Ukázkový příklad linkbaitingu

Metod linkbuildingu (budování zpětných odkazů) je několik, čím více jich znáte, tím lepší výhodu máte před svojí konkurencí. Jednou z velmi zajímavých metod je tzv. linkbaiting, který zní pro linkbuildery velmi lákavě, protože jim ušetří spoustu práce.

Linkbaiting je vlastně vytváření tak zajímavého obsahu, který bude lákat co nejvíce návštěvníků a ti jej pak mezi sebou budou šířit a odkazovat na obsah sami a dobrovolně.

Díky tomu získáte přirozené odkazy z různých stránek, ať už z internetových diskuzí, blogů či komentářů. V dnešní době s tím samozřejmě souvisí sdílení na sociálních sítích, takže pokud máte zajímavý obsah, můžete čekat spousty lajků na Facebooku či zmínky na Twitteru.

Já sám jsem měl možnost sledovat tuto metodu v akci a to díky jednomu článku na mém webu. Jednalo se o článek Dopis od královny aneb jak šukat (na mém blogu už není, ale můžete ho přečíst zde – https://errikson.wordpress.com/2015/05/30/dopis-od-kralovny-aneb-jak-sukat/), který jsem bohužel nenapsal já. Na blogu je článek od 14. ledna 2010 a až do nedávna nebyl nijak výjimečný.

Před několika měsíci se na něj ale začalo odkazovat nějak víc, to spustilo lavinu sdílení na Facebooku a šíření po diskuzních fórech. Dnes má přes 2,5 tisíce lajků, přes 200 ohodnocení, desítky tisíc přečtení a více než stovku komentářů.

Já sám jsem se na šíření nijak nepodílel, o vše se postarali samotní návštěvníci. Odkazy na můj blog byli například na:

  • Hofyland.cz
  • Nyx.cz
  • Bike-forum.cz
  • Forum.lide.cz

Tato forma linkbaitingu mi přinesla v nejúspěšnější den přes 8 000 návštěv a zvýšila stabilní návštěvnost zhruba dvojnásobně.

Jak vytvořit obsah pro „linkbaiting“

U zmiňovaného článku došlo k virálnímu šíření proto, že byl zajímavý  a zábavný. Uživatelé mohou ale sdílet váš obsah a odkazovat na něj i z jiných důvodů, mezi které patří například:

  • Kvalitní obsah
  • Kontroverzní obsah

Netypickým příkladem obsahu vhodného pro linkbaiting je například i zajímavá infografika, online kalkulačka, video anebo dokonce flashová hra.

Obsah, který je určen k linkbaitingu nezapomeňte sdílet na linkovacích službách a sociálních sítích. Stránka by měla být pro uživatele připravená a měla by obsahovat tlačítka pro sdílení anebo Facebook Like/Google + tlačítka.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Proč je lepší dělat propojené weby?

2 komentáře

  1. Jiří Sýkora 14.2.2013
    • Radek 14.2.2013

Přidej komentář