Jak snížit procento nevyzvednutých zásilek a dobírek

Tento článek zase píšu jako reakci na Filipovo video o nezaplacených dobírkách. Tentokrát už se myslím úplně shodneme, ale ještě bych měl pár tipů k tomu, jak snížit počet nevyzvednutých dobírek.

V ČR jsou na to určitě mnohem lepší specialisté, ale bohužel nejsou tak flexibilní jako já a asi o tom v nejbližší době nikdo psát nebude. Musíte se tak spokojit s mými zkušenostmi.

Prodávám zboží na mých pár e-shopech už delší dobu, první e-shop jsem měl někdy v 18ti. Od té doby prodávám na dobírku snad v 99 % případů, takže už s tím trochu zkušenosti mám. Proto mě napadlo pár triků, jak byste mohli snížit procento nevyzvednutých zásilek.

Informovat zákazníka, poslat sledovací číslo a prověřovat uložené zásilky

Asi největší vliv na dobírky má to, když zákazníka informujete, že mu má pošta nebo kurýr balík doručovat. U Balíku do ruky nevyzvednuta-dobirka-zasilkaposílá třeba Pošta upozornění přes SMS sama, ovšem jestli posíláte něco menší jen doporučeně, tak tam už musíte klienta informovat vy.

Někdy bohužel nestačí, když klientovi pošlete info. Doručovatelé Pošty nejsou zrovna perfekcionisté, takže se často stane, že hodí jen lístek do schránky a ani se nepokouší zvonit. Někdy dokonce nehodí ani ten lístek, takže je to jen na vás.

Většinou posílám jen šablony mailů a měním tam jméno a kontakt, pokud ovšem balík dohledáváme, posílám i sledovací číslo.

Čas od času, když mám třeba večer čas potom procházím sledovací čísla a kontroluju, jestli některý z balíků není uložený na poště a není možnost ho ještě vyzvednout. Připomenout se takhle zákazníkovi také často pomůže.

Zvýšení důvěryhodnosti

Při nedávné soutěži o to, jestli jsem lepší než SEO konzultanti jsme si s Markem Hnátkem založili e-shopy na prodej selfie tyček. Tedy já mám klasické e-shopy, on mikrostránku s pluginem Contact Form 7. Díky pluginu má na stránce objednávkový formulář, který je bohužel takový hodně jednoduchý a podle mě to nepůsobí úplně důvěryhodně.

Ale abych se dostal k tomu podstatnému – expedici objednávek jak pro mé shopy tak pro Markovi jsme řešil já, takže jsem viděl poměr vrácených nevyzvednutých objednávek u mě vs u něj.

A byl to opravdu rozdíl. Zatímco u mě se vrátí tak 1 selfie tyč z 50ti, u Marka to bylo často třeba i jedna z 20ti nebo méně.

Podle mě je tím hlavním důvodem to, že Markova prodejní stránka nepůsobí tak důvěryhodně a lidé objednávky neberou moc závazně. Navíc tam nejsou vyřešené automatické odpovědi, takže zákazník vůbec neví, jestli je objednávka vyřízená a jak to vlastně vypadá.

Změna doručovací společnosti

Tohle jsem bohužel nezkoušel, ale je dost možné, že přechod od České pošty ke kurýrovi by mohl v tomhle taky pomoct.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Jak vytvořit kvalitní článek

Já sice s poštou moc problémy nemám, ztracených objednávek naprosté minimum, možná ani jedna, bohužel doručování dobírek a dopisů je občas problém.

Výhoda pošty je ale v tom, že mají pobočky, kde si lze balíček během dne vyzvednout. Tohle by se asi dalo vyřešit službami jako Zásilkovna.cz a Uloženka.cz, ale bohužel také nemám zkušenosti.

Pokud máte někdo zkušenost se snížením počtu vrácených dobírek, prosím sdílejte vaše tipy v komentářích 🙂

11 komentářů

  1. dysm. 7.5.2016
  2. Poděs 8.5.2016
  3. Marek Hnátek 25.5.2016
  4. Tomáš Lípa 10.6.2016
  5. Hubert Frey 25.7.2016
    • Hubert Frey 25.7.2016
      • Jan 25.7.2016
  6. Tom 5.3.2017

Přidej komentář