Spoustu webmasterů, kteří se zabývají tvorbou MFA staví své weby na longtailu a ani já nejsem vyjímkou. Abych ovšem zjistil, jak tvořit stránky a z čeho skládat obsahu webu, potřebuju mít nějaký seznam klíčových slov, která jsou hledaná, málo konkurenční a na která se budu chytat.
Klasické způsoby procházení našeptávačů a statistik vyhledávání na Seznamu určitě všichni známe. Já mám ale jeden tip pro ty, kteří už mají zaběhnuté weby.
Sledujte, na jaké výrazy k vám lidé chodí. Díky analýze výsledků vyhledávání můžete objevit spoustu dotazů, na které k vám chodí lidi ale nezaměřujete se přímo na tyto slova.
Dám úplně smyšlený příklad.
Dejme tomu, že budu mít web o monitorech Acer. Na webu je článek “Ceny monitorů Acer” ale spousta lidí mi na tento článek chodí přes dotaz Srovnání cen monitorů Acer. Bohužel se neumísťuji na nejlepších pozicích, protože je ten článek optimalizován na jiné spojení.
Díky této inspiraci ovšem můžu objevit “díru na trhu”, vytvořím článek Srovnání cen monitorů Acer, který pro toto spojení optimalizuju a budu tak čerpat maximální traffic, který je díky tomuto hledání dostupný.
Sledujte, co u vás lidé hledají
Pokud máte web na WordPressu, můžete si nainstalovat plugin Search Meter. Ten zaznamenává to, co vaši lidé hledají přímo u vás na stránce. Jestliže máte web s větší návštěvností, můžete díky tomu získávat zajímavá data.
Příklad:
Na mém webu s recenzemi RecenzeZdarma.cz lidé přijdou z vyhledávače tak, že hledají hodnocení určité firmy (například hodnocení půjčovny dodávek). Jakmile si recenzi přečtou, začnou hledat recenze na podobné firmy z oboru a já tak získávám klíčová slova, aniž bych se v oboru vyznal.
Nově v diskuzi