Právě jsem dopsal článek pro můj osobní blog, který sice není nijak monetizován, ale i přesto si myslím, že tvorbu článku stojí za to rozebrat, protože stejný postup lze použít i pro vytváření obsahu jiných webů než blogů.
Tvorbu článku bych sledoval ze dvou hledisek a to:
- Formátování a stylování obsahu
- Využití potenciálu článku
Stylování obsahu
Psaní článků pro můj blog neberu pracovně, je to pro mě spíš zábava, ale i tak se snažím to většinou dělat kvalitně. V článku se tedy snažím nabídnout informace, které čtenáři ocení a mají hodnotu.
Nejprve si nahrubo napíšu obsah článku, v hlavě mám už návrh struktury a podle ní pak píšu. Píšu všechno co mě k tématu napadá.
V dalším kroku vytvořím samotnou strukturu článku – doplním nadpisy, vytvořím seznamy, citace. Snažím se to vhodně kombinovat tak, aby čtenáři neměli text moc nahustěný, ale aby byl místo toho proložen lehčími prvky. Pomocí tagů <strong> a <em> zesílím důležité informace a označím kurzívou klíčová slova.
Pak následuje přidávání doplňků jako jsou videa, obrázky či další informace, díky kterým budou mít čtenáři více informací.
Dobrým příkladem může být může být článek o tom, jak tancovat na diskotéce /také na mém blogu/.
V poslední fázi stylování obsahu si text článku projdu, opravím chyby a překlepy, tam kde je potřeba zvolím vhodnější slova a ta, která jsou tam navíc smažu. Není potřeba zbytečně text prodlužovat, čtenáři mají raději krátké a výstižné texty.
Využití potenciálu článku
Sepsání a nastylování článku není ale všechno, co s ním dělám. Abych trochu využil své znalosti SEO (optimalizace pro vyhledávače) tak pro články často dělám analýzu tématických klíčových slov, na které bych se mohl ve výsledcích vyhledávání uchytit.
Příkladem je můj článek 6 kroků k polibku, který jsem oštítkoval frázemi z nástrojů pro návrh klíčových slov a ze statistik Seznamu. Tyto slova jsem se pak snažil do textu nenápadně vložit.
Na mém blogu jsem asi dostal BAN na Adsense, nezobrazuje se mi tam, takže to neřeším. Kdybych tam ale PPC reklamu měl, snažím se zaměřit článek tak, aby Googlu dokázal nabídnout návštěvníkovi relevantní reklamy a ne obecné, za které je míň peněz. V případě článků o líbání bych možná zmínil feromony nebo speed dating.
Protože se k tématu, o kterém píšu, většinou váže několik dalších témat, provedu vnitřní prolinkování. U článku „6 kroků k polibku“ jsem to udělal, tam se k odstavcům váží moje konkrétní články. Není na škodu vložit i nějaké externí odkazy na cizí stránky, vyhledávač pak stránku považuje za rozcestník s kvalitními informacemi a může se vám zvýšit TrustRank.
Každý článek po publikaci taky přidám na tyto linkovací služby:
Pokud máte například fanouškovskou stránku na Facebooku (moje Facebooku stránka) nebo účet na Twitteru (můj Twitter), můžete odkázat na článek odtamtud. U každého článku mám samozřejmě Facebook Like tlačítko a taky tlačítko Google+. U některých článků už mám přes 2 000 lajků.
Shrnutí
- Dejte návštěvníkům kvalitní informace
- Formátujte text do odstavců, využívejte nadpisy a seznamy
- Přidávejte dodatečný obsah – obrázky, videa
- Odkazujte jak uvnitř blogu tak i na cizí weby
- Volte správná klíčová slova
- Využijte linkovací služby
- Nezapomeňte na sociální sítě
Í když se tím možná neživíš, tak jsi to shrnul docela dobře – šířit a psát kvalitní obsah, postovat jej dál tam, kde si jej lidé přečtou – včetně soc. sítí.