Jak vybudovat úspěšný blog v angličtině bez zpětných odkazů

Musím se přiznat, že jako vždy jsem zvolil trochu závadějící titulek, abych vás přinutil si přečíst novinky ohledně mých webů na Islandu. Blog v angličtině (Gonow.is) se konečně rozhýbal a v posledních měsících má rostoucí návštěvnost, nedá se to ovšem považovat za úspěch (snad jen pokud vezmeme v potaz počet zpětných odkazů).

Od posledních článku se toho sice na blogu moc nezměnilo, přidal jsem jen pár dalších článků ale vypadá to, že Google pochopil, že můj web v angličtině je o Islandu a některé články se taky začali posouvat dopředu.

Poslední report jsem psal v lednu, kdy web dosáhl sotva na 500 návštěvníků měsíčně, v dubnu to narostlo už na 1300 a skoro každý týden dosáhnu nového rekordu.

To, proč se webu daří víc a víc má podle mě dva důvody. Starší články, které postupně dozrávají a nový, dlouhý kvalitní content tvořený podle obsáhlé klíčovky.

Trochu infa ke starším článků, abyste měli představu proč si myslím, že se jim daří. Články jsou přeložené přes Google translator z mého českého webu o Islandu a rozhodně nejde o ten nejlepší obsah, který bych dokázal vyprodukovat.

Publikoval jsem je ale snad i několik let nazpět a změnil jsem jen datum publikace při redesignu webu. Změn pozic jsem si všiml poté, co jsem začal publikovat novější a lepší články a znovu oživil obsah.

Tady je pár „úspěchů“, které se mi podařilo s blogem dosáhnout. V seznamu jsou některá klíčová slova, na která cílím a pozice z Google search console:

Tohle je ovšem bohužel jen část z klíčových slov, na která jsem cílil. Několik dalších článků bylo špatně zacíleno, na příliš konkurenční klíčová slova, takže se na první stranu vůbec nedostanou.

Z toho důvodu jsem se pustil do analýzy klíčových slov a začal psát články víc promyšleně. Prozatím to vypadá, tahle metoda funguje líp a snad každý z článků je na první nebo druhé straně na klíčová slova, na která cílím.

Největším úspěchem je článek o dvou nejznámějších lagunách. Klíčové slovo „Blue lagoon vs Sky lagoon“ a longtail spojení sice podle statistik nemají žádnou hledanost, ale chodí mi z nich až 20 lidí denně i přesto, že nejsem v SERP na první místě.

Úspěch je podle mě v tomhle případě díky dlouhému textu, množství obrázků v rozumné kvalitě, využíti longtail klíčových slov v článku a v interním prolinkování. Díky tomu mám tyhle statistiky pro nově napsané články:

Téměř všechny nové články si taky zajišťují docela slušné pozice podle plánu.

Teď si možná říkáte, že to ale vůbec nedává smysl, nikdy nejsem na první pozici, hledanost není dostatečně vysoká aby z toho byl zajímavý měsíční traffic takže to žádný úspěch není.

Podstatné pro mě je ale to, že se dostávám na první stranu v SERP s absolutním minimem zpětných odkazů. Odkazuji odsud ze seopizza.cz, z blogu island.seopizza.cz a pak mám asi jeden odkaz z PR článků a pár nofollow odkazů z komentářů na ENG travel blozích. Reálně ne víc než 15 domén, nic super tématického ani silného.

Pokud (nebo spíš až) se mi podaří získat/nakoupit/vyměnit kvalitnějších dofollow odkazy, očekávám, že by to mělo s pozicemi v SERP pohnout a půjdu nahoru.

Pak už by mělo stačit jen doladit jednotlivé články a měl bych se začít umisťovat v TOP 3 v SERP a tenhle postup aplikovat na téměř jakákoliv klíčová slova, která mám v klíčovce a kde to dává smysl.

Díky tomu mi tak i ne příliš vysoká návštěvnost dělá takovou radost, protože vidím rostoucí trend a metodu, která funguje a teď už stačí „jen“ tvořit obsah pro stovky klíčových slov které jsem si našel a našetřit peníze, abych mohl od zahraničních blogerů nakoupit odkazy.

Původně jsem chtěl napsat něco i k českému webu/blogu, taky o Islandu ale vlastně jediná změna zde je rostoucí návštěvnost, která asi přichází díky sezóně a autoritě webu.

Pohled na denní statistiky návštěvnosti je tak potěšující, ale na druhou stranu jsem nervozní z toho, že kvůli zaměstnání a nedostatku času nedokážu ani z jednoho webu vyždímat ten potenciál a už vůbec ne nějaké peníze.

Situace se zaměstnáním a časem se ale doufám brzy změní a snad alespoň dočasně budu mít víc času na webech pracovat a mít zase o čem blogovat.

PS: Pokud má někdo z vás blog na téma travel a rád by vyměnil odkaz/y, dejte mi vědět do komentářů a můžeme něco vymyslet 🙂

Články na podobné téma:

Share

2 Responses

  1. Petr napsal:

    Ahoj Radku, moc pěkné shrnutí dalšího progresu, docela by mě zajímalo geografické rozložení tvého publika na webu. Jde mi o to, že .is je samozřejmě islandský doména, ale proč si nezvolil klasicky .com? Jinak co se týče výměny odkazu, tak na tvém cz projektu něco vymyslet můžeme, ozvi se do mailu. Díky těším se na pokračování.

  2. Lukáš napsal:

    Ahoj,
    děkuji za článek. Rád bych vyměnil odkaz pro můj nový web https://neznam.net ,případně mohu nabídnout nějaký zpětný odkaz na https://nejpripojeni.cz 🙂
    Děkuji

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *