Začínám s emailingem: Získávání kontaktů

V komentáři u minulého článku jsme s Ondrou narazili na to, jak vlastně konkrétně na affiliate programu od Crediton vydělávám. Normálně se většinou ke konverzím snažím dostat tak, že na produkty odkazuji anebo využívám přímo iframe, který mi návštěvníci vyplňují na webech.

U Creditonu na to jdu ale jinak. Mám seznam odběratelů, kteří mají zájem o informace týkající se půjček. Jim odešlu email o půjčce Crediton a lehce je navnadím k tomu, aby si ji vzali a já získal provizi (trošku nemorální).

Jsou to zatím mé jediné zkušenosti s email marketingem, rozhodně se nepovažuji za odborníka v oboru, spíš se jen budu snažit sepsat pár postřehů, které by vám mohli pomot v začátcích.

Získání e-mailových adres

Abyste mohli vaše affiliate produkty propagovat přes email, musíte mít adresy odběratelů, na které je pošlete. Ty můžete získat několika způsob, mezi ty nejvyužívanější patří asi:

  • Přihlášení uživatele k odběru pomocí formuláře
  • Koupě databáze emailů
  • Získání emailu v souvislosti s jinou akcí (např. nákup v e-shopu)

Já svoje kontakty sbírám sám, díky formulářům na mých stránkách. Koupi databáze bych doporučil v případě, kdy kupujete cílené návštěvníky. Podle mě se nevyplatí kupovat velké databáze, jejichž odběratelé nemají zájem o specifické produkty/služby. Jak open rate, tak konverze tam budou znatelně nižší.

Abych získal kontakty na návštěvníky mých stránek, musím mít někde na webu opt-in formulář. Napadají mě tři způsoby, jak můžete formulář na web umístit a to:

  • Na samostatnou stránku, na kterou budete odkazovat
  • Do bočního panelu, pod článek, nebo do obsahu stránky (viz bugovo.com)
  • Do vyskakovacího okna (viz nejlevnejsiproteiny.com)

Využívám ten poslední způsob, protože na mých (mfa) webech chci, aby jediná akce, kterou návštěvník udělá byl klik na reklamu nebo vyplnění affiliate formuláře.

Díky vyskakovacímu oknu mi dají mail a pak se teprve přesunou na stránku, kde najdou reklamy.

Pro ty, kterým se tato metoda líbí tady mám krátký návod na to, jak si nastavit vlastní vyskakovací okno s odebírám emailů pomocí WordPress pluginu (je ke stažení zdarma).

Vyskakovací okna

Nejprve si musíme stáhnout plugin WP Super Popup a nainstalovat na náš web s WordPressem. Můžete to udělat z administrace i přes FTP, je to na vás. Po aktivaci pluginu je potřeba ho nastavit.

WP Super Popup

WP Super Popup nastavení

V základním nastavení jsou tyto možnosti:

  • Zda jsou vyskakovací okna zapnutá
  • Jestli se mají zobrazovat i na mobilních zařízeních
  • Na jakých stránkách se mají vyskakovací okna (ne)zobrazovat
  • Kdy se okno zobrazí (při několika prvních návštěvách/jednou za určitou dobu)
  • Co se ve vyskakovacím okně zobrazí
  • Jak budete vypadat vyskakovací okno (velikost, průhlednost, rychlost otevření)

Volby nastavení jsou na vás. To, co je pro nás důležité je obsah, který se ve vyskakovacím okně zobrazí. Můžete tam načíst například Mailchimp formuláře, díky kterému se budou vaše kontakty zapisovat hned do seznamu kontaktů na Mailchimpu.

Pro ty, kteří si chtějí formulář vyladit podle sebe a přidat například nějaký bonus je možné načtení z konkrétního souboru.

Mailchimp je služba, která vám umožní sbírat kontakty a následně jim posílat hromadně maily, analyzovat výsledky atd. Existují i další řešení jako je například Aweber, ale s tím zkušenosti nemám.

Do Mailchimpu se můžete zaregistrovat zdarma, pokud si ale připlatíte, získáte různé výhody navíc a hlavně možnost odesílat více emailů.

Vytvoření Mailchimp formuláře

Vytvoření a nastavení formuláře provedeme v administraci. Nahoře v menu klikněte na Lists a vytvořte si první seznam, do kterého budete kontakty plnit. Pak vlevo vyberte Design signup forms a vytvořte formulář.

Konkrétní nastavování formuláře nechám do dalšího článku, ve kterém se na Mailchimp zaměřím víc.

V případě, že zvládnete formulář vytvořit bez mých rad (což není nic nečekaného), stačí do pluginu WP Super Popup přidat jako zdroj pro obsah adresu vašeho formuláře.

Tuto adresu najdete v Mailchimpu při vytváření formuláře v sekci Share It – je to ve formě zkrácené url (eepurl.com/něco). Pak už stačí jen nastavit velikost okna tak, aby to sedělo s formulářem a můžete začít sbírat první kontakty.

Tip: Pokud zákazníkům můžete nabídnout nějaký bonus za to, že se přihlásí k odběru novinek, udělejte to. Může to být sleva, ebook nebo jiná extra věc.

Články na podobné téma:

Share

12 Responses

  1. Jiří Šubr napsal:

    Dobrý článek. Můžu se zeptat o jaký typ vyskakovací okna jde pro ty, kteří nemají WP? Klasické pop-up totiž prohlížeč defaultně blokuje, ale na fajnblog.cz je to dělané jinak.

    • Radek napsal:

      Na Fajnblogu mám právě tento plugin, ale jako formulář tam používám „vlastní script“. Bohužel nevím jak je dělané tohle, technicky do toho vůbec nevidím :/

  2. jarda napsal:

    Koupi velkých databází neházej hned do kytek. Ona se vždycky nějaká rybka chytne na udičku.

    Mě by zajímalo na tom fajnblogu vyskočí tohle:
    Jak sbalit holku
    Jak efektivně posilovat
    Kam se dá levně vycestovat

    Posíláš pak lidi na své projekty nebo už rovnou na koncovou stránku kde můžou objednávat? Jak monetizuješ Jak sbalit holku? 😀

  3. Radek napsal:

    Je fakt, že při takovém množství mailů a správném nastavení kampaně to něco vydělá, záleží na tom, jestli se ti ale vrátí peníze investované do databáze a práce s kampaní (nastavování, vytváření zpráv,…).

    Na Fajnblogu to mám jen proto, abych mohl informovat čtenáře o nových článcích, kontakty jinak nemonetizuju.
    Lidi bohužel nijak nerozděluju, posílám všem všechno…jedině, když vidím, že jsou v seznamu holky a napíšu článek o tom, jak je balit, tak jim to neposílám 🙂

    „Jak sbalit holku“ zatím nemonetizuju, ale určitě by to šlo nějakým e-bookem, v hardcore verzi pak i nějaké kurzy a školení…

  4. mkurri napsal:

    Jsem blbý nebo slepý, když nevidím nikde žádný formulář pro odběr na fajnblog.cz? Ne že bych chtěl newsletter, ale jen pro inspiraci 🙂

    Jinak je dobré, že si začal opět psát pravidelně a doufám, že vydržíš déle než předtím s blogwar.cz a blog.blogwar.cz a nezáplácáš to zase PR články…

    • Radek napsal:

      Formulář je vyskakovací okno, možná ti to prohlížeš nebo něco blokuje (myslím, že Adblock to dokáže bloknout).

      Díky, budu se snažit psát trochu kvalitně a pravidelně. Tento blog už svoje zaměření má, blogwar jsem udělal proto, že jsem nevěděl co na hlavní doméně. Když už jsem pak věděl, musel jsem dát bohužel blog pryč.

  5. Jiří Šubr napsal:

    Jak přesně lze načíst obsah z toho mailchimpu? Vše jsem tam navrhl a dostal jsem odkaz na kompletní formulář, jak ho pak implementovat do toho popupu? to je přes iframe?
    Díky 🙂

  6. Filmař napsal:

    Občas se mi naskytne nabídka na koupi emailové databáze.
    Nicméně jsem skeptický ke kvalitě zdrojů.

    Ověřil jsem párkrát náhodně pár kontaktů a téměř většina pocházela ze spamu.

    Tedy jedině budovat vlastní bezpečné seznamy.

  7. Emailing je silná zbraň, ovšem je velmi složité tyto emaily shromáždit ale ještě náročnější je doručit do mailových schránek tak, aby nebyli označeny jako spam. Jakých služeb využíváte vy pro spolehlivé rozesílání mailů?

  8. Honza napsal:

    Emailovou databázi lze získat hodně způsoby, ale sehnat kvalitní to už je problém. Jak píše Filmař, raději si vytvořím svou vlastní.

  1. 15.11.2012

    […] plno různých prodejních kanálů, ať už jde o klasické affil odkazy z webů, PPC kampaně, emailing, propagace přes Facebook a […]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *