Dneska bych chtěl napsat něco o tom, proč mám radši tématické sítě webů, než vytváření specifických jednotlivých minisites, které tématické nejsou. Mám teď namysli vytváření MFA webů, které potřebujete protlačit nahoru ve vyhledávačích, abyste mělí víc trafficu, který můžete konvertovat.

Já si rozhodně myslím, že je lepší dělat weby na společné téma. Mít několik okruhů (seriály, dárky, recepty,…) a v každém okruhu mít síť větších či menších webů, které budou vzájemně propojené.

U seriálů by to vypadalo třeba tak, že by síť zahrnovala 10 a víc minisites o jednotlivých seriálech, několik větších stránek s „online seriály“, weby o trailerech, titulcích a dalších tématických věcech a třeba ještě jeden větší komunitní web typu edna.cz.

Má to několik výhod, mezi které řadím:

  • Snadnější linkbuilding
  • Možnost hromadného prodeje reklamy
  • Využívání informací z oboru

Více tématických odkazů

Linkbuilding je u tématických webů snazší hned z několika důvodů. Jednak můžete weby prolinkovat mezi sebou a taky si můžete navzájem odkazovat ze článků, takže máte odkazy přímo z obsahu.

Efektivní je to také při výměně odkazů, kdy můžete dělat 3way nebo i 4way tématické výměny. Pro vyhledávače je pak obtížnější najít spojení mezi vašimi weby a vaše odkazové portfolio vypadá přirozeněji.

V případě, že budete tvořit síť webů na stejné/podobné téma, doporučuji rozhodit projekty na různé hostingy, abyste získali jiné IP adresy, které jsou jedním ze SEO faktorů.

Prodávat hromadně se vyplatí

V poslední době se mi podařilo prodat několik balíčků odkazů nebo článků, což se mi v minulosti tolik nestávalo. Je to výhodnější především proto, že čas strávený s prodejem reklamy je tady stejný, jako když prodáváte jen jeden odkaz.

Pro mě odkaz sám o sobě cenu nemá, dokud ho neprodám, takže to je pro mě výdělek zadarmo (weby mám hlavně na Adsense). Cenu má hlavně ten čas, který trávím domlouváním prodeje, fakturování, umísťováním odkazu.

Když mám poptávku na jeden odkaz na měsíc za 50 Kč, tak se mi nevyplatí to ani prodávat, protože mi to nezaplatí ten čas. Když ale prodám balíček za 1000Kč a zabere mi to stejně času, tak už je to o něčem jiném.

Know-how z oboru

Když už máte několik webů na podobné téma, začnete se v tom oboru trochu víc orientovat. Objevíte nová klíčová slova, přes jaké vám chodí lidi z vyhledávačů, zjistíte že jsou tam další možnosti monetizace jako affiliate, prodej odkazů.

Máte tak větší šanci narazit na něco, co může stabilně sypat. V případě, že máte jeden samostatný web nemusíte zrovna prorazit natolik, abyste tu šanci objevili.

Síťování webů má určitě i svoje nevýhody. Mezi jednu z nich bych zařadil to, že pokud weby propojujete moc nápadně, vytvoříte stopu, podle které mohou vyhledávače vaše odkazování odhalit. Ten, kdo se ale v oboru SEO služeb trochu pohybuje už si najde způsoby, jak svoje stopy zakrýt.

Články na podobné téma:

Sdílej a buď můj ambasador:

Radek Strouhal

Autor je webmasterem, který se stará o developování domén, tvorbu MFA a SEO.

21 komentářů

Pavel · 23.7.2012 v 10.03

Proklikal jsem se na tvé MFA a ty odkazy na videa tam ani jeden nefungují 🙂 http://teorievelkehotresku.com/category/teorie-velkeho-tresku-ke-shlednuti/

Ono je to dobře, protože jinak bych místo práce začal koukat.

Jinak já si myslím to stejné, tj. že je lepší mít víc menších webů než jeden velký. Nebo by bylo ideální mít víc velkých, ovšem jak toho v ČR dosáhnout, těžko.

Škoda toho malého trhu v ČR, tady nelze z úzkého tématu něco vytěžit, je tu strop daný malým počtem uživatelů. Na druhou stranu to má dost výhod, které by nám kdejaký američan mohl závidět. Takže také záleží na úhlu pohledu.

    Radek · 23.7.2012 v 10.06

    Tohle naštěstí není zrovna mé MFA, ale jen ho spravuju a obsah se naštěstí starat nemusím 🙂

    Malý trh v ČR mi vadí taky, proto jsem se rozhodl, že začnu dělat USA weby. Jeden už si chystám, tak o tom pak napíšu.

jarda · 23.7.2012 v 11.27

U anglicky hovořících webů je zase velká konkurence = více práce s protlačením. Leda najít nějakou skulinku (niku) a do té se vecpat. Třeba MFA o psu simpsnových 🙂

rm · 23.7.2012 v 16.31

Tak to zakrytí stop by mně zajímalo. Škoda, že tu článek končí 🙂

    Radek · 23.7.2012 v 16.38

    Pokud se k tomu dostanu, tak bych mohl o maskování stop něco brzo sepsat 😉

Hammer · 26.7.2012 v 14.32

wow, tak tohle je pro mě trochu novinka: rozhodit projekty na různé hostingy, abyste získali jiné IP adresy, … skutečně je to tak horké? Když se třeba podíváš na rovnou.cz tak je tam několik travel webů na subdoméně a je to i prolinkované a zdá se, že úspěch mají všechny weby co tam jsou 🙂

    Radek · 26.7.2012 v 14.39

    Nevím jak u Seznamu, ale Google určitě bere IP v potaz. V míň konkurenčních oblastech to není potřeba řešit, já mám taky weby prolinkované pod jedním hostingem a daří se jim.
    Příklad s Dušanovými weby je ale trošku mimo, myslím..stačí se podívat na jeho portfolio linků a hned uvidíš, že má plno odkazů z kvalitních webů i jinde..například z Invie, Wikipedie atd.

      Pavel · 26.7.2012 v 14.58

      Neznáte webhosting, který umožňuje multihosting s různými IP?

      Linki · 31.7.2012 v 11.33

      To je otázka, jak velký je v dnešní době faktor u Google IP adresa, viz. např: http://blog.bloxxter.cz/ip-adresa-jako-seo-faktor/

        Radek · 31.7.2012 v 13.00

        Myslím, že v tom článku jde o to, že weby sdílí jednu IP adresu. Mě jde ale spíš o to, mít zpětné odkazy z různých IP. I když to spolu určitě souvisí a je možné, že IP adresa není tak podstatná..

          Linki · 31.7.2012 v 14.44

          Právě si myslím, že to spolu souvisí.

Hammer · 26.7.2012 v 14.56

asi máš pravdu, přeci jenom tenhle článek je vlastně o MFA webech, což není Dušanovým případem…

    Radek · 26.7.2012 v 15.15

    Přesně tak, protože jsou Dušanovi weby kvalitní a mají pro čtenáře přínos se na něj odkazuje přirozeně, z různých webů, z různých IP…

petr · 26.7.2012 v 19.18

Asi si tě přidám na svůj web rss4.biz…ale chtěl jsem se zeptat – kde najít statistiky hledanosti slov na seznam? Existují vůbec? Myslím nějaký seznam kde jsou seřazeny všechny dotazy…od nejvíce hledaných po nejméně…:-)

    Radek · 26.7.2012 v 20.00

    Díky, já si pořád říkám, jak bych se tam dostal 🙂
    Tady tyhle statistiky asi znáš – http://search.seznam.cz/stats?collocation=pizza
    Kompletní seznam asi nikde není, dělal ho občas Drago na 404m.com a pak ho prodával, ale už je to dlouho.
    Klíčová slova jsou k dispozici na Skliku.cz v nástrojích na návrh klíčových slova, ale zobrazuje to jen to co hledáš, ne kompletní seznam :/

petr · 27.7.2012 v 5.16

Jop, to znám…právě jsem myslel spíše nějaký ten seznam jako od Draga 🙂

StevoP · 13.8.2012 v 9.06

prelinkovanie je najjednoduchsi sposob ako legalne zvysit navstevnost webu a tiez jeho doveryhodnost

Hulvath · 8.12.2012 v 16.40

za sebe muzu rict, ze vzdycky, kdyz se rozhodnu udelat skupinu tematickych webu, tak stojim pred dilematem, zda by nebylo lepsi udelat rovnou jeden poradny weby, ktery by pokryval vsechna podtemata.

Netnoviny · 25.3.2014 v 14.52

Co se týká těch IP, skutečně je to tak, že na tom do jisté míry záleží. Některé webhostingy server s jednou IP postupně zaplňují, takze při další objednávce se vyplatí počkat (např. WEDOS), jiné zas plní víc serverů najednou a jednomu zákazníkovi dávají vždy jinou IP (např. websupport).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *