K tomu, aby se stránka dostala ve vyhledávání nahoru je potřeba mít optimalizovaný web a to nejen z hlediska klíčových slov, ale je potřeba aby byl web uživatelsky přívětivý, dobře strukturovaný, nenačítal se dlouho atd. Většinu věcí ovlivní desing šablony, takže s těmito paramatry pak jen pracuji a upravuji je tak, aby to bylo pro uživatele a vyhledávače co nejlepší.
To, co závisí čistě na webmasterovi je rozmístění a velikost obsahu (klíčových slov). Podívejme se nejdříve na prvky, které mají největší vliv a na to, jak je vhodně upravit.

Titulek stránky

Titulek je to, co vidíte jako název okna u dané stránky ve vašem prohlížeči. V kódu je od obsahu oddělený a informace o něm se nachází v hlavičce kódu.

Titulek stránky

Titulek stránky v prohlížeči

Titulek stránky v kódu

Titulek stránky v kódu

[box type=“note“ align=“alignright“ ]Titulek stránky je vyhledávači zatím (rok 2013) brán docela vážně a má značnou sílu. V titulku by tak rozhodně neměli chyběli hlavní klíčová slova. Hlavní spojení, na které cílíte by mělo být na začátku titulku (největší účinek). Do titulku můžete umístit více slov a díky tomu získávat návštěvníky z longtailových spojení. Já většinou používám 8-13 slov.[/box]

MetaDescription

Prvek Metadescription naleznete také v kódu v hlavičce, takže v obsahu stránky nezobrazuje. Je to informace pro vyhledávače a do tohoto prvku vkládáte popis dané stránky.

Podle webu Seofaktory.cz je pro vyhledávače důležitá i samotná existence tohoto prvku. Pokud máte Metadescription u stránky vyplněný, můžete získat bonusové body navíc.

V případě, že Metadescription nevyplníte si popis stránky vytvoří vyhledávač sám.

MetaDescription

Nadpisy H1 – H6

Přímo v obsahu lze využívat nadpisy s označením h1, h2, h3..h6, které jsou pro vyhledávače také důležité. Největší „sílu“ má nadpis H1. Měl by to být nadpis, který nejlépe reprezentuje celou stránku.

Já pro největší „SEO efekt“ používám podobná anebo stejná klíčová slova jak v titulku stránky tak v nadpisu H1.

H1 by měl být na stránce jednou či dvakrát, určitě s ním neplýtvejte. Měl by být také v kódu dříve než nadpisy nižších (h2, h3,..) úrovní.

Nadpisy h2-h6 lze umísťovat na web vícekrát. Já do nich často umisťuji slova, která mohou s hlavními klíčovými spojeními vytvářet longtailové spojení.

Obrázky

Kromě textu, ke kterému se ještě dostanu na web můžete vkládat také obrázky. Často jsou také součástí šablony, na což bychom neměli zapomínat. Pro uživatele i vyhledávače je totiž důležité, aby měli obrázky alternetivní popis. Důležitá je opět hlavně existence tohoto prvku u obrázku, to co je v něm není až tak podstatné (já tam přesto vkládám klíčová slova). V dnešní době už mohou vyhledávače rozpoznat i název obrázku (klicove-slovo.jpg) proto je dobré myslet i na toto.

Obrázek v kódu

Obrázek v kódu

Odkazy

Na každé stránce většinou bývají nějaké odkazy, pokud ne, je to rozhodně podezřelé. Odkazy můžeme rozdělit podle toho kam odkazují:

  • na další stránku webu
  • na cizí web

Odkazy nám můžou v „očích“ vyhledávačů pomoc. Podle Seofaktory.cz je pro vyhledávače plus, pokud do interního odkazu (na některou naši další stránku na webu) umístíme klíčové slovo, na které cílíme, mělo by to pomoct.
Podobným způsobem by měli fungovat i externí odkazy, pokud navíc odkazujete na kvalitní stránku, která už má důvěru vyhledávače je to zase bonus pro Trustrank webu.

Text

Text je často tím jediným obsahem na webu. Právě s textem umí vyhledávače dobře pracovat a díky tomu je můžeme textem zmanipulovat. Důležitá je podle mě kvalita textu – různorodost slov, využívání různých synonym. Délka textu je určitě taky důležitá, je dobré sledovat délku samotného textu v poměru k délce kódu.
Do textu můžete umísťovat hlavní klíčová slova ale také velké množství dalších slov (např. přídavných jmen), díky čemuž se bude stránka chytat na longtailové spojení.

Různorodost prvků na stránce

Můj osobní názor je to, že vyhledávače vám dají bonusové body za to, pokud bude stránka obsahovat různé prvky (nadpisy, obrázky, videa, tabulky, seznamy) tématické k obsahu. Pokud je to možné, využívám tedy v článcích videa z Youtube, vkládám srovnání v tabulkách a popisuju výhody za použití seznamů.