Proč nedělám infoprodukty?

Publikoval Radek Strouhal v

Vím, že už bylo na tohle téma napsaných hodně článků, já jsem se ale ještě nevyjádřil…

David Kirš tady u nás díky jeho Milionovému impériu rozjel tvorbu různých infoproduktů, formou kterých se snaží být jednotlivý učni podobně úspěšní jako David.

Protože byla jeho Email Academy dost zisková, je to určitě motivace. Pokud máte nějaké know how, které můžete prodat, stačí natočit pár videí, promyslet si produkt, zjistit jak to budete nabízet a kolik za vaše know how budete chtít a můžete si klidně udělat svoji školu.

Jednu takovou školu má například Josef Řezníček, se kterým se znám (ne osobně) už asi tak 2 roky, když jsem ještě prodával balíčky Grow It. Pepa má školu zaměřenou na SEO služby, další škola je ale zaměřena na osobní rozvoj a „vede“ ji Pavel Říha. Existují ještě nějaké další infoprodukty, vím o Geniusacademy.cz a o Milionové příležitosti.

Když si to shrneme jeden infoprodukty vás má naučit něco z oboru SEO, další vás zbaví špatných zlozvyků, díky Milionové příležitosti se můžete stát „poptávaným finančním poradcem“ a díky GeniusAcademy můžete plně rozvinout váš potenciál. Pravděpodobně jakýkoliv.

Co mě na infoproduktech vadí?

Na infoproduktech mi vadí několik věcí, ale většinou je to asi dost subjektivní. U všech těchto projektů mi vadí už to, že se se mnou snaží nabízející manipulovat a využívá na mě techniky, které využívám já na lovení jiných klientů. Falešný úsměv ani široce rozevřené dlaně tomu nijak nepomohou.

Dalším problémem je to, že snad nikdy nevím, o co vlastně jde. U Seoškoly je to docela jasné, budou mě učit SEO. Dokáže mě ale Pavel Říha zbavit mého špatného zlozvyku závislosti na drogách? Opravdu si Michal myslí, že nám dokáže  díky jednomu školení pomoci rozvinout úspěšný a plnohodnotný život?

Kdo neumí, učí

Pokud bych se rozhodl dělat nějaký produkt a chtěl jeho formou uživatele něco naučit, chci si být naprosto jistý, že jsem ve svém oboru špička a že to můžu podložit.

Opravdu si všichni 4 provozovatelé zmíněných projektů mohou říct, že jsou experti v oboru?

Mě to totiž tak trochu připadá, jako by si Pavel přečetl plno různých motivačních a osobněrozvojových knížek /třeba Leo Babauta/ a podle toho, co si tam nastudoval chce lidi učit žít lépe.

Já bych infoprodukty tohoto typu nikdy nedělal z několika důvodů. Jednak už se nesnažím dělat podnikání jenom tak, aby vynášelo co nejvíc, ale taky s ohledem na to, jestli se mi moje práce líbí, nemusím se za to stydět, naplňuje mě to…V tomhle by infoprodukty neprošli. Taky mi zisk nestojí za to, abych se zesměšnil před většinou lidí z oboru a zkazil si tak jméno.

A co vy? Jak se stavíte k infoproduktům?

Články na podobné téma:

Sdílej a buď můj ambasador:
Kategorie: Podnikání

Radek Strouhal

Autor je webmasterem, který se stará o developování domén, tvorbu MFA a SEO.

13 komentářů

majlan · 7.11.2012 v 14.33

No, netýká se to jenom infoproduktů, ale více věcí, každopádně jsem občas trochu zklamaný z toho, že velká část byznysu je založena na tom jak někoho co nejvíc o*ebat…čím víc do toho vidím, tím víc se s tím setkávám..

Bacon · 7.11.2012 v 14.52

„Opravdu si všichni 4 provozovatelé zmíněných projektů mohou říct, že jsou experti v oboru?“

Nechci se zastávat Kirše a spol. (z jejich falešných úsměvů bych blil), ale Kirš zastává názor, že NEmusíš být expert v oboru, protože je spousta lidí, kteří jsou ochotni za tvé vědomosti zaplatit, protože jsou na tom ještě hůř.

