Proč používám Placlu?

O Placle se na českém internetu mluví už dlouho, ale v minulosti to pro mě nebyl zrovna web, na kterém bych strávil hodně času. Potom, co Martin  Placlu prodal došlo k mnoha změnám a borci do toho začali opravdu hezky šlapat. Nahodil jsem si tam pár webů jako bloger, ale bohužel nemám moc vhodných stránek, protože tam berou jen kvalitní weby a moje MFAčka by tam nezapadla.

Placla pro blogery

placla-blogerNedávno jsem dostal jako bloger poptávku na článek z oboru financí. Poptávku jsem si vybral v seznamu (mám dva, jeden na VIP poptávky a další standardní – obecné), nabídl jsem cenu a poslal ke schválení inzerentovi.

Ten nabídku akceptoval a mě se zobrazily podklady, dle kterých jsem začal tvořit článek. Jakmile jsem ho měl hotový, poslal jsem ho přímo přes interní komunikaci v Placle inzerentovi, aby ho zkontroval, vložil si odkazy a doupravil.

Líbí se mi, že je tam formulář, do kterého píšete jen věci týkající se článku a nemusí se tam vypisovat pozdravy a nějaká omáčka – zbytečně to zdržuje a není to efektivní.

Hlavní je ale to, že formulář obsahuje nejen textové pole ale i možnost nahrání přílohy, takže bloger můžete jednoduše poslat článek ke schválení takto a zároveň se to hodí i inzerentovi, který může posílat podklady k článku (třeba obrázky) anebo dodá kompletně vlastní článek.

Celý obchod jsme vyřešili asi během jednoho až dvou dnů:

  • poslal jsem cenovou nabídku, inzerent ji schválil
  • na druhý den jsem dodal článek, který upravili a doladili a během pár hodin mi ho přes Placlu poslali a já jsem ho mohl publikovat

U téhle zakázky mi vycházela hodinovka asi na 500 Kč, takže super kšeft.

Navíc jsem se nedávno dozvěděl informaci o tom, že inzerenti musí dodat Placle peníze na kredit předem než můžou poptávat články, takže je jisté, že svou výplatu dostanu a nebudou tam nějaké problémy s cashflow.

Placla pro inzerenty

Poslední dobou přemýšlím o tom, že bych web Placla.cz vyzkoušel i jako inzerent. Možnosti jak inzerovat jsou tam vlastně dvě, jednak klasicky v článcích na webech, ale taky na sociálních sítích přes Twitter a Facebook stránky.

placla

Pro mě je teď aktuálnější spíš propagace formou článků, protože moje cílovka (eshop s longboardy a skateboardy) asi nebude na Twitteru v takovém počtu, aby se mi tam vyplatilo inzerovat. Ale přemýšlím i o tom, že udělám i nějaké web/projekty pro lidi z IT/marketingu a pak bych ten Twitter už možná vyzkoušel.

Ty články jsou ale taková jistota. Placla už je dnes dost známá a je tam určitě dost tématických webů, na kterých by se mi mohly reklamní články hodit. Z 415 webů se už dá vybírat a já se navíc spokojím i s weby, které přinesou spíš SEO efekt, než přímé konverze.

Otevírám v eshopu novou sekci a potřebuji se tak dostat na pár kws nahoru, takže bych si to posílil právě těmito články. Ale určitě tam budou i navštěvované magazíny, přes které spíš posílím brand a možná přijdou i nějaké objednávky.

Část takových webů bych určitě našel přes Webtrh anebo hledáním v SERPu, ale čas jsou peníze a je potřeba pracovat efektivně. Na Placle si zadám poptávku jednou, napíšu jeden inzerát a hned oslovím stovky potenciálních blogerů, budu vědět cenu a mám garantované, že tam články budou minimálně rok a ne jen do doby, než se web prodá nebo to majitele přestane bavit.

NEPŘEHLÉDNĚTE  U koho outsourcovat práci?

Vím, že zprostředkovatelských webů, které fungují jako článek mezi blogerem a inzerentem je víc, ale u nás je podle mě trh tak malý, že má cenu se soustředit jen na jedničku, kde je nejvíc inzerentů i blogerů a tou podle mě Placla určitě je. Navíc sleduji Vaška na Twitteru a vím, že na Placle dělají každý den a s řešením problémů tady určitě nikdy potíže nebudou.

5 komentářů

  1. Jirka 12.11.2014
    • Radek 12.11.2014
  2. Evidator.cz 12.11.2014
  3. Triangl 19.11.2014
  4. Inkoust-toner.cz 4.12.2014

Přidej komentář