Pokud děláte weby za účelem zisku, tak nejspíš analyzujete klíčová slova, která jsou hodně hledaná (a zároveň málo konkurenční), abyste měli inspiraci pro vhodné články a informace, které na web nahodíte.
U MFA webů jsem analýzu dělal vždycky tak, že jsem se snažil posbírat traffic z longtailu, který jsem našel. Bral jsem všechna dostupná klíčová slova, která s tématikou webu souvisela a na která by se dalo chytit.
Díky tomu, že jsem weby monetizoval přes Adsense to nebyl problém ani když mi přišel na web méně kvalitní návštěvník. On už tam na nějakou reklamu klik, takže „konverze“ byla zajištěna.
Teď ale trochu začínám dělat i do affiliate webů a tam se soustředím na analýzy trochu jinak. Je potřeba si tady uvědomit to, jak funguje monetizace a za co peníze dostanu. Dělám teď hlavně zprostředkování půjček, takže využívám formuláře s iframy. Pokud mi návštěvník formulář nevyplní a půjčku si doopravdy nevezme, pak nemám žádný zisk.
Proto dělám analýzy tak, aby klíčová slova přiváděla kvalitní návštěvníky, kteří hledají ten produkt, který jim můžu nabídnout.
Příklad
Když vezmu konkrétní příklad pro můj web, kde nabízím SMS půjčku, díky které získají klienti až 10 000 Kč bez toho, aby jim kontrolovali příjmy a registry dlužníků, budu mít na webu asi tyto stránky:
- sms půjčky bez registru ihned
- sms půjčky bez registru ihned
- půjčka bez doložení příjmu
- rychlá půjčka bez registru
Nevhodná klíčová slova:
- půjčka na směnku
- bankovní půjčky
- půjčka na bydlení
První sada klíčových slov mi přivede kvalitní návštěvníky, u kterých je pravděpodobnost vyplnění formuláře mnohem vyšší, než u návštěvníků z druhé skupiny. Sice bych díky dalším klíčovým slovům nabral návštěvnost (která by se v případě MFA vyplatila), ale tady je to pro mě ztráta času.
Sbírat traffic z druhé skupiny je neefektivní, nepřinášel by takové konverze a čas, který bych strávil tvořením obsahu a propagaci druhé skupiny klíč. slov můžu využít radši k vytvoření dalšího úzce zaměřeného affiliate webu.
Nově v diskuzi