Report z víkendového srazu

Minulý víkend proběhl ve Žďáře nad Sázavou v hotelu Jehla sraz lidí, které zajímá SEO, marketing a jak jsem zjistil, tak většinou také affiliate.

O akci jsem psal v minulém článku a dával jsem info i na Twitteru nějakou dobu předem, ale i tak to bylo docela narychlo jak pro účastníky, tak pro mě.

Měl jsem totiž v eshopu zrovna vánoční sezonu, takže jsem začal chystat prezentaci asi 2 dny před srazem a dodělával jsem ji v pátek, asi hodinu před odjezdem do Žďáru.

Pátek

Hned v Brně jsem se potkal s Michalem Kurečkou (jeho report si můžete přečíst zde), se kterým jsme měli nakonec docela dost společných témat a někdy navečer jsme dorazili na hotel, kde jsme se potkali s dalšími dvěma účastníky.

Na pátek byl naplánovaný neofficiální pokec, takže jsem nečekal velkou účast, ale nakonec dorazil ještě Vojta Špička a Lukáš s Adélou z Prahy.

Nakousli jsme už část témat z přednášky, ale řešila se i monetizace přes affiliate, protože většina z nás do tohoto oboru dělá/dělala. Pak jsme se rozhodli vyrazit do hospody na pár piv, kde jsme si dali pár piv a já se slečnou jsme pak asi v 1 raději odešli, abych byl na druhý den schopný něco přednášet /dokud jsem se dokázal kontrolovat :)/.

Sobota

V sobotu na snídani dorazili další 3 účastníci – Jirka, Vašek a Vojta Brázda (report na jeho blogu si můžete přečíst zde). Vojta Špička už v sobotu nemohl, takže nás nakonec bylo na přednášce 9 včetně mě.

SEO sraz Zdar nad Sazavou

To už jsem začínal být trochu nervózní, protože to bylo poprvé od gymnázia (cca 5 let), kdy jsem mluvil před lidmi a to, že jsem poslední 4 roky prohulil tomu fakt moc nepomohlo. Řekl jsem si ale, že se nenechám nervozitou tak zastrašit a raději si budu věřit, tak to snad trochu zafungovalo.

Celá „přednáška“ probíhala z mého pohledu docela dobře, až na to, že jsem opravdu mluvil hodně rychle a bohužel jsem s tím (zatím) nedokázal nic udělat.

Občas jsem tak byl pěkně zadýchaný, naštěstí jsem tam měl vodu anebo podporu od účastníků, díky čemuž jsem si mohl dát na chvilku pauzu a vydechnout.

Jsem moc rád, že přednáška neprobíhala tak, že jsem mluvil jen já, ale účastníci mezi sebou taky něco řešili a navzájem si dávali nějaké tipy –  přesně takhle jsem si to představoval.

Po hodince přednášení byla pauza na oběd, kdy jsme se poznali i nepracovně a řešili jsme třeba i stravování a zdraví životní styl.

Potom se přešlo k druhé části přenášky, která byla praktičtější, řešili jsme rozdíli mezi optimalizací pro Seznam a Google (a jak optimalizovat pro oba vyhledávače) a zhruba jsem popisoval, jak jsem dělal linkbuilding pro svoje projekty.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Cesta k výdělečnému webu - druhý milník se blíží

„Afterparty“

Vojta Brázda musel po školení rychle odejít, ale zbytek tam ještě zůstal a ještě jsme trochu pokecali, než jsme se začali rozprchávat. Já sám jsem musel taky na hodinku odjet, takže akce končila zhruba kolem páté. Zůstal jsem tam ještě s Markem, Davidem a mojí slečnou a dali jsme si teambuildingové Activity 🙂

Shrnutí

Za mě to byl super víkend a to hned z několika důvodů. Jednak jsem byl rád za projevenou podporu, účastníci museli přeci jen obětovat nějaké peníze a čas, aby si mě přijeli poslechnout, takže úplně zdarma to nebylo.

Pro mě samotného to navíc byla výzva, většinu času totiž normálně strávím u počítače a na schůzky mezi lidi chodím minimálně, takže taková akce byla úplný opak toho, co dělám (=onemanshow MFAčkař schovaný někde na jihu Moravy).

Sice tam nebylo účastníků tolik, ale pro mě to bylo ideální, protože jsme se všichni ještě před přednáškou trochu poznali a neměl jsem z přednášení takový strach. Navíc jsem si mohl otestovat, jak to je s mým přednášením a zjistil jsem, že to před další přednáškou by to určitě nějaký kurz rétoriky chtělo.

Pokračování a webinář

Další přednášku zatím nechystám, i když je velmi pravděpobodné, že zase něco bude. Zatím teď ale nemám čas o tom přemýšlet a něco chystat, takže nad tím nepřemýšlím.

V minulém článku bylo pár dotazů na webinář nebo záznam z přednášky. Ten nakonec nebude, protože bych nechtěl know how svoje, ale i účastníků, dávat tak snadno k dispozici.

Jsem docela otevřený a každý se mě tam mohl zeptat na konkrétní věci, ale odpovídám tak upřímně hlavně proto, že si cením toho, že účastníci dorazili a něco tomu dali i oni.

Otevřít si doma noťas a pustit si při obědě video je mnohem snazší a mohl by to tak udělat kdokoliv, takže by se know how rozšířilo mnohem víc a ztratilo tak na hodnotě. Manuel to napsal u Vojty Brázdy na blogu hezky – takové akce by měly zůstat „underground“ a tak bych to rád dělal i v budoucnu 🙂

Jste smutní, že jste nebyli na mé přednášce? Domluvme si SEO konzultaci >>

4 komentáře

  1. Michal 27.12.2014
  2. classic 28.12.2014
  3. otas 1.1.2015
    • Radek 2.1.2015

Přidej komentář