Aktuálně řešíme s kamarádem to, jak zvýšit návštěvnost a zisky z jeho finančního magazínu. Jde o web Finstart.cz, který je na první pohled trochu jiný než moje FinanceChytře.cz, ale má mnohem nižší traffic a tak jsem se to dneska podíval a navrhl pár změn, které bych pro zvýšení zisků doporučil.

Bohužel by po změnách vypadal web mnohem méně jako magazín a mnohem více jako MFA a nevím, jestli s tím bude majitel – Radim Sklenář souhlasit, takže možná změny neproběhnou. Ale i přesto se pokusím udělat nějaký návrh a třeba to zaujme někoho z vás.

finstartRozložení webu a umístění prvků

Začal bych asi s vyladěním designu a změnami widgetů. Odstranil bych widget s kategoriemi, protože jsou tam zbytečné (jsou v horním menu).

Přidal bych minimálně widget s odkazy na nejnovější příspěvky, aby tyto články dostávali linkjuice i z podstránek. Šablona má asi 2 sekce pro widgety, jednu pro homepage a pak pro podstránky.

Do podstránkové sekce bych také přidal widget s nejnovějšími příspěvky, odkazy na nějaké authority weby a třeba video s tématem financí.

Rozvržení článku

V článku jsou podle mě až zbytečně často sdílecí buttony. U MFA se občas většinou nesdílí a buttony tak zbytečně odvádí pozornost a zabírají místo.

  • Sundal bych je a zkusil místo nich dát reklamu, asi obdélník 336×290. Možná to bude vedle náhledového obrázku, takže bych to nějak poladil aby to nebylo úplně vedle sebe (je to v Adsense zakázané).
  • Na Finstart.cz jsou články docela dlouhé, takže bych zvážil umístění všech tří Adsense bloků do obsahu. Možná jeden horizontální obdélník hned pod menu, potom jeden 336×290 /vkládaný ručně pomocí pluginu) a nakonec taky nějaké obdélník větší velikosti pod článek.
  • Články bych víc formátoval, používal bych ještě kurzívu a blockquote, vkládal bych tam víc videí a obrázku s dobrým altem a popisem.

SEO

Témata článků – to je asi hlavní věc. Témata u mě jsou vlastně kombinace klíčových slov, která jsou hledaná. Používám názvy článků skoro vždy úplně stejné jako kws, takže u mě najdete články třeba s názvem „Sídlo společnosti – Praha 3„. Kazí to hodně magazínový dojem, jenže využívám tohoto způsobu si hezky posbírám longtail.

Nebál bych se proto vyhledávat a používat méně konkurenční longtail, pro finanční weby třeba něco jako „sms půjčky pro problémové klienty“.

Titles článků, kategorií a štítků – já se snažím z každé stránky získat maximum pozic v SERP na různé dotazy.

navrh kws

Proto tvořím Titles takhle První část (=název článku, url článku) – druhá část (související longtail).
Pro příklad:

Relax půjčka – podvody, diskuze, zkušenosti

Stejně tak postupuji i v kategoriích, ale tam volím doplňková slova klidně trochu více konkurenční, protože kategorií mám méně a dostávají více backlinků než články.

Popis kategorií a štítků – ten kdo chce využít potenciál stránek na maximum může ke štítkům a kategoriím přidat popis /klidně i obrázky/ a stránky už pak nejsou plné duplicit ale je tam i origo obsah. Je to pracnější, ale podle mě se to vyplatí.

Úpravy Titles u štítků – štítků není na Finstartu málo, takže by z toho nějaký traffic mohl být. Problém je ale v tom, že v SERP vypadají štítkové stránky špatně – štítky totiž nemají na začátku velké písmeno a konkrétně tady se dá přes SEO Yoast plugin ke každému Titlu přidat ještě longtailové kws.

Příklad:

spořící účty > Spořící účty – srovnání aktuálně 2014

Více obsahu – i kdyby teď web získal více odkazů a autoritu u vyhledávačů, využil by se potenciál docela málo, protože zde není tolik článků na dost hledaná témata. Proto bych každý den nastavil publikování 1-2 článků, dokud jich tam nebude aspoň stovka.

Rozmístění reklamy

Umístění reklamy jsem už trochu začal výše, ale zaměřil jsem se jen na články.

  • Na homepage bych asi zvolil široký horizontální prostor pod menu a potom čtverec 336×290 mezi první a druhý článek na úvodce. Není to úplně snadné, musí se upravovat kód a přidat kus PHP, ale dá se to vygooglit.
  • V kategoriích bych dal asi ten klasický obdélník pod popis kategorie, stejně tak u štítků. Do sidebaru bych místo Adsense hodil nějaký affil banner na Perfect Money/Zaplo/Kredito24.cz půjčku. Navíc bych na web přidal plugin WP Super Popup a do něho dal iframe s nabídkou nějaké půjčky (přes Espolupraci nebo Nejprovize).

To je asi tak všechno, co mě v rychlosti napadlo. Určitě by se dalo zaměřit na SEO víc, ať už z hlediska onpage nebo offpage optimalizace. Podle mě by ale tyhle rady měli částečně zisky zvýšit, pokud se celý web ještě podpoří dobře zvolenými zpětnými odkazy.

Články na podobné téma:

Sdílej a buď můj ambasador:

Radek Strouhal

Autor je webmasterem, který se stará o developování domén, tvorbu MFA a SEO.

10 komentářů

Milan Pichlík · 6.11.2014 v 21.13

Ahoj, dobrý nápad s tím přidáním těch odkazů a videí do podstránkové sekce. Musím vzkoušet 🙂 Jinak bych se třeba nebál zapracovat třeba i na patičce, kam by se mohly umístit odkazy na nečtenější články nebo alespoň na kategorie. Určitě to bude užitečnější než to co tam je teď 🙂 Ať se daří.

Martin S. · 6.11.2014 v 21.42

Osobně do obsáhlých článků dávám 1 – 336 čtverec a 2* 468 banner. Proklikovost kolem 5-6% na článek.

tomáš · 6.11.2014 v 23.17

Radku vyměň si banner zaplo kampaň je už několik týdnů pozastavená.. 🙂

    Radek · 6.11.2014 v 23.37

    Díky moc za info, vůbec jsem to netušil 🙂 To mi zas uteklo peněz :/ 😀

LukasP · 7.11.2014 v 7.08

Za mě:

1) změnit šablonu nebo alespoň odstranit patičkové odkazy na zahraniční stránky. Používal jsem podobně sponzorovanou šablonu před cca 2-3 roky a po odstranění podobných odkazů mi weby šli nahoru. Dnes už lze sehnat free šablony buď bez odkazu nebo s odkazem pouze na autora.
2) Reklamy jsou podle mě až moc viditelně označené = lidé je rádi přehllíží a nepůsobí jako součást stránky, ale umístěné dobře. Třeba si pohrát s velikostí prvků, barvami a styly.
3) Návštěvnost, návštěvnost, návštěvnost – alfa omega internetového byznysu

PS: Radku jak se daří tvému magazínu? Dlouho tu nebylo žádné info. Koukal jsem, že návštěvnost jde dlouhodobě lehce dolu, čemu to přisuzuješ? Jak se daří s výdělky?

Radek · 7.11.2014 v 12.00

Dneska nebo během víkendu bych měl dát do kupy zas nějaký report 🙂 Propad je jednak změnami na Seznamu a taky mou neaktivitou, linkbuilding tam už neproběhl dlouho a nových článků taky není zrovna nejvíc :/

Mirek · 7.11.2014 v 12.09

Určitě změnit šablonu, jak správně napsal LukasP patičkové odkazy dnes dost škodí. Kord když jsou profláklé díky šabloně a bude jich desetitisíce. Jedna, dvě provize za půjčku investice do nějaké hezké šablony zaplatí. Měl by doplnit pod každý článek autora, sice Google prohlásil že na Authorship už nehraje, ale prostě na finančním webu, kord když doporučuješ půjčky dobře na lidi působí když najdou od článkem kdo ho napsal + nějaké info o něm. Sidebar u něj mám pocit že je tam vlastně taknějak navíc. Chce ho to udělat atraktivní pro lidi, dát tam anketu, FB, Oblibené články s náhledy prostě aby byl interaktivní a donutil lidi se na něj podívat a bud kliknout na reklamu či na nějaký prvek a udržet návštěvníka déle na stránce.

Mara · 8.11.2014 v 15.12

Já bych určitě navrhoval změnit šablonu, tahle působí hodně amatérsky a nepřehledně. Navíc i ty články jsou psané tak trochu „lajdácky“, snažil bych se je psát víc odborně a tak, aby měly pro člověka opravdu užitek.

Patrik · 10.11.2014 v 7.53

Predvsim se je treba u financnich webu zamerit na klicova slova a budovat si odkazove profily. Nejvice se mi oplatilo vkladat odkazy na fora a nevadi kdyz jsou nofollow ale jsou tam realni navstevnici. Jinak po upravach web vypada lepe az na tu paticku preplacanou coz zpusobuje neduveryvhodnost stranky.

Jonáš · 12.4.2015 v 11.49

Opravdu je nejdůležitější se soustředit na vybrání správných klíčových slov.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *