Report příjmů za červen 2016

Je to už asi pár měsíců, co jsem přestal blogovat, odpovídat na e-maily nebo zprávy na FB. Celkově teď vlastně taky nedotahuju věci. Ale od té doby se mi podařilo zvýšit nejen příjmy, ale i zisky, takže u tohoto „životního stylu“ zůstávám (i když to někoho možná nepotěší).

Oproti loňskému roku se u mě pravděpodobně snížil průměrný počet hodin u pc, což mělo klasický „Ferrissovský“ efekt, takže jsem začal makat na věcech, které nejvíc hoří/vydělávají.

Bohužel to někdy dojde do takové fáze, že mi něco (bot, hack nebo jiná sranda z darkside) na e-shopu vytváří stránky a okamžitě z nich dělá chybovky 404 – nejsem tak zrovna Googlí nejoblíbenější e-shop.

Trpělivost přináší růže

Každým měsícem jsem si víc a víc jistý, že moje příjmy nejsou ani tak způsobené tím, co dělám zrovna teď v posledních měsících, ale co jsem dělal měsíce a roky předtím. Jak z hlediska zkušeností a know how, tak i z hlediska dozrávání webů.

Mám tu weby, o kterých si už dlouho (měsíce až roky) říkám, že musí padnout a umřít, ale oni stále fungují a některé z nich dokonce rostou.

Jsem tak hodně rád, že jsem poslechl rady Martina Jurči (pokud si někdo vzpomínáte na Webtrhu na Biglebowskiho, tak to je on) a naučil se (skoro) neprodávat weby.

Ukázalo se, že i weby, které se propadnou do temných propadlišť SERPu, můžou znova povstat.

Tenhle fénixův efekt dovolují třeba změny vyhledávání na Seznamu. Občas se dívám, že některý web se v SERP vůbec neobjevuje a za rok při náhodné kontrole zjistím, že je na třetím místě na docela slušný keyword, aniž bych se snažil.

Tak kolik?

Díky nedostatku pracovního času se mi podařilo nevybočit z očekávaných kolejí a pár desítek tisíc jsem za červen opět vydělal.

Zdroje příjmů (a téměř i zisků)

  • Adsense: 11 444 Kč
  • Affiliate: 17 500 Kč
  • E-shopy: 17 200 Kč
  • Prodej reklamy a ostatní příjmy: 4 000 Kč

Celkem:  zhruba 50 000 Kč

Nárůst v affilu byl způsobený tím, že jsem zapojil opět pár bannerů z kampaně Nejprovize.cz a podařilo se mi udělat o pár konverzí více, než bylo zvykem.

Propad na Adsense není podle mě proto, že by zmizeli reklamy na krátkodobé půjčky. Měnil jsem šablony webů a občas jsem při změně zapomněl vložit reklamní jednotky, anebo jsem je použil špatně a o pár dnů jsem tak přišel.

NEPŘEHLÉDNĚTE  2 tipy na zvýšení pracovitosti

Hezky se teď rozjeli selfie tyčky, tenhle biz mě fakt baví. Je to naprosto easy, během oběda mám vyřízené objednávky, nejsou tam téměř žádné reklamace a všechno běží, tak jak má. Rozhodně to ale nezkoušejte, je tam už moc konkurence a do SERPu vás nepustím 😛

Zdroje objednávek

Na Facebookové fanpage stránce tohoto blogu, jsme se bavili o tom, jestli publikuji i nějaké zdroje objednávek.

Nakonec jsem se rozhodl, že vlastně můžu, takže tady je pár čísel:

Červnové zdroje objednávek na Zefstyle.cz:

  • Organic Search 63 %
  • Direct 17 %
  • Refferal 15 %
  • Social 5 % (největší investice do reklamy ze všech kanálů)

Facebook se sice na první pohled nemusí vyplatit, ale mám poměr klasických objednávek vs asistované konverze 41:27, takže ten Facebook nakonec tak špatný být nemusí (tak moc jsem statistiky neprohlížel).

Červnové zdroje objednávek na mém nejlepším shopu se selfie tyčkami:

  • Organic Search 71 %
  • Direct 16 %
  • Refferal 10 %
  • Social 3 %

V červnu jsem už měl sice investice do reklamy o něco vyšší, ale troufám si říct, že jsem do toho nenasypal víc, než 5 000 Kč. Čistý zisk by tak měl být téněř jistě přes 40 000 Kč 🙂

Není to špatný. Ale stovka by byla hezčí.

8 komentářů

  1. Kamil Staš 21.7.2016
  2. michal 21.7.2016
  3. joe 7.8.2016
  4. Adam 28.8.2016
  5. David 13.9.2016
    • Radek 20.10.2016
  6. report 19.11.2016

Přidej komentář