Proč často měním rozhodnutí?Nepatřím zrovna mezi ty, kteří by si svůj život nebo podnikání plánovali v pětiletkách, jsem úplný opak a čím méně plánuji, tím jsem spokojenější. V minulosti to možná tak nebylo, ale postupně jsem k tomu dospěl z několika důvodů.

Vymýšlení plánů zabere spoustu času a jsou k tomu většinou potřeba nějaké podklady (analýzy, srovnání). A i přesto, že to vezme nějaký čas nejsou plány moc přesné a často je skutečnost jiná. Proto jsem se naučil mít místo plánů jen hrubý směr a zbytek detailů řeším skoro za pochodu.

Dnes jsem ale chtěl psát hlavně o tom, proč jsem často od plánů ustupoval a měnil je. Může jít klidně jít o situaci týkající se webu:

  • Podle plánu pomocí analýz najdu vhodná klíčová slova, která by měla mít traffic a měla by tam být slabší konkurence.
  • To, jak se mé stránky chytnou v SERP a kolik návštěv mi to ale ve skutečnosti přinese, ale není jisté.

Může dojít k situaci, kdy jsou analýzy nepřesné a není tam vůbec takový traffic, jaký bych podle hodnot hledanosti očekával. V jiném případě se zase může stát, že se stránka vyhledávači prostě z nějakého důvodu nelíbí a když je propagovaná a funguje na stejném principu jako mé další stránky, nedostává se ve výsledcích nahoru.

Díky sledování zdrojů návštěvnosti ale často zjistím, že na takovou stránku chodí lidé z jiného klíč. spojení. Sice tam není traffic tak velký, ale podle pozic lze poznat potenciál a často pak má cenu přehodnotit plány.

Původní optimalizaci webové stránky pro první klíčové slovo tak předělám a zaměřím se na to, co může ve skutečnosti opravdu něco přinést.

Tento princip rozhodování u mě funguje i v jiných případech, například když se rozhoduju, jak monetizovat web, jestli přejít z eshopu k affilwebu, atd.
Většinou se mi to osvědčilo a vidím to jako svoji výhodu oproti větším firmám, dokážu tak mnohem rychleji a „pružněji“ reagovat na různé situace a využívat to tak ve svůj prospěch.

Články na podobné téma:

Sdílej a buď můj ambasador:

Radek Strouhal

Autor je webmasterem, který se stará o developování domén, tvorbu MFA a SEO.

3 komentáře

Kamil Staš · 16.5.2013 v 14.15

Někdy tak taky měním směr, hlavně když vidím pod jakým long tailem na web začnou chodit lidé, třeba i takový který mě předtím nenapadl. Nicméně myslím si že s přibývajicími zkušenostmi to cílení a odhad bude lepší a lepší. O tom na co dělat stránky začal v novém seriálu PAT, 1200 komentů pod jeho posledním dílem mluví o zájmu o tuto problematiku.

Palo · 16.5.2013 v 16.20

plán je užitočná vec, ale je veľmi veľa ľudí, takých, ktorí iba plánuju a nakoniec nič nespravia. Rozhodujúca je práca, stači iba vydieť cieľ a cesta sa postupne ukáže 😀 😀 V oblasti IM sa menia veci veľmi rýchlo, preto sa treba aj rýchlo prispôsobovať

Petr · 18.7.2013 v 15.44

Já osobně plánuju ale nějak moc výhledově dopředu. Lépe se mě pracuje na projektu, když mám přesně stanoveno co každý den udělat. Samozřejmě jako každý, tak i já občas změním nějaké rozhodnutí na základě hlubší analýzy a podobně. Řekl bych, že to je úplně normální věc.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *