostatní klíčová slova si dále rozřadím a pokud jsou vhodná pro eshop, rovnou v excelu vytvářím hrubou strukturu webu a využívám nalezená slovní spojení.

Tvorba obsahu

Pro první verzi obchodu si tvořím obsah sám, čímž proces hodně uspíším. Hlavní je samozřejmě popis produktu, několik podstránek eshopu, obchodní podmínky, kontaktní stránka, nejčastěji kladené otázky a případně informační stránka o tom, jak si vybrat správný produkt.

Jakmile mám hotovo, eshop už jen ladím, udělám vnitřní prolinkování, všechno zkontroluji, zkusím testovací nákup, změřím rychlost stránky a odebírám ty prvky, které mi připadají zbytečné.

Tuhle verzi eshopu pak už klidně pustím na PPC a začínám sbírat první odkazy. Poslední eshop, který jsem teď dělal by mi v čistém čase trval opravdu maximálně 2 dny.

Je to samozřejmě jen základní verze, ale jsem zastáncem toho, vypouštět projekty co nejdříve i když nejsou dokonalé. Zatím se mi to osvědčilo, protože už i v z beta verze mi přišli první 3 objednávky 🙂

26 komentářů

  1. Adam 14.7.2015
    • Radek 4.8.2015
      • Adam 4.8.2015
        • Radek 5.8.2015
  2. Hobbysta 14.7.2015
  3. Jirka 15.7.2015
    • Radek 4.8.2015
  4. Tomas 15.7.2015
    • Radek 4.8.2015
  5. Alex 16.7.2015
    • Jirka 16.7.2015
    • Radek 4.8.2015
  6. RV47 19.7.2015
    • Radek 4.8.2015
  7. joe 19.7.2015
    • Radek 4.8.2015
  8. Jan Profík 23.7.2015
    • joe 23.7.2015
    • Kamil 27.7.2015
    • Radek 4.8.2015
  9. palo 25.7.2015
    • Radek 4.8.2015
  10. joe 10.8.2015
  11. Poděs 18.8.2015
  12. Robert 17.2.2017
    • Radek Strouhal 17.2.2017

Přidej komentář