Jak vypadá můj návrat k affilu?

Možná si někteří z vás pamatují situaci, kdy jsem prodával web můj největší finanční web FinanceChytre.cz a ještě možná nějaké další finanční weby.

Prodej těchto webů byl pro mě takový milník, kdy jsem se rozhodl, že se přestanu focusovat na affiliate a zaměřím se více na eshop s „penny boardy“ Zefstyle.cz, který tehdy rostl lépe.

Zaměření na eshop mi zůstalo docela dlouhou dobu, ale poté, co se sklad přesunul do Prahy a já měl najednou víc času, začal jsem po affiliate zase pokukovat.

I když vždycky říkám, že už půjčky nikdy znovu dělat nebudu, je to pokaždé 100 % lež. Samozřejmě, že první kampaně, které jsem obhlížel byli finanční a půjčkové.

Vybíral jsem tedy znovu, u kterého affilu nebo affil sítě zakotvím. Vybíral jsem teď z těchto možných „objektů“:

Nejprovize.cz byla moje oblíbená síť, ke které jsem se rád vracel, ale nejsem si teď jistý, jak dobře by mi tam traffic konvertoval.

Affilclub.cz má sice dost kampaní a účet už tam také mám, ale tady k té síti mám osobní předsudky a prostě je nemám rád, takže tam si nevybírám snad nikdy.

Affilnet.cz mě lákal dost, ale protože odtud odešel Tomáš Dekan a nevěděl jsem, kdo ve firmě zůstal a jak pošlape, tak jsem nezvolil ani tuhle síť.

Espoluprace.cz tak jako jediná zůstala, ale tuhle síť mám navíc docela v oblibě a mají dost finančních kampaní, takže je větší šance, že každý měsíc dosáhnu na výplatu.

Výběr kampaní

Když jsem si předtím vybíral kampaně, volil jsem je docela náhodně. Samozřejmě to bylo jednak podle výše provize, ale bral jsem v úvahu takové zvláštní faktory – třeba jak jsem měl danou půjčkovou společnost oblíbenou, zda se mi osvědčila v minulosti…

Tentokrát jsem hned napsal email managerovi espoluprace.cz a ten mi hned napsal, jaké kampaně jsou nejvíce konverzní.

Podle podkladů jsem si potom zvolil, že budu propagovat hlavně Zaplo a Japonskou půjčku.

Japonská půjčka má sice standardní provize nižší, asi 280 Kč (ale teď je zrovna bonusová akce a provize je asi 450 Kč), ale je to nejvýhodnější sms půjčka a myslím, že bude hodně oblíbená. Navíc je to zase nová půjčka, takže se plní databáze novými klienty a to znamená hodně provizí.

Monetizace trafficu

Od mých posledních affil pokusů s leadgeny už uplynulo asi půl roku a tak většina z nich umřela, popadala nebo expirovali domény.

Moc mi toho tedy nezůstalo, tak jsem zkoušel monetizovat snad všechen traffic, co jsem měl. Nahazoval jsem bannery, textové odkazy a popup okna na různé weby, jak finanční tak i netématické.

NEPŘEHLÉDNĚTE  3 různé pohledy na pozice stránky v SERP

Jak se brzy ukázalo, na netématické weby vůbec nemá smysl tuhle reklamu dávat. Jestli na ni někdo klikne, tak si fakt půjčku nevezme, to by byla velká náhoda.

Trochu lepší to  začíná být u recenzních webů, kde se recenzuje konkrétní půjčka, ale víc provizí skoro určitě padne z finančních/půjčkových webů.

Schválené provize v srpnu:

espoluprace-affiliate

Schválené provize v září:

espoluprace-zari

SEO test s řetízkem

Věřím, že kluka s řetízkem známe všichni. Pokud neznáte, určitě si dohledejte třeba přes KW „ano šéfe,záhada řetízku„. Pokud si rozkliknete tenhle odkaz, můžete vidět, že se na první pozici usadil spam web nějakého nemorálního affiláka.

Je to můj web. Jde o takovou zkoušku Seznamu, vzal jsem duplicitní text, naházel tam párkrát klíčové slovo, pak dalších pár spojení vyskloňovaných a vložil jsem video a obrázek.

Asi 10 hodin po přidání spam stránky do Seznam SERPU jsem se dostal na první pozici a od té doby se tam držím (zatím asi 4 dny).

ano-sefe

Možná si říkáte, že to hodně super, ale já už při tvoření spam stránky tušil, že z toho nic nekápne a vypadá to, že jsem se nepletl. I když na web denně přijde i 500 lidí, není z toho zatím žádná konverze. Podle mě to je tím, že jde vážně o tak jasný spam web, že to pozná i většina z návštěvníků a tak hned okno zavírají a odchází.

stats-bahesa

Samozřejmě to neznamená, že by tenhle koncept nemohl fungovat jinak, na jiném webu, s jinou formou monetizace atd.

Test jsem tady zmiňoval hlavně proto, abych ukázal, že spam weby ne vždycky fungují tak, jak by člověk čekal (nebo spíš chtěl) a když zkoušíte hrát čistě na kvantitu, nemusí to být vždycky ta nejlepší cesta.

Můj návrat k affilu rozhodně tedy není taková pecka, jak jsem sám čekal. Mnohem lepší motivaci najdete třeba u Petra Chodelky, který se teď hezky rozepsal o tom, jak pracuje na projektu Vyzivovo.sk. Snad se situace změní a moje zisky z affilu zase začnou růst do zajímavějších částek. Jakmile budou nějaké novinky, můžete čekat report nebo zmínku v novém článku 🙂

10 komentářů

    • Radek 23.9.2015
  1. Kamil Staš 17.9.2015
  2. Viliam 17.9.2015
    • Radek 18.9.2015
      • Viliam 19.9.2015
  3. Jan Profík 22.9.2015
  4. Petra 22.9.2015
    • Radek 4.10.2015
  5. Ačko 23.12.2015

Přidej komentář