SEO konzultant

seo konzultant seopizzaSEO neboli optimalizace pro vyhledávače není exaktní věda. Nikdo vám neřekne, jak přesně vyhledávač funguje. A protože si to nemůžete nijak ověřit, musíte se spoléhat na názory tzv. SEO konzultantů.

Zažádat si o SEO analýzu webu zdarma >>

Jsou to lidé, kteří většinou začínali tak, že testovali metody na klientských webech. Pak jsem tu já, čarodějný SEO konzultant.

Jak dlouho jsem „SEO konzultant“?

První weby, jsem začal dělat v 16ti, tedy někdy v roce 2007. V 16ti jsem logicky neměl programátory, grafiky ani marketingové poradce, takže jsem si všechno musel dělat sám. Úplně první web, který jsem vytvářel dokonce ještě existuje a najdete ho na adrese http://braveboys.wz.cz/(jednalo se o web pro klan/skupinu hráčů hry Call of Duty).

Od té doby jsem pokračoval tvorbou dalších a dalších webů. Dnes už to budou pravděpodobně i stovky webů. Díky těmto zkušenostem jsem se ale posunul a dnes dělám weby jako je například tenhle

RecenzeZdarma.cz /návštěvnost přes 30 000 UIP měsíčně/

seo analýza

Všechny weby, které jsem tvořil, potřebovaly návštěvnost. Nejlevnější způsob, jak získat cílenou návštěvnost levně a dlouhodobě je právě SEO.

Optimalizujete web tak, aby se vyhledávačům „líbil“ a oni ho tak dávali na první pozice na hledaná klíčová spojení.

Právě takhle teď optimalizuji stránku, kterou čtete, protože se chci dostat na první pozici na klíčové slovo „SEO konzultant“ a případně pár dalších spojení (seo specialista, seo služby,  seo konzultant praha, seo analýzy, seo optimalizace pro vyhledávače, seo konzultace).

Během let (které jsem kromě intoxikace kofeinu a THC) strávil na internetu, jsem se naučil odhadnout, jak by měla vypadat stránka, kterou mají vyhledávače rádi.

SEO je vlastně dost snadné, jen si málokdo uvědomuje základní principy a místo toho se ztrácí ve složitých vysvětleních „SEO konzultantů“.

Základní princip vyhledávače spočívá v tom, že chce dát na první pozici tu stránku, která odpovídá tomu, na co se uživatel ptá. K určení toho, zda je stránka odpovídající používá vyhledávač množství faktorů. Čím víc jich odhalíte a přizpůsobíte (optimalizujete) jim vaši stránku, tím vyšší šance na první pozice máte.

Jak se dostat na první pozici na spojení „SEO konzultant“ nebo „Seo konzultant Praha“?

Nejlépe vám SEO vysvětlím tak, že vám ho ukážu v praxi a to přímo na tomhle článku. Bude to vlastně takový můj čarodějný recept, jak na SEO.

ONPAGE SEO

Nejprve bude potřeba vytvořit obsah, který naoptimalizujeme a následně na něj budeme shánět odkazy. Článek na téma „SEO konzultant“ by měl být na stránce, kde se o SEO nebo konzultanství mluví a využijeme tak autoritu blogu seopizza.cz.

Hned další věc, kterou jsem udělal byl výběr titulku (TITLE). Zde jsem zvolil kombinaci:

SEO konzultant a specialista v Brně – vím, jak na první pozice

Dostal jsem tak hlavní klíčové slovo do nejvlivnější části Title a taky podařilo se mi tam vecpat další hledaný keyword „specialista“. Druhá část titulku je pro zvýšení CTR ve výsledcích hledání. Pravděpodobně vás zaujme více můj title než:

SEO konzultant

Proklikost na daný výsledek vyhledávání má totiž téměř jistě vliv na pozice. Pokud bude můj výsledek na 7. pozici, ale většina lidí, si vyberete ze všech deseti výsledků právě tu mou stránku, je šance, že časem mě vyhledávač posune nahoru jen z tohoto důvodu. Proto se snažím dělat titulky SEO optimalizované, ale taky klikatelné.

Co do metadescription?

Protože jde o docela konkurenční prostředí, rozhodl jsem se, že napíšu description webu podle výsledků v SERP. Musím se tak nějak odlišit od Lukáš nebo Marka.

Mohlo by to vypadat třeba takhle:

Jsem SEO konzultant, kterého hledáte. Vždy na vás budu mít čas, mám desítky referencí a dobré ceny. První konzultace a analýza je zdarma (základní analýza je stále zdarma, SEO konzultace v Brně stojí 500 Kč).

Co s obsahem? Jaká délka a kolik procent z obsahu mají dělat klíčová slova?

Podle mě žádná pevná pravidla nejsou. Potřebujete se dostat na konkureční kw nahoru? Pak toho napište co nejvíc. Děláte katalog nových firem, o kterých se nikde nemluví? Pravděpodobně vám postačí název firmy v Title a automaticky generovaný text, ve kterém se budou měnit jen názvy firem.

Přizpůsobujte se konkurenci a snažte se být před ní. Projděte si weby na prvních místech a podívejte se, kolik textu tam mají oni, kolik fotek mají v galerii, jak plná je jejich diskuze a zda tam mají i nějaké video. Čím víc toho mají, tím víc toho musíte mít i vy.

Procentuální zastoupení klíčových slov jsem neměřil snad nikdy. Vím, že se o tom mluvilo, ale stačí psát ten článek opravdu na dané téma a ta klíčová slova a spojení tam prostě vkládáte přirozeně. Vyhledávač ale nepozná, jestli tam je klíčové (třeba SEO konzultant) použité smysluplně, nebo ne 🙂

Vyhledávač toho vlastně nepozná tolik, kolik si myslíte. Týká se to právě hlavně obsahu. Využívám toho například u ALTů a Titlů když vkládám nějaký image. Do názvu obrázku (seo-konzultant.jpg), altu i title, totiž můžete vecpet klíčová slova a vyhledávač téměř nemá šanci poznat, jestli to sedí nebo ne.

Dále se podle SEO faktorů hodí:

  • mít kw v interním i externím odkazu (SEO konzultant Martin Kolčaba – splněno)
  • mít kw v H1 a v dalších podnadpisech
  • použít kw „SEO konzultant“ a „Konzultant SEO Brno“ v seznamu UL nebo OL (právě provedeno)

Z hlediska obsahové části bychom to tak měli asi všechno. Teď je ještě důležité nezapomínat, že obsah je potřeba doplňovat a aktualizovat, k čemuž mohou pomoct komentáře.

OFFPAGE SEO

Očekávám, že konkureční konzultanti budou mít na své weby nasbírané množství tematických odkazů. Fungují už dlouho a určitě s tím otravovali kde koho. Touhle cestou se mi jít úplně nechce a tak bych to chtěl zkusit jinak. Ti z vás, kdo slyšeli o pojmu „linkbaiting“ už možná tuší, jakou cestu zvolím.

Linkbait je metoda sbírání odkazů (linkbuildingu), která se snaží využít toho, že na vás lidé odkazují samovolně. Není to ovšem jisté, lidé odkazují jen na něco. Něco kontroverzního, zábavného, nebo jinak zajímavého.

Budu si tak muset dát s článkem trochu víc práce a posnažit se, aby se vám článek líbil natolik, že ho budete sdílet a případně na něj i odkážete.

Jeden ze způsobů, jak toho chci dosáhnout je to, že se budu smát ostatním SEO konzultantům. Tohle funguje snad vždycky.

Asi je to díky tomu, že si řeknou za hodinu 1000 Kč a víc a často jsou ještě arogantní, jim plno lidí závidí a plno lidí je nemá rádo. Já nezávidím, jen nemám rád.

Každou jejich chybu, přeřek anebo nesmyslný kec scanuju a hned vám to předhodím.

Jen se předem dohodneme, že se nebudem smát Martinu Kolčabovi a Martinu Matějkovi a taky nikomu z agentury eVisions.cz, tyhle mám rád.
M. Kolčaba se jako jeden z mála někde v rozhovoru přiznal, že když začínal, učil se vlastně na klientech a M. Matějka dělá kromě SEO služeb i „normální“ business, jako třeba e-shop smallcars.cz.

5 povídaček, které vám řekne každý SEO konzultant

  • v agentuře profíci jsou, ale stejně dostanete nějakýho studenta, kterej dělá klíčovky prvně v životě
  • levné SEO se nevyplatí, hrozí penalizace a další negativní důsledky
  • SEO dělám nejlíp já, všichni ostatní (kromě těch se kterýma se navzájem poplácáme) vám udělají registrace do katalogů, PR články a jiné metody, které jsou na hranici
  • nedělám jen SEO, kultivuji obor proti zlým affilákům a podobným parazitům
  • dělat SEO pro Seznam a Google je blbost, dlouhodobě to nemá smysl (kdy přesně to přestane dávat smysl ovšem nikdo neříká)

Čaroději, tak uděláš nám teda to SEO?

Sorry, ale neudělám. Hodněkrát jsem o tom přemýšlel, ale skončí to vždycky stejným výsledkem. Když chci s někým dělat, chci aby to bylo nějak meřitelný. Nejradši bych byl, kdybych mohl za klientem přijít a říct mu: „Hele dívej se, za červen jsem ti přivedl 100 nových zákazníků, dobrý ne?“

Jenže u SEO se výsledky těžko měří. Mnohem lepší na měření je affiliate – každá objednávka, která přijde mým zapřičiněním se započte a přesně tak víme, jak moc jsem firmě pomohl.

Má to ale jednu (docela velkou) nevýhodu a to, že často zákazník nevyužívá web firmy, pro kterou dělá ale (díky iframům) si třeba službu zřídí na úplně jiném webu. Ani tahle cesta asi není ideální, ale mě osobně dává větší smysl.

Pokud se mnou tedy chcete dělat, zkuste mě oslovit affilem. Jestliže affiliate řešení nevyužíváte, poptejte se na Twitteru, Mária nebo třeba Jardy Janíčka, nebo Josefa Kroupy (odkazy v bočním panelu). Já jsem čistě partner, správu affiliate a managování nedávám.

Omlouvám se tak všem, kteří hledají SEO konzultanta, dočetli se až sem a zjistili, že já nic takového nenabízím. Ale jestli máte penízky, můžete je dát na dobrou věc:

Nové články z kategorie SEO

[post-list numberposts=5  excerpt_length=80 show_excerpt=1 category=5 orderby=date order=desc]

22 komentářů

  1. Marek H. napsal:

    Pěkně. Jen poznámka k tomu, že SEO se blbě měří: co se týče návštěvnosti, rostoucích pozic a konverzí, dobré výstupy pro klienty dají SEMOR / COLLABIM + analytika. Blbě se to měří spíš u linkbuildingu: když se snažíš najít víc než odkaz, ale ideálně nějakou formu spolupráce, strávíš tím více času (i když to má výsledky i u blbé microsite: http://awesomescreenshot.com/04361mbbe4), ale ve srovnání s firmičkami, která koupí za týden více odkazů, než ty takhle pracně získáš, tak si klienti myslí svoje :-).

  2. michal napsal:

    Hehe, bezva strategie, udělat ze sebe někoho nedostupného, kdo tomu jakože hodně rozumí a pak po něm bude poptávka 😉 Jinak článek bezva, ještě bych zmínil to, že oni SEO konzultanti vlastně už ani SEO nedělají a živí je přednášky o tom, jak to SEO dělat :-)))

    • Radek napsal:

      Ale moc jsem to nedomyslel, já se vlastně nechci monetizovat tak, že bych konzultoval nebo pro někoho dělal SEO 😀 ale aspoň mám záložní plán, pro případ, že zas nějak vyhořím v podnikání 🙂

  3. No ono si hlavně plno lidí (čti seo konzultantů) plete tvorbu obsahu a reklamu se SEO. Kupování odkazů a PR článků je placená reklama, to nemá s „optimalizací pro vyhledávače“ zhola nic společného. Content marketing je už z názvu spojení propagace a obsahu, SEO je tam jen doplněk! Vytapetování článku klíčovýma slovama není optimalizace, ale prasení textu.

    Z mé zkušenosti asi na 30 mých projektech vcelku jasně vyplývá, že můžeš mít třeba nejlepší obsah na internetu, ale pokud nemáš unikátní téma a/nebo silnou starou doménu a dobrý odkazový profil, tak jsi v kýblu. Crawlery dnes umí přechroupat skoro cokoliv, ale pořád se dá plno věcí dělat. Otázka je, co je tvorba struktury webu a správné kódování a co už je SEO, ale o tom se vedou nekonečné spory 😀

    • Milionář z chatrče napsal:

      No, pokud na 30 webech vyděláš desítku, jak píšeš u sebe na blogu, tak z toho jasně vyplývá úplně jiná věc. Že děláš asi všechno špatně.

      Pokud tedy kýbl správně chápu jako pomyslné dno příjmů, které nikdo nepřekoná, nemá-li uvedená nej. Přesto není třeba ani jedna z těchto věcí..

    • Radek napsal:

      Otázku ohledně toho, co je SEO už radši neřeším. Většinou nakonec skončím tím, že dělám online marketing a nepotřebuju to nijak definovat, protože když makám, tak mi to většinou zajistí to, co potřebuju.

      Například teď, u tohoto článku. Mohl bych říct, že jsem na první pozici díky tomu, že jsem dobrej copywriter, zaujal jsem lidi a ti to teď rádi čtou. Nebo jsem třeba něco PR člověk, mám vztahy s lidma z oboru a tenhle je blog je vlastně jen komunikační nástroj a takový propojovátko s publikem.

      Pravda bude asi někde uprostřed, umím trochu copy, možná trochu PR, trochu sociální sítě a navíc umím obsah na stránce ještě naoptimalizovat podle seo faktorů a tak možná právě takhle směs zajišťuje, že mi to občas tak jde 🙂

  4. Ahoj . Mrzí mne, že ti tak piju krev. Snad se z toho v noci nepočůráváš.

    Máš pravdu v řadě věcí. Třeba že si nic netestuju na vlastních projektech. To víš. Moji dlouholetí klienti mají kumulovaný roční obrat v jednotkách miliard. To je spousta práce na to je posunout dál, na matlání webísků o hrách, bezúročných půjčkách a pilulkách na hubnutí, nebo čemu se to věnuješ ty, prostě nezbývá čas.

    Rád ti dám kontakt na manažery, se kterými v těch firmách pracuju. Je škoda, že si myslíš, že své práci nerozumím. Můžeš se jich přeptat, jestli jsou po letech pořád spokojení i při mých cenách. Koneckonců je to nakonec vždy o výsledcích.

    Což mi připomíná, moje hodinovka je 1800Kč, ne tisíc. Kdybys to mohl opravit?

    P.S.: SEO se věnuju už jen málo. Jestli se potřebuješ zviditelnit, pliváním na mně toho zas tak moc nezískáš 🙂

    • Jarda napsal:

      By mě zajímalo jestli se takhle dohadují třeba i uklízečky.

      „Já uklízím ve firmě s miliardovým obratem.“

    • Radek napsal:

      Čau 🙂
      když budu upřímnej, tak mě SEO konzultanti už na srdci neleží vůbec, jen když mám v sobě moc kofeinu a někdo twítne něco moc chytrýho. Tebe a Pavla si vybírám hlavně proto, že jste „snadný cíle“. U tebe je to vlastně tím, že ses jako jeden z mála začal profilovat „protiaffilácky“ a ještě dalšími výstupy proti určitým názorům, takže jsme se tak vlastně stali protihráči. Navíc jste oba s Pavlem známí a dost publikujete, takže je snadný u vás najít nějaký chybky, přeřeky atd.
      Řekl bych, že svoji práci děláš asi dobře, ale kdybych psal o tom, nikdo by moje články nečetl 🙂

      Ad hodinovka – tady je další příklad toho, proč vás tak snadno kritizuju.
      V článku jsem psal tohle „…odešel z agentury, udělal si web a začal nabízet SEO za 1000 Kč/hodinu…“. Pokud se nepletu, tohle info si říkal přímo v rozhovoru s Robertem, čerpal jsem odtud.

      Ohledně získávání – já jsem jednoduchej, stačí mi toho málo. Občas si takhle trochu boostnu ego a jsem pak rád, když o mě lidi na srazech ví a jsem známej. Já SEO taky vlastně už tak moc nedělám a pro klienty už vůbec ne, takže mi to z téhle stránky taky nic nepřináší 🙂

    • Alex napsal:

      Vypadá to na trefu do černýho… 😀

  5. Jarda Vidim napsal:

    Ahoj,

    krásný cíl ;). Držíme palce ať zadaří. Bude zajímavé sledovat, jak pozice porostou…

    A díky za zmínku. Snažíme se vše dělat tak, aby to mělo užitek a my čisté svědomí 🙂

    • Radek napsal:

      Ahoj,
      díky za podporu 🙂 Tak dnes už jsem na první pozici (zatím bohužel jen na Seznamu).
      Kdybyste někdy spouštěli affil pro vaše služby, tak už určitě vím, kam tenhle SEO traffic posílat 🙂

  6. David napsal:

    Hezký článek:)

    Můj kamarád říká, vy s tím seem všichni nadelate, stačí koupit postavaciho robota a postovat do všech skupin na Facebooku a to pak roste návštěvnost i vyhledávání:))) nevím, nezkoušel jsem, nemohu posoudit:)

    • Radek napsal:

      Podle mě do toho šlape Facebook takovým tempem, že během pár týdnů nebo měsíců tyhle roboty prokoukne a znemožní jim funkčnost a pak bude tahle metoda k ničemu a člověk se zas bude muset vrátit ke klasickému SEO. To pak budou mít ti, kteří to těch pár měsíců dělali normálně, trošku náskok 🙂

      • DAvid napsal:

        JJ, to máš pravdu, ale na druhou stranu, tyhle roboti se neustále vylepšují a aktualizují tak to boj s větrnými mlýny 🙂 ale klasické Seo je samo lepší, o tom žádná

  7. Tomáš napsal:

    Za 5 dnů na prvním místě? Woow. Radku, určitě je fajn testovat SEO na vlastních projektech. Na druhou stranu je možná škoda, že nevyužíváš svůj potenciál víc, určitě bys byl prospěšný i jiným lidem. Ne všichni potřebují konzultanta, řadu lidí zajímá spíš výsledek. A to v tvém případě prokazatelně platí.

  8. Docela dobrý nápad, jak se zviditelnit na klíčovou frázi na Seznamu, jen si nejsem jistý, jaký to bude mít přínos pro někoho, kdo hledá konzultanta a chce poptat jeho služby..

    Ohledně toho sporu mezi SEO konzultanty a affiliate: Připadá mi to jako bouře ve sklenici vody, na jednu stranu se mi líbí pragmatický přístup affiláků (sám mám jeden affiliate magazín), ale na druhou stranu SEO konzultant si nemůže dovolit některé metody affiláků a musí více brát v potaz dlouhodobý přínos a všechny související aspekty online marketingu.

    Osobně razím přístup zlatou střední cestou, aby to bylo košér z pohledu vyhledávačů, ale zároveň to mělo patřičné výsledky. Taky se mi moc nelíbí moralistický přístup některých konzultantů, ale je to jejich cesta, kterou se snaží nějak vymezit a budovat si tím jméno…neberu jim to, asi jim to i funguje. Mě je bližší méně kázat a více makat 🙂

  9. Dorian Quaro napsal:

    Dobrý den, vyměníte si prosím semnou ikonu příp. text. odkaz??
    http://www.vydelejnainternetu.cz

    Děkuji s pozdravem Dorian.

  10. Tyjo..

    mě by fakt zajímalo, jak si se dostal i na Googlu na tuhle frázi tak vysoko. Podle majesticu na tuhle stránku tolik linků nemáš. I když majestic neindexuje všechno žejo…

    Tvůj přístup je mi sympatickej, pragmatickej.

    • Radek Strouhal napsal:

      Podle mě to díky tomu, že blog už má nějakou autoritu a pak jen stačí udělat hezkou podstránku, podle toho jak jsem to popisoval v článku 🙂 Pak mi pomohly odkazy od známých, kteří na mě občas odkázali anebo mě někde sdíleli. Taky jsem si občas v SERPU na Google i na Seznamu proklikl při výrazu „seo konzultant“ jen na svůj výsledek ve vyhledávání, takže možná pomohlo i tohle 🙂

      Ale třeba s článkem http://seopizza.cz/seo-konzultace/ už mi to tak dobře nejde 🙁

  11. Filip Bartoš napsal:

    Pěkné a pořád aktuální…

  12. Donkey Kong napsal:

    Geniální. Každopádně… Kdo opravdu ovládá SEO, nechť se ozve. Nabízíme možnost publikace na 150+ webech s originálním obsahem. Více extrémně levného linkjuice na jednom místě nikde neseženete. Ať se daří!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *