Možná není dobrý vstát, dát si cígo, pak silnej čaj Gunpowder, pak další cígo, pak Big Shocka a pak začít psát tenhle článek. Ale chtěl jsem tu vyjasnit pár věcí.

Můj styl psaní je možná trošku zvláštní a snažím se psát trochu živěji a proto píšu takovým namachrovaným stylem. Zůstali mi to ještě z blogování na Fajnblogu, ale čím dál víc zjišťuju, že lidé nepoznají tu nadsázku a myslí si o mně, že jsem pyča.

Další věc se týká ohledně dalšího eshopu se selfie tyčemi a PPC a vůbec ohledně zdroje objednávek, které počítám do soutěže.

Duplicidní eshop

Potřebuju teď točit hodně peněz a když už jsem měl selfie tyče na skladě a vím že je budu kupovat, chci aby to šlo co nejrychleji. Protože se mi první eshop na Seznamu moc nechytl, začal jsem dělat druhý, který už se umisťuje.

Nejde mi ale o to, abych měl víc objednávek do soutěže, ale do businessu. Do soutěže jsem pořád počítal jen objednávky z TycnaSelfie.cz, navíc druhý eshop ještě neměl ani jednu objednávku, takže…

Využívání této mikrostránky na linkbuilding si snad obhajovat nemusím.

Inzerování v PPC

V PPC jsem inzeroval hned na začátku soutěže. Důvodem bylo to, že se díky feedbacku z PPC rychle dozvím, která slova jsou fakt hledaná a přes co chodí lidi.

Vlastně jsem si mohl vyzkoušet i konverznost, protože přes PPC na eshop přišli první objednávky, ty jsem ale ze soutěže vynechal a nepočítám je tam.

Teď v PPC inzeruji, ale mám tam druhý eshop, který se do soutěže nepočítám a neměl žádné objednávky.

analytics-tycnaselfie

Po vypnutí Skliku byli objednávky z Organicu už jenom z Google

analytics-organic

sklik-selfie

vypis-objednavekAž do teď jsem si tento přehled nedělal a tak jsem zjistil, že si musím dvě objednávky na selfie tyče odečíst . Jednu navíc jsem měl započítanou, protože jsem věděl, že přišla v den vypnutí PPC (po vypnutí) ale bohužel to nemůžu nijak dokázat.

Druhá objednávka byla chybou v počítání, započetl jsem si prodej 2 ks, ale teď jsem si uvědomil, že soutěž je na počet objednávek.

Jsem rád, že jsem mohl strávit mou nejproduktivnější část dne vytvářením hezkých obrázků a screenshotů z Analytics, nic důležitějšího vlastně stejně na práci nemám 🙂

Články na podobné téma:

Sdílej a buď můj ambasador:

Radek Strouhal

Autor je webmasterem, který se stará o developování domén, tvorbu MFA a SEO.

10 komentářů

Michal · 13.8.2015 v 14.22

Ahoj, čím myslíš, že jsi si odstřelil ten první shop na seznamu? Řeším podobný problém s firemním webem. Cokoliv udělám, tak ten web sejme níž a níž na seznamu – nákup PR článků z kvalitních webů, aktualizace obsahu webu, zkrátka žádné „prasárny“ s hromadnými nákupy linků apod. Na google to funguje naopak, tam je web na prvních místech. Přitom pak spustím jiný web, zprasím backlinky z katalogů, koupím 40 odkazů a web je na 1. místě na seznamu na poměrně konkurenční fráze. Nechápu to.

    Radek · 13.8.2015 v 14.39

    Já sám taky nevím, občas se mi to tak prostě podaří a většinou už tu doménu pak na Seznam znova nedostanu. Možná, že hned poznal manipulaci s odkazy a dostal jsem nějakou penalizaci, která se musí odvolávat anebo to chce sundat odkazy a nechat ho nějakou dobu jen tak přirozeně fungovat. Já to ale většinou řeším tak, že hned začnu stavět web na další doméně a to pak bývá v pohodě.

Hobbysta · 13.8.2015 v 20.11

To se ty tyčky a pravdu ještě prodávají?

    Jan Profík · 18.8.2015 v 7.48

    To se také divím! 🙂

      Radek · 19.8.2015 v 0.44

      No prodává se jich míň, než jsem čekal. Možná máme něco na shopech špatně, ale na to, že máme dohromady 3 eshopy a nějaký traffic, tak z toho moc objednávek není. Imho už tenhle trend vrchol měl 🙁

        Michal · 19.8.2015 v 17.17

        Mě osobně odradil design a provedení těch shopů – fakt to působí strašně amatérsky. Homepage je šíleně chaotická. Chci tam vidět slideshow těch tyček „v akci“. Určitě si chci taky přečíst recenzi shopu na Heurece, takže zainvestuj do Heureky. Vety typu „kvůli jinému nastavení mobilů trošku náročnější“ tam vůbec nepatří. Na shopu musí být všechno jen pozitivní. Místo linků „Jsme lepší než Mall.cz nebo Alza.cz“ si tam hoď odkaz na Wiki. Rozjeď tam magazín s tipy pro focení. Zapoj se do komunit propagující focení mobilem.

          Radek · 19.8.2015 v 21.17

          Díky za feedback, info se rozhodně hodí 🙂 Zkusím to upravit, s dost věcma souhlasím, ale je to náročnější než bych chtěl a teď jsou priority jinde (jiný projekty).

Martin · 15.8.2015 v 10.51

Otázkou je, jestli ti ten shop nemohl sestřelit třeba nějaký seo šaman, aby vyhrál. Přeci jen český rybníček je příliš malý a všichni se znají. A viděls pozice na seznamu na ty tyčky od Marka? Ani bych se tomu nedivil, asi pomsta jak do nich pořád kopeš.

    Marek Hnátek · 16.8.2015 v 19.19

    Tak určitě :-). Mnohem větší riziko sestřelení webu je u mě – protože (zatím) nemám plnohodnotný e-shop, jen přeprodejní stránku. A pokud mám být upřímný, něco takového očekávám.

    Navíc já nemám za zadkem další e-shopy, kde můžu rovnou hnát další zákazníky na nový shop, viz můj poslední příspěvek. A co se týče prodejů, jsem odkázán na Radkovy indy, což v praxi znamená, že nejsou schopní odpovědět ani na tohle: https://nimbus.everhelper.me/client/notes/share/267130/5TXsTxrKhKpKKG7JbmiLnWYxJ76kvgwz

    Mimochodem, který z konzultantů mě podporuje a měl by zájem Radka sestřelit? Každý se mi naopak vysmál za po večerech spíchnutou prodejní stránku…

joe · 3.9.2015 v 17.23

zdravim, otazka trosku bokem. myslis ze linkbuildingem daji zlepsit pozice ve vyhledavaci?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *