Proč nezačít podnikání e-shopem

Myšlenka toho, že bych zase provozoval vlastní shop mě vždycky tak jednou týdně opravdu láká. Pak si ale zase rychle uvědomím, že moje priority jsou teď trochu jinde. Dávám přednost tomu co znám a kde vidím větší potenciál. To ovšem není důvodem, proč píšu tento článek.

Hlavním negativem ve spuštění a provozování internetového obchodu vidím v tom, že pokud už nemáte nějakou základnu webů nebo příjmy, kterými můžete shop dotovat, pak se asi nebude jednat o způsob rychlého výdělku.

Právě naopak, podle mě budete do e-shopu ze začátku spíš hodně sypat a nebo na něm strávíte velké množství času.

Sám jsem měl kdysi e-shop s dárkovými pěstitelskými balíčky Grow It. To už ale moc nejede (jak sortiment, tak obchod) tak se tomu nevěnuji.

Problém vidím hlavně v tom, že musíte mít věci na skladě. Nechtěl bych vést shop, který bude několik dnů čekat na dodání od velkoobchodu a teprve pak zboží posílat dál.

Určitě to tak  fungovat může a je to řešením v případě širokého sortimentu, ale pro mě rychlost dodání zboží u e-shopu klíčová.

Když jsem začínal Grow It, nakoupil jsem pár kusů od každého druhu a tenkrát mě to stálo necelých 20 tisíc. Dvacet tisíc, které mi zbyli z prodeje „projektu“ Liver.cz zmizely a já jsem neměl zajištěný žádný zisk. Jen jsem měl ve skříni míň místa na oblečení 🙂

NEPŘEHLÉDNĚTE  The story of Growit.cz

Aby se obchod rozjel, je potřeba mít nějaký systém. Já tenkrát zvolil open-source PrestaShop, který byl „zadarmo„. Stál mě jen hodně času, ladění atd. Nebylo to tak strašné, protože si vystačím s málem a taky tam nebylo potřeba tolik vychytávek.

Pokud bych si ale nechal udělat řešení na míru, zaplatím desítky/stovky tisíc a zase není žádný zisk zaručený. Levnější variantou naštěstí může být pronájem internetového obchodu u Simplie nebo u Shoptetu. Není to taková investice, ale pokud s podnikáním začínáte a nemáte moc peněz, každý výdaj zabolí.

Teď mám zboží a způsob propagace, ale zatím nemám žádný marketing. Můžu zkusit SEO, ale v konkurečním prostředí se bez investic zase neobejdu. Stejně tak je to s PPC a s dalšími formami. Ani provizní program vás nezachrání, zdarma vám kvalitní affiliate nikdo nedá a pochybuju, že mnoho eshopařů staví svůj marketing jen na affiliate.

Než se internetový obchod rozjede, stojí to hodně peněz a nemáte vůbec zajištěné, že vyděláte. Pokud to nezkusíte, jen těžko zjistíte situaci na trhu, konverzce, reklamace…

Právě to jsou důvody, které mě od e-shopu odrazují. Hodně výdajů a velká nejistota není to co bych teď hledal.

Jde to i jinak

Abych dnes ale nebyl jenom negativní, určitě existují způsoby, jak se to dá dělat i s malým budgetem.

  • Místo nákupu zboží na sklad můžete začít s přeposíláním objednávek anebo zkusit najít někoho kdo nabízí dropshipping (dropshipping a přeposílání objednávek není to stejné).
  • Existují open-source řešení, které si rozjede zdarma. Příkladem může být plugin WooCommerce na WordPress, Opencart nebo zmíněný PrestaShop.
  • Pokud umíte dělat marketing, sami si nějaké zákazníky najdete. Pokud ne, můžete trávit čas studováním metod, jak získat zákazníky a podle toho pak konat.

Nic z toho vás nebude stát tolik peněz, místo toho vám to ale spolkne spoustu času. Jestli ho máte a láká vás něco prodávat, zkuste to. Minimálně získáte know how a zkušenosti v oboru. Pro mě už to ale není, vidím teď potenciál jinde 🙂

8 komentářů

  1. Outdoorové fórum 21.9.2012
    • Radek 21.9.2012
  2. Kali 25.2.2013
  3. Lydie 22.3.2013
    • Kali 22.3.2013
      • Lydie 22.3.2013
  4. Wolferine 13.10.2014
    • Jan Kalianko 14.10.2014

Přidej komentář