    Jirka · 9.11.2012 v 12.06

    S tím musím naprosto souhlasit. Za pár stovek vytvářím weby, které jsou většinou založené na WordPressu. Sice je tento systém zdarma, a v „našem“ oboru to dokáže každý. Pak tu jsou ale různí řemeslníci, netechnické typy lidí, atd., kteří to nedokáží, a klidně dají pár stovek za web vytvořený pomocí WP, než aby si nechali dělat stránky na zakázku za několik tisíc.

    K infoproduktům: Obecně s nimi souhlasím, a jsou fajn věc. Ale ten boom co odstartovalo MI, mi jde dost proti srsti. Především proto, že mi všechna videa připadají stejná. Obrovský úsměv, rozhazování rukama, i ty landing-page mi přijdou všechny stejné.

      Bacon · 9.11.2012 v 13.42

      Protože hádám, že ty landing pages jsou součástí kurzu od Kirše a dostaneš je zdarma jako BONUS! 😀

        Radek · 9.11.2012 v 13.44

        Tak to možná nejsi vůbec daleko od pravdy! 😀

Kamil Staš · 7.11.2012 v 17.02

Já si myslím že na kvalitní infoprodukty si budem muset počkat. Teď se dělají, protože někdo řekl že jsou super. Až po těto vlně si odborníci v oborech uvědomí, že mohou udělat lepší a přínosnější, takže už se těším na další vlnu infoproduktů.

petr · 8.11.2012 v 17.00

Můj názor je takový, že i když je to asi dobrý byznys a možná bych i něco mohl nabídnout, nemám tu hroší kůži se podbízet. Chápu, že to děláme vlastně všichni, kdož na netu něco nabízíme (jedno jestli reklamu nebo stažení legální písničky), nicméně bych na to neměl dělat to takhle okatě jako David s MI.

jenda · 9.11.2012 v 13.40

MI je oblbování lidí, kteří uvěří, že úspěšnými, šťastnými a bohatými se stanou už jen když si zakoupí kurz. Připomíná mi to Amway, tam se ovečky „stávají“ šťastnými registrací, koupí knih, CD a produktů.

Ladislav Balon · 10.11.2012 v 16.12

Nyní už budou pouze přibývat radilové kteří neví nic a radí 🙂 i já patřím díky blogu k radilům… ale spíše ho používám proto, abych se vypsal, občas holt mám chuť napsat co si myslím 🙂

ambiente · 12.11.2012 v 13.10

IMHO je to krátkodobý trend, který brzy pomine. Vzhledem k nulové přidané hodnotě většiny těchto projektů (ano, pár lidí se chytne, ale časem zájem opadne), to není dlouhodobě udržitelný zdroj příjmů, tzn. není to ani podnikání, nic pro mne.

Jakub · 23.11.2012 v 0.14

SEOškola mi příjde určitě zajímavá a toreticky bych měl do ní získat přístup – takže na tento info prodkt se těším.

Ostatní mi příjdou zbytečné a jedná se o věci které jentak jednoduše udělat nejdou – člověk se prostě musí chtít změnit. A kdy už se bude opravdu chtít změnit, nepotřebuje k tomu žádný takovýto kurz…

Honza · 2.1.2013 v 14.51

Některé projekty jsou zajímavé, například SeoŠkola, určitě bude mít hodně příznivců.

Jiří Polášek · 31.12.2013 v 13.31

TAk zkusím i na SEO PIzze získat nějaký komentář k provozním výdajům v ramci infoponikání. Jelikož se zdejší autor v SEO orientuje, budu rád za komentáře k rozpočtu viz:
http://www.jiripolasek.cz/785/vsichni-chteji-vydelat-balik-penez-za-infoprodukt-ale-nejdriv-je-nutne-prachy-investovat/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *