Report příjmů za červen 2016

Je to už asi pár měsíců, co jsem přestal blogovat, odpovídat na e-maily nebo zprávy na FB. Celkově teď vlastně taky nedotahuju věci. Ale od té doby se mi podařilo zvýšit nejen příjmy, ale i zisky, takže u tohoto „životního stylu“ zůstávám (i když to někoho možná nepotěší).

Oproti loňskému roku se u mě pravděpodobně snížil průměrný počet hodin u pc, což mělo klasický „Ferrissovský“ efekt, takže jsem začal makat na věcech, které nejvíc hoří/vydělávají.

Bohužel to někdy dojde do takové fáze, že mi něco (bot, hack nebo jiná sranda z darkside) na e-shopu vytváří stránky a okamžitě z nich dělá chybovky 404 – nejsem tak zrovna Googlí nejoblíbenější e-shop.

Trpělivost přináší růže

Každým měsícem jsem si víc a víc jistý, že moje příjmy nejsou ani tak způsobené tím, co dělám zrovna teď v posledních měsících, ale co jsem dělal měsíce a roky předtím. Jak z hlediska zkušeností a know how, tak i z hlediska dozrávání webů.

Mám tu weby, o kterých si už dlouho (měsíce až roky) říkám, že musí padnout a umřít, ale oni stále fungují a některé z nich dokonce rostou.

Jsem tak hodně rád, že jsem poslechl rady Martina Jurči (pokud si někdo vzpomínáte na Webtrhu na Biglebowskiho, tak to je on) a naučil se (skoro) neprodávat weby.

Ukázalo se, že i weby, které se propadnou do temných propadlišť SERPu, můžou znova povstat.

Tenhle fénixův efekt dovolují třeba změny vyhledávání na Seznamu. Občas se dívám, že některý web se v SERP vůbec neobjevuje a za rok při náhodné kontrole zjistím, že je na třetím místě na docela slušný keyword, aniž bych se snažil.

Tak kolik?

Díky nedostatku pracovního času se mi podařilo nevybočit z očekávaných kolejí a pár desítek tisíc jsem za červen opět vydělal.

Zdroje příjmů (a téměř i zisků)

  • Adsense: 11 444 Kč
  • Affiliate: 17 500 Kč
  • E-shopy: 17 200 Kč
  • Prodej reklamy a ostatní příjmy: 4 000 Kč

Celkem:  zhruba 50 000 Kč

Nárůst v affilu byl způsobený tím, že jsem zapojil opět pár bannerů z kampaně Nejprovize.cz a podařilo se mi udělat o pár konverzí více, než bylo zvykem.

Propad na Adsense není podle mě proto, že by zmizeli reklamy na krátkodobé půjčky. Měnil jsem šablony webů a občas jsem při změně zapomněl vložit reklamní jednotky, anebo jsem je použil špatně a o pár dnů jsem tak přišel.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Report příjmů za září 2014

Hezky se teď rozjeli selfie tyčky, tenhle biz mě fakt baví. Je to naprosto easy, během oběda mám vyřízené objednávky, nejsou tam téměř žádné reklamace a všechno běží, tak jak má. Rozhodně to ale nezkoušejte, je tam už moc konkurence a do SERPu vás nepustím 😛

Zdroje objednávek

Na Facebookové fanpage stránce tohoto blogu, jsme se bavili o tom, jestli publikuji i nějaké zdroje objednávek.

Nakonec jsem se rozhodl, že vlastně můžu, takže tady je pár čísel:

Červnové zdroje objednávek na Zefstyle.cz:

  • Organic Search 63 %
  • Direct 17 %
  • Refferal 15 %
  • Social 5 % (největší investice do reklamy ze všech kanálů)

Facebook se sice na první pohled nemusí vyplatit, ale mám poměr klasických objednávek vs asistované konverze 41:27, takže ten Facebook nakonec tak špatný být nemusí (tak moc jsem statistiky neprohlížel).

Červnové zdroje objednávek na mém nejlepším shopu se selfie tyčkami:

  • Organic Search 71 %
  • Direct 16 %
  • Refferal 10 %
  • Social 3 %

V červnu jsem už měl sice investice do reklamy o něco vyšší, ale troufám si říct, že jsem do toho nenasypal víc, než 5 000 Kč. Čistý zisk by tak měl být téněř jistě přes 40 000 Kč 🙂

Není to špatný. Ale stovka by byla hezčí.

8 komentářů

  1. Kamil Staš 21.7.2016
  2. michal 21.7.2016
  3. joe 7.8.2016
  4. Adam 28.8.2016
  5. David 13.9.2016
    • Radek 20.10.2016
  6. report 19.11.2016

Přidej komentář