Jak vydělávat milion měsíčně z affilu? Naučte se hackovat WordPress

Komu z nás by se představa statisícových výdělků z affiliate nelíbila? Myslím, že pokud by affiláci v Česku věděli, jak se k takovým penězům dostat, určitě by tuhle metodu vyzkoušeli. Informace o tom, jak se k podobnému úspěchu dostat pomocí zahraničních webů se nedávno objevil na BlackHatWorld.com fóru a vyvoval tam rozporuplné reakce.

Jedná se o vlákno https://www.blackhatworld.com/seo/how-this-sneaky-affiliate-site-is-making-six-figures-per-year-behind-the-scenes.1115022/, ve kterém autor popisuje metody, jak se podařilo webu MusicCritic.com dostat velké návštěvnosti a následně pak k vysokým ziskům, především díky affiliate Amazonu.

Doporučuji vlákno přečíst, ale pro ty, kterým se do toho nechce nebo nerozumí se to tady pokusím zhrnout.

Web MusicCritic.com se na první pohled tváří jako magazín s recenzemi alb a skladem, ovšem pokud si web projdete trochu do hloubky, zjistíte, že to je jen o něco promakanější MFAčko.

Web má dva typy obsahu, skutečné recenze hudby, kdy články nejsou většinou příliš obsáhlé.

Druhým typem obsahu jsou potom články s affiliate odkazy typu „Nejlepší sluchátka do 30 dolarů“, ve kterých je seznam produktů s odkazy na Amazon.

A právě tyhle články se pak umisťují ve výsledcích vyhledávání a přínáší určitě značnou část trafficu.

Podle autora vlákna se podařilo majiteli webu odchytit doménu s historií music-critic.com, kterou přesměroval, naplnil obsahem a získal zpětné odkazy. A ne málo. Podle Ahrefs má web asi 60 000 odkazů z 1700 domén. A tady se dostáváme ke těm kouzlům.

music-critic-ahrefs

Niche links nebo hacked links?

To, co se na fóru rozebírá je to, odkud berou odkazy. Na první pohled to vypadá, že jde o Niche links.

Mohlo by vás zajímat: Niche links vs guestposty (článek v angličtině)

Takhle se v zahraničí označují odkazy, které vložíte do starého obsahu a obalíte je novým, relevantním textem. Na tom by nebylo zas nic tak špatného, pokud by to tak opravdu fungovalo.

Vypadá to ovšem, že pravda je trochu jinde. Tyhle niche links totiž pravděpodobně vznikly tak, že služba, která je prodává, hackne WordPress weby a umístí odkazy bez vědomí majitelů.

Na HackedNews.com na tohle téma vyšli dva články. Nejprve to vypadalo, že bylo hacknutých 15 000 webů, v dalším článku zmiňují dokonce stovky tisíc webů.

Metoda hacknutí zatím není známá. Můžete se tam dočíst o tom, že problém byl v tom, že uživatelé používali stejné heslo pro přihlašování k různým službám. Metoda není ovšem doposud potvrzená.

Majitel webu CriticMusic.com pravděpodobně není tím, kdo weby skutečně hackoval. Využíval některou z linkbuildingových agentur, které se na první pohled tváří profesionálně, ale ve skutečnosti spamují weby s vašimi odkazy. Jak to ale vypadá, metoda funguje.

Kolik se tím dá vydělat?

Autor vlákna se snažil dopočítat, kolik peněz asi tak majiteli webu měsíčně z webu přiteče. Tady je překlad:

  • Celková měsíční návštěvnost (dle Ahrefs): 275,000
  • Průměrný konverzní poměr (Amazon): 5 % (nakoupí tedy zhruba 13 750 návštěvníků měsíčně)
  • Průměrná cena prodaného produktu na Amazonu: $50 (zhruba 1000 Kč)
  • Celkový hrubý obrat přes Amazon: $687,500 (cca 13 750 000 Kč měsíčně!)
  • Celkový měsíčně příjem z Amazonu (při 6% provizi za hudební příslušenství): 825 000 Kč

Autor zmiňuje, že tohle jsou konzervativní počty, protože konverzní poměr, návštěvnost webu i cena prodaného produktu může být vyšší (návštěvníci nakoupí i další produkty, s vyšší provizí).

Na první pohled tahle metoda vypadá úžasně a mě samotného chvilku lákalo, vyzkoušet něco podobného (než jsem pochopil, že odkazy co má, jsou z hacknutých webů).

Vytvořit takový web ovšem nebylo bez práce, někdo ty články musí psát. Podle Google má web indexovaných 10 000 stránek, takže to bude nemalá investice do obsahu, klidně v řádech milionů.

 

Co mě na webu zaujalo je to, jak jednoduše je udělaný.

  • Běží to na WordPressu, na free šabloně Newspaper.
  • Nahoře má jednoduché menu, v sidebaru pak popis webu a načítání nejnovějších příspěvků (není náhodou, že to mám na Islandbezcestovky.cz velmi podobně).
  • Dole jsou pak odkazy na sociální sítě, článek O webu a Podmínky použití.

Co se týče obsahu, neřekl bych, že je moc kvalitní. Když se podíváte na některých z prodejních článků, najdete zde většinou výběr a popis několika produktů a neřekl bych, že recenze jdou do hloubky.

music-critic-obsah

Je tam sice hodně textu, takže nad článkem je vždy sekce Table of contents, ale není to nic, co by vám někdo nebyl schopný napsat do 100 Kč/NS. Odkazy směřují výhradně na další podstránky (pokud se nepletu, tak vždy na články).

Přemýšlel jsem, jak moc by se dala takhle metoda duplikovat v případě, že uděláte web v méně konkurečním odvětví, kde nebudete potřebovat desítky tisíc odkazů.

Napadlo mě, že bych to vyzkoušel zase v souvislosti s Islandem. Našel jsem pár expirovaných .com domén se zpětnými odkazy, které bych mohl obnovit.

Na první pohled by to vypadalo jako magazín, kde bych se zaměřoval na longtaily (aby mě Google rankoval v SERP nahoře) a pak udělal druhou část s články typu „Best northern lights tours Iceland“, „Best tours in April“ apod.

Konkurence tam je, vím, že pár agentur tady už pochopilo, jak SEO funguje, ale není jich zas tak moc.

Rozhodl jsem se, že zatím zůstanu při zemi a zkusím si to jen v Česku právě s webem Islandbezcestovky.cz, o kterém jsem psal včera. Jak to vypadá, bude mi stačit mnohem méně odkazů, než je potřeba v zahraničí, takže snad brzy uvidíme nějaké výsledky.

 

 

Články na podobné téma:

Share

Radek Strouhal

Autor je webmasterem, který se stará o developování domén, tvorbu MFA a SEO.

You may also like...

6 komentářů

  1. Petr Malec napsal:

    Tohle je hodně zajímavé, každopádně 10 000 stránek neznamená vložit milióny do obsahu, neznám reálie na anglickém trhu, ale například mé krasneplaze.cz mají skoro 2000 stránek a určitě jsem nedal ani desetinu z miliónu do obsahu a to si všechny články nechávám psát. Každopádně ten odkazový profil na MusicCritic.com je impozantní, přesně takové články člověka nakopnou k další práci.

  2. Filip napsal:

    Tohle není nic nového, potýkám se s tím dnes a denně. Jen tady na tom frajeři dost vyrýžovali.
    Je hack slabých hesel nebo obecně open source CMS. U Joomly je to ještě snažší imho…
    Akorát jsem musel řešit většinou samé viagry 🙂

  3. Wladass napsal:

    Což o to nápad je to dobrý, jen u nás asi nemá šanci na úspěch díky affilu na Amazon, ale třeba se pletu 🙂
    Každopádně díky za share.

  4. Zdeněk napsal:

    Ten vypocet mi moc nesedi. Navstevnost toho webu je 275k. Ale to neni pocet lidi co se prokliknou na Amazon.. ten bude vyrazne nizsi, odhad 10-30%. Takze prijem z provizi muze byt nekde 80-250k Kc.
    Nebo je to 275k unikatnich prokliku?

    • Radek Strouhal napsal:

      To číslo je v dalším řádku, ti, kteří se prokliknou a nakoupí jsou v řádku s konverzním poměrem. Mělo by jich být něco kolem 5 %, takže zhruba 13 000 návštěvníků se proklikne a nakoupí.

      • Jirka napsal:

        Taky mi to přišlo prvně hodně divný.

        Pokud by se 10 % návštěv prokliklo na affil odkaz, museli by pak na Amazonu dělat konverzní poměr 50 %…

        Na druhou stranu, pokud se proklikne 30 % návštěv, stačil by na Amazonu konverzní poměr 16 %. A to je asi v případě Amazonu dost možné.

        U nás by to dost možná šlo napodobit u Alzy?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *