Jak porazit SEO konzultanta? – díl II.

Jak porazit SEO konzultanta - všechny články
  1. Jak porazit SEO konzultanta?
  2. Jak porazit SEO konzultanta? – díl II.

Porazit SEO konzultanta je snadný, stačí něco dělat. Když navíc věci děláte správně, máte výhru jistou, tak jako já. Pravidelní čtenáři možná ví, že s Markem soutěžíme o to, kdo je lepší na SEO a v praxi to testujeme tak, že máme 2 eshopy a snažíme se získat co nejvíce objednávek.

I když to mohlo zpočátku vypadat, že má Marek šanci, teď už je to jen soutěž o to, jestli jsem nejlepší já nebo můj odraz v zrcadle.

tyc-na-selfieCo a kde prodáváme?

Někteří z vás už ví, že jsme si jako produkt k prodeji vybrali selfie tyče s tlačítkem.

Já mám eshop na Woocommerce na TycNaSelfie.cz, Marek má WordPress + Contact form na webu MojeSelfieTyc.cz (odkaz nedostane, je moc cennej).

Já jsem dělal eshop jen tak narychlo a je to zatím jen beta, ladím to za běhu.

Sice jsem ještě úplně správně nerozvrhl rozmístění klíčových slov na webu a nejspíš jsem si odpálil hlavní stranu webu nakoupením špatných odkazů, ale i tak už mám pravidelnej organickej traffic v desítkách lidí denně.

Docela vtipný je, že mám tak třetinu návštěv z Bingu, asi se tam dá prosadit nákupem levných sidewide odkazů 🙂

Kolik je prodejů?

Start byl slabší a první 2-3 týdny to bylo tak po 1 objednávce za týden, ale teď se to trochu rozjíždí. Udělal jsem nějaké úpravy na webu, produktová stránka v začala v SERP na Google i Seznam trochu chytat a poslední 2 dny vždycky 2 objednávky denně.

analytics-tyc-na-selfie

Takže od té doby, co jsem vypnul PPC reklamy a jedu bez placené reklamy už mám 11 objednávek. Pokud se nepletu, Marek měl dnes svoji třetí 🙂

Skore:

11:3 (pro mě samozřejmě)

Jak u mě probíhá propagace?

Já jsem se za poslední dobu vlastně eshopu skoro nevěnoval, takže celé SEO spočívalo v tom, že jsem po spuštění shopu nakoupil nějaký odkazy na Ads.ranky.cz, rozhodil pár článků po svých webech, pak nějaký sidewide odkazy, bannery a možná trochu „komentářovýho spamu“ (nofollow a dofollow odkazy z pravidelně aktualizovaných blogů).

Když o tom tak přemýšlím a dívám se do SERP, vlastně nechápu, odkud ty objednávky chodí.

Btw. mám další eshop na stejný kws, bez nakoupených shit odkazů a je pár pozic pod Markem

Další vlna propagace bude brzy, ale chci poladit strukturu webu, přidat obsah a vybrat si teď pár kvalitnějších odkazů, abych si spravil odkazový profil.

Je tam ještě docela dost možností, jak pochytat lidi z longtailu, takže se můžu klidně vyhrát i s penalizací na hlavní kws. Někde už jsem totiž slyšel, že návštěvníci z longtailu jsou konverznější a my naštěstí soutěžíme na počty objednávek.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Kde diskutovat o marketingu?

Kdybych to měl shrnout, tak to zatím vypadá tak, že udělal SEO rychle a špatně a pak na to kašlal, ale i tak mám asi 3x víc objednávek než Marek 🙂

Články na podobné téma:

Share

Radek Strouhal

Autor je webmasterem, který se stará o developování domén, tvorbu MFA a SEO. - https://about.me/gonowis

You may also like...

14 komentářů

  1. Bing indexuje rychle nové weby (narozdíl od velkého G) a je hodně zranitelný masivním spamem – sitewide a komenty na něj fungujou velice dobře. U nových webů mám obvykle první lidi z Bingu a social. Tož pěkně tvořte, ať mám nějakou motivaci konečně pohnout s e-shopem 😀

  2. zrovna dnes vezu pritelkyni k Markovi na vyuku zakladu SEO tak jsem zvedav na jeho nazor na soutez 🙂
    btw jak dlouho to bude trvat ta soutez – nemyslis ze Marek to dohoni pripadne predhoni casem ?

    • Radek napsal:

      Hele je to dost mozny, ted se toho trochu bojim ale to me nakopne do prace a zajistim si, abych byl porad prvni 🙂

      • Marek Hnátek napsal:

        Musím uznat, že mě tenhle post nepříjemně překvapil. Zvlášť když jsme celou „soutěž“ chtěli přetavit do seriálu o tom, jak za pár korun postavit výdělečný shop. Hm.

        Bylo by fajn uvést všechny informace, viz http://blog.marekhnatek.cz/kvalitni-nebo-umely-linkbuilding-2/ – třeba to, kdy jsem spustil prodejní stránku a nezapočítávat do celkového skoré zákazníky získané přes Sklik a další placené kanály. Ty jsem já vůbec nepoužíval.

        Předpokládám ale, že data z GA a dalších zdrojů budou k dispozici, ať se do dá alespoň trochu filtrovat :-).

        • Radek napsal:

          U mě data z GA jsou, ale nevím jak trackuješ zdroj konverze ty, když tam máš Contact Form 7 :))

          • Marek Hnátek napsal:

            Nejspíš proto, že jsme tak i byli domluvení, jelikož jsem žádné placené kanály do teď neplánoval. Tudíž byl zdroj trafficu vcelku jasný.

  3. Marks napsal:

    Som zvedavý na pohľad z druhej strany a ďalšie získané spätné odkazy pre Marekov projekt, zatial vidím podobnú stratégiu aj z jeho strany – katalógy + sitewide + komentár / merače návštevnosti. Seznam to zatiaľ pekne berie.

  4. Honza napsal:

    Máš ten web strašně pomalej, měl bys s tím něco udělat a přelož si: Shipping and Handling nebo If you have shopped with us before, please enter your details in the boxes below. If you are a new customer please proceed to the Billing & Shipping section. v objednávce.
    Kdybys náhodou věděl jak se ve WP+WooCommerce zbavit v URL toho „p/“, tak dej vědět. Jo a kdybys měl zájem, tak mám placenej plugin, kterej ti místo textového výběru udělá čtverečky s barvami a ušetříš zákazníkům jedno kliknutí.

    • Radek napsal:

      Díky za tipy, mrknu na to a opravím 🙂

      O tom pluginu popřemýšlím, časem bych ho asi využil. S URL bohužel zatím nevím, asi to nebude tak úplně easy :/

  5. Poděs napsal:

    Ježiš, to je pomalé 😀 Vložit produkt do košíku trvá snad půl minuty. Možná, že kdybys to zoptimalizoval nebo přesunul na jiný hosting, měl bys konverzí ještě víc.

  6. Kubát napsal:

    Zprávy o tom, že se praSEO pořád rentuje víc, než „konferenční SEO“ ke kterému se všichni hlásí, když jsou v ohnisku kamer, je opravdu depresivní…

    • Radek napsal:

      Podle mě funguje praSEO jen na Seznamu, Google to sice trošku taky bere, ale spíš ne. Na Google imho konferenční SEO funguje docela dobře, nakonec taky přecházím na tenhle způsob 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *