Hledám nejsnazší cestu jak vydělávat na Islandu přes internet

Tvorba webů na zakázku - všechny články
  1. Hledám nejsnazší cestu jak vydělávat na Islandu přes internet
  2. Update k tvorbě webů pro hotely
  3. Tvorba webů pro hotely – jak to vypadá po 3 měsících

Já vím, že to za poslední měsíce vypadá, že zase dělám na několika věcech najednou a nic nedotahuju do konce. Začal jsem pronajímat auta, pak jsem chtěl cestovní portál o Islandu v angličtině, potom web o Islandu v češtině a před pár dny jsem chtěl dělat ebook o tom, jak si najít práci na Islandu

Všechno, co jsem zmínil chci dělat pořád dál, jenže situace se teď změnila a já se snažím najít způsob, jak se tu dostat k penězům rychleji.

Pronájem aut jsem musel pozastavit jednak kvůli tomu, že přišla zima a také proto, že obě auta jsou teď v servisu. Subaru, které se polámalo v horách už by mělo být brzy opravené a doma (trvalo to snad 4 měsíce).

Suzuki má teď nějaký problém, nechtělo startovat a tak se teď hledá chyba (zatím to vypadá na problémy se sensory). Mám teď pořád asi 4 měsíce na to, abych to nějak vyřešil a připravil si tato (nebo jiná) auta na příští sezonu. Zde jsem tedy bez příjmu.

Co se týče webů a ebooků, je to běh na dlouhou trať a myslím si, že bych do toho teď peníze spíš jen sypal.

  • Web v češtině je navíc pro tak malý trh, takže si nedokážu představit, že mi to nyní  vydělávalo zajímavé peníze.
  • Web v angličtině by to dokázal, ale potřeboval bych do toho investovat čas nebo peníze a návratnost by byla až za mnoho měsíců.

No a protože je u nás na hotelu teď opravdu málo hostů a není tu pro mě skoro žádná práce (a jsem línej si hledat nějakou brigádu jinde), napadlo mě, že zkusím metodu, o které už asi 2 měsíce přemýšlím.

Budu dělat weby pro hotely a restaurace

Vím, že dneska jede affil, youtubeři, influenceři, instagram a další trendy věci, ale já se vydám do minulosti a pokusím se začít nabízet tvorbu webových stránek.

Všiml jsem si, že spousta firem a služeb tu nemá svoje webovky, ubytovací zařízení jsou často vidět jen na webech typu Booking.com nebo na Airbnb.

Offline firmy jsou pak jen v islandských online katalozích anebo je najdete přes Google v tom boxu napravo (Google Moje firma).

Rozhodl jsem se, že se zaměřím výhradně na hotely/hostely/guesthousy. Těmhle firmám můžu totiž dělat weby a marketing v angličtině, protože jsou většinou závislí na turistech ze zahraničí.

Po tom, co začal turismus na Islandu růst takovým tempem začali lidé pronajímat svoje chaty a domy, takže je tu ubytovacích zařízení opravdu hodně. Jen v našem „městě“, kde je 800 obyvatel je asi 6 hotelů a zhruba 20 guesthousů.

WordPress + ThemeForest

wordpress themesS WordPressem sice umím, ale webdesignér rozhodně nejsem, takže jsem to naplánoval jednoduše.

Budu nabízet weby na šablonách a to buď na těch free z WordPress databáze anebo na placených z ThemeForest (a podobných stránek).

Plán je teď takový:

  • Stáhnout 5 – 10 themeforest z warez webů
  • Nahodit šablony na subdomény jednoho webu
  • Naplnit demo obsahem
  • Vložit tam logo, fotografie z hotelu, kterému chci web nabídnout
  • Oslovit hotel (ukázat mu co mohou dostat a ukázat, co má konkurence) a vysvětlit, proč by měli mít web
  • Pokud to klapne, pokusit se prodat jim i marketing (SEO, social)

Mám už seznam asi 70 hotelů a guesthousů, které web nemají, ale nechci to nijak uspěchat. Nejprve si musím najít šablony, se kterými se snadno pracuje a můžu je používat i pro více hotelů, abych se pokaždé nemusel učit s novou administrací.

Zároveň bych chtěl najít univerzální způsob, jak můžou hotely přijímat rezervace. Existuje několik pluginů, potom externí rezervační software kam svoje návštěvníky posíláte a některé hotely prostě využívají Booking.com a posílají je na stránku svého hotelu.

Nejlepší varianta by pro mě byla asi buď příjímat rezervace simple metodou přes Contact Form 7 s tím, že budou platit na místě a vždycky se jim ručně potvrdí, zda je pokoj volný. Druhou variantou by pak byl asi Woocommerce plugin s booking nádstavbou.

Nejsem si ale jistý, jaké rezervační systémy jednotlivé hotely používají (jestli vůbec nějaké) a jak to potom propojit.

Budu se snažit to vyřešit tak, abych to já propojovat nemusel a oni si rezervace budou párovat ručně se svým systémem.

Ono to sice vypadá hodně komplikovaně, ale rezervace přímo přes web moc nechodí, většina hostů vám přijde přes Booking.com, Expedia.com anebo přes Airbnb.com, takže těch pár rezervací z webu už si zaměstnanci hotelu dokážou do svého systému naházet ručně.

Jak se prodat?

Technická stránka není jediná věc, kterou budu muset vyřešit. Důležité je se vůbec k nějakým zakázkám dostat. Naštěstí čtu pravidelně Blackhatworld.com fórum, kde se takové věci už řešili.

Velmi podobná metoda je například tady https://www.blackhatworld.com/seo/easiest-way-to-make-money-as-beginner-1000-month.1058911/

Od islandských webdesignérů se chci odlišit jednak cenou, ale i oslovením. Včera mi manažer hotelu, kde pracuji říkal, že nejnižší cena za WordPress webu pro hotel je tu asi 30 000 Kč, takže s poloviční cenou bych se prý měl dostat k nějakým zakázkám.

7878-metodaAbych hotely oslovil, využiji metodu 7878, z BHW fóra. Princip je v tom, že si vytipujete potenciál zákazníky, zjistíte jaké jsou jejich mezery, vytisknete si to, co by se dalo zlepšit a pošlete jim to dopisem.

Myslím, že původní metoda se zaměřovala jenom na negativní recenze a vy jste nabízeli, že pro podnik seženete nové pozitivní recenze, čímž posunete ty negativní dolů, kde nejdou vidět.

Ne všude pravděpodobně půjde tuhle metodu využít, u menších guesthousů a letních domů se asi tak snadno k adrese nedostanu anebo na ní nebydlí nikdo, kdo by mohl udělat rozhodnutí, zda do businessu se mnou jít.

Občas se asi budu muset dostat ke kontaktu jinak, sehnat si e-mail nebo telefonní číslo.

První reference

Abych vypadal důvěryhodněji a klienti viděli, jak by to mohlo vypadat, vytvořil jsem jeden web pro hotel, kde jsem pracoval v minulosti a web pro moji službu na pronájem aut.

iceland farm house


car rental hella iceland

Tohle prezentuji na svém „agenturním“ webu GeysirMarketing.com, který teď bude sloužit jako moje výkladní skříň (ještě není kompletně hotový).

Dnes bych chtěl otestovat pár placených šablon a mrknout se i na nějaké použitelné, které jsou zdarma a vybrat si z nich prvních pár, na kterých začnu stavět ukázkové demo verze.

Jakmile se mi podaří zvládnout tohle, vymyslím si, co přesně bych chtěl mít v dopisu, vytisknu pár prvních verzí a začnu rozesílat. Ve stejnou dobu nejspíš vyzkouším i emaily a uvidím, jaké budou reakce.

O dalšími vývoji budu informovat 🙂

 

Články na podobné téma:

Share

20 Responses

  1. Tom napsal:

    „Všiml jsem si, že spousta firem a služeb tu nemá svoje webovky, ubytovací zařízení jsou často vidět jen na webech typu Booking.com nebo na Airbnb.“

    A není u těchto firem vlastní web zbytečnost? Proč udržovat webovky, když jim stejně bude chodit 99% rezervací přes Booking nebo Airbnb?

    • Radek Strouhal napsal:

      Na jednu stranu je to pravda, nemyslím si, že to jejich business nějak zásadně ovlivní. Ale to jim říkat nebudu, žejo, jinak bych zakázky neměl 🙂

      Na druhou stranu, jak zmiňoval Zbyněk, OTAčka (online travel agency) jako Booking, Expedia a další portály začínají mít velký monopol, můžou si určovat pravidla a tobě jako majiteli hotelu nezbývá nic jiného než platit.

      Vidím, že některé velké hotely po světě, ale i na Islandu si začínají dělat vlastní brand na webu, některé hotely třeba ani na Bookingu nejsou. Jednak ušetříš za provizi, získáš na zákazníka kontakt (můžeš se ho snažit znovu zobchodovat), máš vizitku pro cestovky a můžeš s nimi vyjednávat lepší dealy, můžeš si víc kontrolovat, co a jak budeš promovat a můžeš tam třeba prodávat i další služby, ať už jsou to výlety, transport apod.

      Pokud web nemáš a chceš někomu ukázat svoji „vizitku“ nezbývá si, než odkazovat na svoji stránku na Bookingu a tím jen posiluješ jejich pozici, ne svoji. Navíc si myslím, že hodně lidí dohledává hotel přes Google, takže pokud pak najdou na první pozici tvůj web, kde budeš mít nižší ceny anebo nějaký bonus, co Booking nenabízí, může využít sílu propagace Bookingu a pak si zákazníka ukradnout pro sebe.

      Taky si pak můžeš začít dělat marketing, můžeš zkusit SEO, FB, Instagram nebo Youtube, budeš si pak posílat traffic k sobě, kde s ním můžeš pracovat a hlavně měřit, co je efektivní a případně do toho kanálu pak sypat víc, pokud to bude fungovat.

    • M. napsal:

      Podle mě jsou vlastní webovky dnes nutnost skoro ve všem. Vypadá to mnohem líp a člověk má pak větší konkurencischopnost + vlastní vizuál a rezervační systém udělají hodně. Booking chce 20% a návratnost bude proto rychlá. Otázka zní, jestli tam malý hostel dostane aspoň trochu schopný traffic. A to už bude asi tvoje práce, Radku, přesvědčit ty lidi, že se jim to vyplatí 🙂

      • Radek Strouhal napsal:

        Taky si to myslím. Pro mě to rozhodně není dobré znamení, když si vybírám hotel a vidím, že nemá webovky. U některých dokonce vidím, že nemají ani ten firemní box při hledání na Google.

        Ohledně návratnosti to vidím stejně. Stačí mi na to jednoduché počty a vidím, že není potřeba získat tolik hostů, aby se to vyplatilo.
        Když si to spočítám jen tak zhruba, nejnižší cena z noc v hotelu je 2000 Kč, z toho 20 % je 400 Kč.
        Když bude náklad na web 15 000 Kč, stačí přivést 40 zákazníků a investice je zpátky. A to počítám pro ten opravdu nejlevnější hotel, většina z nich si za noc účtuje dvojnásobek 🙂

        Chci si teď marketing otestovat na tom prvním hotelům webu a jakmile uvidím, že to funguje, budu při nabízení služeb mnohem sebevědomější 🙂

        • M. napsal:

          Jo, tak to jsem ti taky chtěla napsat, že bych si tu cenu hned tak nepodrážela. Takovou jednoduchou matematiku, jak jsi napsal, bych dala do argumentace, proč zvolit právě tvoje řešení. Něco jako „tato investice se vám v průměru vrátí za 40 zákazníků přivedených přes vaše vlastní stránky „. Slevu bych nabídla, ale třeba jen 20-25%, pokud se třeba ozvou do týdne od oslovení.

  2. Diginomad napsal:

    Geysir Marketing je bomba název 🙂 Akorát dej bacha, protože v textech máš „we“ a pak „about me“ jako „I“ – raději bych se moc nepřetvařoval, že jsi agentura nebo to sjednotit. Tohle by pro mě jako zákazníka byl red flag hned do začátku.

    Tohle by myslím mohlo fungovat, ono booking super, ale všechny tyhle turbo služby začínají být pěkně nenažrané. A plno firem dnes žádné stránky nemá, protože až nezdravě spoléhají na služby třetích stran a sociál.

    • Radek Strouhal napsal:

      Díky 🙂 O tom „we“ a „I“ vím, pořád se nemůžu rozhodnout, kterou variantu zvolím, ale asi tam nechám to jednotný číslo. Potřebuju na tom webu ještě dost zapracovat, teď jsem si tam jen nahodil texty, abych viděl strukturu webu a budu to ještě měnit podle toho, až si ujasním co a jak chci dělat.

      • Miroslav Skala napsal:

        Ano, pokud jste jednotlivec a budete se prezentovat jako „jsem schopen zajistit…. umím udělat…. dokážu…“, já jako klient na tom nevidím nic špatného a naopak to působí solidně – ručíte svým vlastním jménem za kvalitu svých služeb. Přeju Vám hodně štěstí! Míra

  3. Jakub K. napsal:

    Koukám, že ignorování trendů je čím dál populárnější 🙂 Warezu bych se ale radši úplně vyhnul, aby si pak náhodou neměl nevědomky botnet 😀 Kromě toho si myslím, že je dobré si osahat 1-2 univerzální šablony. U TF je to často na palici a kanón na vrabce.

    • Radek Strouhal napsal:

      Ten warez budu používat jenom pro dema a ukázky webů, hodím si to na oddělený hosting. Často se mi totiž stalo, že jsem koupil něco na ThemeForest, ale pak jsem zjistil, že šablona je úplně nepoužitelná anebo zbytečně moc našlapaná, jak zmiňuješ. Takhle si zadarmo otestuju, která šablona je vhodná a nebudu jich muset kupovat třeba 20 abych zjistil, že polovina z nich je k ničemu 🙂

      Možná by pro mě mohla být ideální Divi nebo podobná skládačka, ale já prostě nemám cit na design a jsem rád, když už to pro mě někdo nastyluje a vymyslí, já tam pak doplním obsah, takže chci něco mezi. Na druhou stranu ale zas nechci mít pořád stejný typ šablony pro mnoho hotelů, protože mnoho z nich je z podobné lokality, takže by mohli rychle zjistit, že jsem to použil i pro konkurenci a taky se mi budou různé designy víc vyjímat v referencích.
      Kdyby se náhodou té práce objevilo hodně, možná bych tě pak kontaktoval a mohli bychom vymyslet nějakou spolupráci a třeba bych přes tebe něco outsourcoval 🙂

  4. M. napsal:

    Ten odkaz na pronájem aut nefunguje, máš tam jedno „r“ navíc. Btw. ty webovky na ten hotel jsou fakt pěkné. Ty na pronájem aut jsou hodně tmavé.

    • Radek Strouhal napsal:

      Díky, opraveno 🙂
      Ten web na pronájem aut není úplně top, je to free šablona a dělal jsem to jen tak dost narychlo. Mám vybranou placenou šablonu, ale když jsem viděl, jak složité je ji nastavit, zatím jsem to odložil, zabralo by mi to možná i pár dnů a navíc nejsem úplně klasický firma na pronájmy, takže bych to musel hodně upravovat. Ale snad je lepší mít v portfolio tohle, než jen jeden web 🙂

  5. Classic napsal:

    Pojďme něco vymyslet společně!
    Hele, jsem jeden z největších machrů teoretiků na Airbnb v Čechách a řekl bych že tedy tak o tři levely výš než kdokoli z Islandu.
    Fotit umím dost dobře.
    Uvažoval jsem o založení nějaký agentury v ČR, ale sere mě to tady fest, takže musím vypadnout hned, jak zas budu moct chodit:)
    Potkal jsem se v létě s holkou, co zakládala jednomu chlapovi Airbnb, protože on měl barák, ale i přesto, že to je naprosto intuitivní, tak to sám nedokázal.
    Tady je pro ukázku asi tak jedna desetina mýho Airbnb know-how: http://www.topdestinace.cz/vse-o-podnikani-na-airbnb-tipy-triky/
    Tak o tom popřemejšlej.

  6. Classic napsal:

    Jo a ještě k těm hotelům a bookingu.
    Už jsem i narazil na hotely, který když sis u nich na webu chtěl něco booknout, tak tě přesměrovaly na booking.
    Prostě nepochopíš

  7. Boris napsal:

    tohle není špatný nápad na zobchodování znalostí, je to přesně to co jsem si říkal, že bych dělal kdyby moje současná práce znenadání skončila. Držím palce a věřím v úspěch

  8. Jack napsal:

    Sorry za upřímnost, ale poslední dobou mám z tvých nápadů pocit, že je vymýšlí desetiletý dítě. Stáhnout šablony z warezu a prodávat to hotelům? Takhle naivně hloupej jsem byl v patnácti taky, čekal bych, že už se takhle plácat nebudeš, že už máš tuhle fázi za sebou…

    • Radek Strouhal napsal:

      Díky i za tenhle názor 🙂
      Já mám takový pocit, že internet na Islandu je oproti Česku o pár let pozadu. Podle mě tady vůbec není taková komunita lidí, kteří dělají weby za účelem zisku, tak jak je to u nás (imho díky Webtrhu). Myslím, že dělat MFA pro Island se nevyplatí, je tu na to moc malý trh, takže tu není skupina, která se naučila dělat marketing pro sebe, takže jediný, kdo tu umí dělat marketing budou agentury a pak asi pár dalších freelancerů.
      Čím víc projíždím hotely na Islandu, tím víc hotelů bez webovek nacházím. A spousta z těch, které weby mají jsou jen klasické několika stránkové weby, které navíc při rezervaci přesměrují návštěvníka na Booking (není jich málo).
      Dobře to dělají jenom velké hotely z řetězců, které jsou převážně v Reykjavíku, mimo město je pak asi 5-10 hotelů, které to mají vychytané, stovky dalších ničím nevyčnívají a podle mě o onlinu vůbec nepřemýšlí.

      Proto si myslím, že přijít i s něčím tak jednoduchým jako je nabídka webu a marketingu by mohla fungovat, když jim to správně podám a vysvětlím, proč to má cenu.

      Nechci to stavět jen na tvorbě webů. Ohledně toho warezu, ten budu používat jen pro ukázkové verze, nikdy bych na warezové šabloně hotelu web nestavěl, to už je moc i na mě 🙂 Já si jen postahuju hotelové šablony z warezu, nahážu si to na subdomény, otestuju co je vhodná a případně připravím hotelu, který chci oslovit, demo verzi. Jakmile bude souhlasit, šablonu koupím a začne tu stavět od základu.

      Tuším, že samotný web jim klienty nepřivede, takže jim to budu zkusit prodat i se základním marketingem a případně nějakou pravidelnou správu webu. Google teď přišel s novým zobrazováním hotelů v SERP, navíc začal srovnávat i ceny z různých portálů a do tohoto srovnání můžeš dostat i svůj web. Myslím si, že právě díky tomu je super čas, proč se zase vrátit k vlastnímu webu a nebýt tak závislých na portálech jako Booking, protože tvůj web může jít zase vidět. Jakmile zjistím, jak přesně to funguje, jak to nastavit a kolik to stojí, napíšu o tom víc v samostatném článku, takhle se to asi těžko představuje.

  9. Michal napsal:

    No, díky za skvělej obraz ze zahraničí, mám tyhle „místní reporty“ fakt rád 🙂

  10. MO napsal:

    Trochu se v tobe vidim 🙂 hodne napadu kdy nedodelam zadny a uz pracuju na jinym… zkus projekty nedotahovat uplne do konce ale alespon do nejake prvnotni verze kde zjistis jestli to ma nejaky smysl nebo ne. Cim driv se tam dostanes a zjistis to tim driv muzes zacit makat na dalsich vecech.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *