Islandbezcestovky.cz – spouštění projektu

V minulém článku jsem o tom, že končím s affilem v Česku a budu se teď snažit vydělávat získáváním provizí od islandských firem, jsem tvrdil, že udělám web o Islandu v angličtině.

Jenže už nějakou dobu před vydáním článku jsem si zaregistroval doménu IslandBezCestovky.cz a nahodil tam web s několika články, aby mi doména uzrála, než se tomu budu moc začít věnovat pořádně.

No a protože je pro mě snazší, rozjíždět web jen pro český trh, rozhodl jsem se, vyzkoušet si můj nápad v menším.

Obsah – zatím to píšu sám

Po dlouhé době dělám web na téma (dovolená na Islandu), o kterém dokážu psát z hlavy, takže zatím nepotřebuju textaře a těch prvních několik článků, které tam jsou, jsem dal dohromady já.

Obsahu tam zatím není moc, nejdelší článek (http://islandbezcestovky.cz/cestovani-po-islandu-bez-cestovky/) jsem dal zatím na blog a jsou tam základní informace o tom, jak si můžete zařídit váš výlet na Island sami a přitom i trochu ušetřit.

Kromě toho je tam asi dalších 5 stránek, každá je pak zaměřená na určitou část výletu (doprava, letenky, jídlo nebo ubytování).

I přesto, že tam není moc textů se mi podařilo dostat se na Google na 4. pozici na výraz „island bez cestovky“ a nejspíš se chytám i na další slova, protože mi chodí lidé i na stránku o půjčování aut.

Linkbuilding

Naštěstí jsem si už před spuštěním webu zajistil pár webů, které budou tematické a můžu z nich získat odkazy, takže jsem zatím odkazy nemusel nikde kupovat.

Odkazy dávám například přímo z tohoto blogu, další jsou pak z menších stránek o Islandu a z mé mikrostránky o Mongolsku (koupena jen abych tam mohl promovat svoje další weby).

Jde tedy o mix odkazů na hlavní stranu web i články z webů:

Kromě toho se občas někde v komentáři podepíšu a přidám i odkaz na web, ale tyhle blogy už bohužel nedohledám. Je to pravděpodobně mix dofollow a nofollow odkazů.

Učím se social media

island v ziměKvůli propagaci webu jsem poprvé vyzkoušel Instagram. Podle statistik hledanosti totiž není Island zrovna tou nejhledanější turistickou destinací v Česku, takže si myslím, že z longtailu toho moc neposbírám.

Proto bude potřeba si udělat publikum jinde a pak se pokusit přenést zájem publika i na webu.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Kompletní průvodce reklamou na Instagramu

Proto jsem webu založil Facebook stránku (zatím 0 fanoušků), Twitter účet a Instagram.

Rozhodoval jsem se mezi „officiálními“ účty s názvem webu anebo profilem, kde budu vystupovat jako člověk.

Tomáš Čupr někde zmiňoval, že byste se měli snažit dát svému podnikání tvář a proto jsem zvolil tuhle cestu.

Jak vypadají moje profily můžete omrknout tady:

Myslel jsem si, že Instagram bude snazší než Twitter, už jen kvůli tomu, že Island je zajímavější víc na fotkách, než textově.

Využívám klasickou metodu, kdy začnete followovat hodně lidí, počkáte až si vás někteří z nich přidají, potom je odeberete a opakujete to s další skupinou lidí.

Očividně to na Instagramu ale dělá mnohem více lidí, protože i když mi notifikace hlásí nové followery, konečné číslo je většinou 49 nebo 50 a zatím se přes to nemůžu přehoupnout.

Twitter mi roste pomaleji, ale oproti Instagramu je mnohem stabilnější. Pokud už nějakého followera získávám, většinou zůstává.

Časem bych chtěl zkusit i Youtube, ale video neumím dělat vůbec, takže s tím spěchat nebudu.

Followery na Twitter a Insta vybírám většinou tak, že si najdu někoho, kdo jich má hodně, rozkliknu si jejich seznam a pak hledám lidi, kteří mají v popisu zájem o cestování, anebo třeba fotku s horami anebo něco podobného. Časem se určitě dostanu k těm ostatním, ale předpokládám, že mám teď větší šance u cestovatelů.

Traffic

Aktuální návštěvnost se pohybuje v řádech jednotek denně, takže je to teď velmi nezajímavé. Ale i při takových malých číslech vidím, že se opravdu vyplatí neignorovat sociální sítě, protože z nich teď získávám velké procento trafficu.

analytics-islandbezcestovky

Monetizace

Protože zatím není co monetizovat, ani o tom moc nepřemýšlím. Nabízí se hned několik variant. Primárně to měla být podpůrná stránka jenom pro jeden hotel, kde jsem pracoval, takže bych dostával provize z rezervací ubytování.

Jenže tam už nepracuji a možná bych se neměl omezovat jen na jeden hotel, takže bych mohl odkazovat na „všechny“ hotely přes Booking.com a zkusit affil tam. Z tohohle ale nejsem moc nadšený, raději bych si to asi domluvil s hotely (anebo s částí z nich) napřímo.

Dalším nápadem, který se mi zamlouvá úplně nejvíc, jen poskytovat tam pronájem mých aut.

Chtěl bych tam mít tak jedno nebo dvě auta, ve kterých půjde přespat, budu k nim nabízet i spacáky a další vybavení, takže si člověk nemusí nic vozit z Česka. Vím, že hodně Čechů jezdí na Island s nízkým rozpočtem a spaní v autě je podle tou ideální variantou.

To ovšem znamená, že musím dát do pořádku moje auta a nejlépe bych měl koupit ještě jedno, nějaké delší SUV, které se dá předělat na spaní (přemýšlím o Subaru Forester nebo Hondě CRV).

Pokud by se povedlo tohle, byla by to asi nejsnazší cesta s nejrychlejší návratností.

Pokud by se mi podařilo získávat hodně trafficu, pak by se daly domluvit další dealy s různými firmami co dělají túry nebo nějaké zážitky, ale myslím, že je teď zbytečně brzo tohle nějak řešit.

Co dál?

Prioritou je teď (téměř jako při tvorbě jakéhokoliv webu) tvořit obsah, sepsat základní údaje pro cestovatele, udělat seznam míst, která musíte vidět a navrhnout několik kompletních itinerářů. Tím pádem by návštěvníci nemuseli nic dohledávat jinde, ale měli všechno na jednom místě.

Protože jsem ale časově omezen a mám jen dva volné dny v týdnu, nepůjde to tak rychleji, takže pravděpodobně další report přinesu až za týden nebo 14 dnů (pokud tedy bude co reportovat).

2 komentáře

  1. Jerry 13.11.2018
  2. Alex 18.11.2018

Přidej komentář