- Cesta k výdělečnému webu – začátky
- Cesta k výdělečnému webu – prvních sto článků
- Cesta k výdělečnému webu – ladím CTR
- Cesta k výdělečnému webu – využití affiliate
- Cesta k výdělečnému webu – využití při linkbuildingu
- Cesta k výdělečnému webu – druhý milník se blíží
- Cesta k výdělečnému webu – milník 200 článků
Je to už víc než měsíc, kdy jsem naposledy psal o mém finančním MFA, u kterého se chci dostat na tisícovku článků. V prosinci jsem se dost flákal a řešil ještě stěhování, tak nebylo moc času na tvorbu nového obsahu. Ke dvoustovce článků to tak mám ještě daleko, i když bych tento cíl chtěl do konce ledna splnit.
I bez nového obsahu se ale magazínu stále daří a i když ho moc nepropaguju, návštěvnost je slušná. Kvůli vánočním svátkům byl ovšem v návštěvnosti i ziscích trochu propad, asi to není na svátky nejoblíbenější téma 🙂
Za poslední dny návštěvnost přesáhla 500 lidí denně, toho bych se chtěl držet a udělat z toho standard. Bohužel některá klíčová slova přestávají být tak hledaná a tak mi občas vypadnou longtailové zdroje trafficu, které je třeba pravidelně měnit a přidávat. Naštěstí mám na webu i obsah, která trvale přivádí návštěvnost, takže je návštěvnost relativně stabilní.
Novinky:
- stabilní návštěvnost 400 – 500/pracovní den
- asi 30 nových článků (122/1000)
- zisky z affiliate (povinné ručení, Omega půjčka)
- nejvyšší prosincová návštěvnost 568/den
- rekordní příjem 766 Kč/den
V minulém článku jsem zmiňoval také další menší finanční web, který jsem se rozhodl obnovit. Po přidání několika dobře cílených článků se web trochu rozjel a začal zase vydělávat. Nečekal jsem to, mrtvé weby jsem podceňoval, ale měním na to názor, dají se oživit.
Plány na leden
V plánu toho teď ohledně velkého webu není moc. Budu jen postupovat v psaní dalších článků, zkusím teď opustit obor půjček a úvěrů a zkusit taky jiná finační témata. Jednak je to nuda a jednak už jsem v oboru půjček vyčerpal většinu „snadných“ klíčových slov – kdy se rychle prosadíte v SERP a přináší to zajímavý traffic.
Díval jsem se, že vznikly (nebo jsem je předtím neobjevil) nové finanční magazíny. Pokud to bude možné, rád bych s jejich majiteli navázal nějakou spolupráci a vyměnil články, případně odkazy v jiné formě. Kdybyste měli o výměnu zájem, stačí mi napsat do komentářů nebo na fondil@seznam.cz a něco určitě vymyslíme 🙂
Paráda, jen tak dále a díky report.
Za čtyři měsíce to jsou zajímavé výsledky.
Já bych mě drobný dotaz k těm článkům. Píšeš, že jich tam chceš mít 1 000, což je docela slušná porce a vytvořit takové množství článků, které vůbec někdo bude někdy číst (aby měly alespoň trochu nějakou kvalitu) není zrovna sranda a časově je to docela náročné. Jak jsou cca dlouhé a všechny si píšeš sám?
Jinak gratuluji k úspěchům ;-).
Základní délka je tak 1600 znaků, většinou to mám kolem jedné NS. Když dělám nějaké lepší kw, tak článek natáhnu, udělám ho zajímavější, přidám víc obrázků. Většinou je ale článek v otázkách minut, nižších desítek minut. Bohužel touhle kvalitou /nepřipouštím si, že to někdo čte :D/ toho denně nezvládnu moc, pak už se totiž témata opakují a já už nevím co vymýšlet, takže denní maximum tipuju tak na 15 článků, ale už dlouho jsem tolik nedal 🙂 (můj rekord je 20 článků za cca 2,5 hodiny)
Jsem si říkal, že tam musí být u těch článků někde nějaké ale, jinak by to bylo tak na rok práce :-). Děkuji za odpověď.
20 článků o cca normostraně za 2,5 hodiny? Včetně korekce, obrázků a stylizace textu nebo bez? Jak je to možný? 😀
To je můj rekord, ale tenkrát šlo jen čistě o text, bez korekce a dalších věcí okolo 🙂
Je pravda, že longtail se musí neustále hlídat, resp. dělat kontinuální analýzu klíčových slov. Přeci jen Seznam čas od času mění slova v našeptávači + si tam šikovní spammeři protlačí svoje keywordy ;-).
Tady jde hned poznat, že komentář píše člověk z oboru, který s tím má fakt zkušenosti, přesně tohle jsem měl na mysli 🙂
Radku, gratuluju k pěkné návštěvnosti :-). Měl bych k dotaz k affiliate programu Omega půjčky. Máš už nějaká reálná čísla, kolik Ti tento affil přinesl? Zda se Ti vyplací třeba více, než kdybys tam měl reklamy od AdSense?
Díky, kéž by to tak rostlo pořád, teď se to nějak stabilizovalo :/
U té Omegy to přesně ještě spočítané nemám, ale když to porovnám zhruba podle čísel, tak to vychází asi o něco líp než reklamní plocha od Skliku. 1 banner mi tam udělal necelých 5k, ale protože šel traffic do affilu, o něco se snížil příjem z PPC, ale při součtu je to dost podobné.
Oproti Adsense to bude ale asi výhodné méně, protože Adsense dle zkušeností dává na půjčkách víc /lepší CTR a nejspíš i CPM/, takže oproti Adsense už Omega tak výhodná nejspíš nebude 🙂
500 denně je super návštěvnost, jak si jí dosáhl? Nemusíš vše prozrazovat, jen nastínit… 🙂
Asi to je cílením na longtailové výrazy (někdy i míň longtail), které jsou hledané a dá se tam dobře prorazit. Asi jsem taky v očích Seznamu docela solidní web, protože mi články často háže hned po publikaci do první desítky nebo pětky webů, ale platí to jen u vybraných témat.
Je tam teď už docela dost obsahu, linkbuilding jsem se snažil dělat tématicky a postupně a občas trefím nějaké dobré téma, které mi pak trvale vodí traffic 🙂
Gratuluji k parádní návštěvnosti. 🙂 Doufám, že si ji web pořád drží. Přesně, jak píšeš. U těchto finančních webů cílit hlavně na longtaily a kvalitní obsah.