Proč nedělám „moderní SEO“

moderní SEOOptimalizace pro vyhledávače je můj denní chléb je to věc, kterou ladím denně na mnoha svých webech. Protože se vyhledávače vyvíjí, musím sledovat novinky a změny, abych nepoužíval staré a nefunkční metody.

Proto tak sleduji plno českých a některé zahraniční weby a blogy o SEO. Poslední dobou se tam toho ale dozvídám stále méně.

Důvodem je to, že už velkou část z toho vím a druhou věcí je to, že opravdových změn a novinek zas tolik není a klasickým metodám se jen říká zajímavěji.

Příkladem je třeba ten sexi inbound, o které se pořád mluví. Někde jsem o tom četl a viděl jsem tam seznam propagačních nástrojů kde byly například:

  • Blogy
  • Odkazy
  • SEO
  • Recenze
  • PR zprávy

Četl jsem to někdy večer a tak si říkám, WTF co to jako je? To má být ta super novinka, která má fungovat. Vždyť tohle je zase jen jiný název optimalizace pro člověka, který to dělá kvalitně.

Bude-li inbound marketing v listopadu ještě sexy, jeho přednáška bude terno. – citace z Marketingfestival.cz

Využívat odkazy z různých zdrojů je prostě základ úspěchu, zmiňoval to i Honza Linhart ve své přednášce, kde právě ukazoval, jak by měl vypadat přirozený odkazový profil.

Pokud děláte pro svoje nebo klientovi weby linkbuilding a nevyužíváte tyhle zdroje, neděláte to přirozeně a obíráte tak svůj odkazový profil o mnoho zajímavých zdrojů.

Já se proto snažím propagovat i MFAčka tak, aby to vypadalo, jako bych propagoval kvalitní web.  Jak potom může vyhledávač poznat, že o MFA nejde?

Jasně, že inbound není jen o zpětných odkazech, ale jde taky o zajímavý obsah. Není to ale zase jen metoda linkbaitingu – vytvářet obsah, o kterém se bude mluvit a na který se bude odkazovat?

Mě už poslední dobou tyhle ty cool a sexy metody docela štvou (důvodem bude taky to, že jsem pořád překopaný kofeinem). Pořád slyším o tom, co a jak funguje a nefunguje, praxe je ale jiná.

Při optimalizaci beru v úvahu dvě věci – chci dělat SEO pro Seznam nebo pro Google?

Kdybych dělal v H1, asi si takovou otázku položit nemůžu, ale já dělám propagaci třeba svým leadgen webům a tam mi jde jen o ROI. Pokud vím o metodě, která sice není košér, ale během měsíce mám díky ní vydělávající affil web, prostě to tak udělám. Možná to nebude fungovat za rok, možná za půl roku, ale i přesto se mi to vyplatí. Za tu dobu už se mi investice do webu vrátí několikrát.

Tato metoda ale nebude platit na Google a proto už vám ji na jiných SEO blozích nedoporučí. Všichni tak začnou sundávat ty koupené sidewide odkazy přejdou na nákup odkazů z článků. A já se pak divím, proč je moje MFA na Seznamu první 🙂

NEPŘEHLÉDNĚTE  Jak je to s tím SEO?

SEO pro Google i Seznam?

V dnešní době se dá samozřejmě dělat SEO jak pro Google tak i pro Seznam zároveň, je to ale podle mě ta nejnáročnější metoda. K tomu, abyste se dostali nahoru na Seznam už mi teď stačí hlídat si hlavně počet sidewide odkazů a anchory.

SEO pro Google i SeznamTímto způsobem si ale web na Google odpálím kvůli špatnému odkazovému profilu. Ten si ale můžu vylepšit tím, že získám další množství odkazů jen z konkrétní stránky, mám social signals a prostě ty faktory, které se Googlu líbí.

U Seznamu si tím nepohoršíte, tám vás budou držet vaše sidewide odkazy a díky diverzifikaci odkazů vás zase nehodí Google dolů. Problém je v tom, že sidewide odkazy budou mít ve vašem odkaz. profilu velké zastoupení, takže to musíte vyrovnat mnoha „přirozenými odkazy“.

Tahle moje teorie není v praxi moc otestovaná, protože nějak nemám čas měřit poměr návštěvnosti z Google vs Seznam u jednotlivých projektů. Zhruba vím, že to takhle funguje, ale fakticky to podložit nemůžu.

Při každé optimalizaci ale stačí přemýšlet úplně jednoduše:

  • Bude tento web (ať už je to startup nebo MFA) vypadat přirozeně?
  • Co můžu udělat pro to, aby web vypadal přirozeně?

Odpovědi na tyto otázky nejsou zas tak obtížné, výhodu mají ti, kteří mají opravdu „přirozené weby“ a mohou se podívat do pozadí webu – ať už na zpětné odkazy nebo chování návštěvníků .

22 komentářů

  1. Kamil Staš 29.5.2013
  2. Linki 29.5.2013
    • Radek 29.5.2013
  3. Jiří Šubr 29.5.2013
  4. Pavel Ungr 29.5.2013
  5. Marek Hnátek 29.5.2013
    • Radek 29.5.2013
  6. jan 29.5.2013
  7. Milan Nový 1.6.2013
  8. Václav 5.6.2013
  9. Huhu 11.7.2013
    • Radek 11.7.2013
      • Huhu 11.7.2013
        • Radek 11.7.2013
        • Pavel Ungr 11.7.2013
    • Pavel Ungr 11.7.2013
      • Huhu 11.7.2013
        • Pavel Ungr 11.7.2013
  10. Terka N 7.8.2013
    • Radek 7.8.2013

Přidej komentář