7 důvodů proč dělat kvalitní weby

Moje hlavní část podnikání spočívá v tom, že tvořím weby, na kterých následně prodávám reklamu (traffic) ať už formou PPC díky Google Adsense, přímo formou odkazů anebo prostřednictvím affiliate programů na zprostředkování půjček. Mám několik webů na různá témata, minimum z nich je však kvalitních a mají pro návštěvníky nějakou hodnotu.

V minulosti jsem se zaměřoval hlavně na tvorbu  MFA, bylo to rychlé a snadné. Obsah nemusel být kvalitní, takže stačilo napsat hromady nesmyslných článků a udělat propagaci. Nyní se ale snažím přejít na tvorbu kvalitnějších webů, které zákazníkům něco přinesou, budou mít dlouhodobou hodnotu a obsah bude stát za to.

Proč se přikláním k názoru, že je lepší dělat kvalitní weby?

  1. Snadnější a přirozenější linkbuilding

    Linkbuilding u kvalitních projektů se dělá mnohem snadněji. Lidé budou mnohem více odkazovat na kvalitní článek, který jim pomohl, budou sdílet zajímavá videa, názory, produkty nebo služby.
    S kvalitním webem je snazší získat odkaz v katalogu nebo odkazy měnit. Je možné, že se dokonce váš web sám dostane do zpravodajství. Částečný screenshot jednoho mého bývalého webu byl kdysi v Blesku, aniž bych jim o tom dal vědět.

  2. Vytvoření komunity

    Kolem kvalitních webů se často tvoří komunity, ať už větší nebo menší. Komunita je pro projekt důležitá, jsou to právě lidé z ní kdo web šíří dál, ať už formou odkazování, či sdílení.

    Návštěvnost z ní je také stabilnější, lidé na web chodí často přímo a ne přes vyhledávače, takže vás propady na pozicích tolik neovlivní. Komunitní weby mají také velkou výhodu v tom, že právě uživatelé vám vytváří obsah a vy tak máte ušetřené spoustu práce.

  3. Imunní vůči změnám vyhledávačů

    Kvalitní weby jsou stabilní jednak z hlediska toho, že mají stálé návštěvníky, kteří se na web pravidelně vrací, ale taky pro to, že mají kvalitní portfolio backlinků.
    Zpětné odkazy na takovéto internetové stránky nejsou jen z katalogů a PR článků, ale třeba taky z Wikipedie, z tematických webů, z diskuzí…Pravděpodobnost toho, že váš web spadne při změnách algoritmu vyhledávačů je tak mnohem nižší.

  4. Větší motivace k práci

    Já osobně dělám mnohem radši na kvalitnějších věcech. Můžu tam daleko víc uplatnit kreativitu, vyhrát si webem a ladit ho tak, aby fungoval maximálně efektivně.

    Protože má web větší potenciál, můžu se mu věnovat plně a využít všechno co umím.

  5. Rozšíření a nové funkce

    Když se váš web rozjede, najednou začnete zjišťovat, že je tam plno možností, jak web zlepšit. Můžete ho rozšířit o jiné sekce, přidat diskuzi, nové funkce, napojit e-shop…Takové možnosti se většinou u klasických MFAček tolik neobjevují.

  6. Více možností monetizace

    S vlastnostmi a rozšířenými funkcemi kvalitního projektu rostě počet možností, jak web monetizovat. Najednou se může víc vyplatit vhodný affiliate program, anebo prodej reklamy přímo inzerentům.

    O PR články na MFA webech není moc velký zájem, zato u kvalitních magazínů se za články platí v desítkách tisíc korun.

  7. Nemusíme se za něj stydět

    Mým portfoliem MFAček se většinou nikomu nechlubím. Když se mě někdo zeptá, co mám za weby, většinou řeknu jenom internetový obchod, kde se nic neprodává. Sice mám hlavní příjmy z jiných webů, ale na ty moc pyšný nejsem a taky ty domény nejsou zrovna nejzapamatovatelnější.

Články na podobné téma:

Share

3 Responses

  1. Moc pěkný článek a naprosto s tebou souhlasím. Velmi důležitý je bod 3. ten bych opravdu vyzdvihl – lidé se neustále zajímají o to, jak „vystřelit“ svůj web na první pozice, ale neuvědomují si, že nejnovější „fintičky“ mohou být po jednom updatu algoritmu jen ztrátou času.

    No a samozřejmě je nejdůležitější ze všech bod 2. Komunita je základ kvalitní propagace.

    Některé firmy už to pochopily, jiné to budou muset pochopit, pokud chtějí propagovat svůj business. Doba jednostranné reklamy je mrtvá.

    • admin napsal:

      Právě s problémem u bodu 3 jsem se setkal nedávno. Snažil jsem se můj web xobleceni.cz dostat na první pozice na „levné oblečení“ a „značkové oblečení“.
      Několik měsíců jsem byl na „levné oblečení“ bez problémů první, ale nedávna změna algoritmu mě dost zasáhla a spadl jsem až na druhou stránku. Teď jsem sice už 7. ale pořád to není ono, tu hlavní část trafficu už nečerpám :/

  2. Patrik napsal:

    Souhlasim se vsim dnes uz nema moc vyznam z dlouhodobeho hlediska vytvaret jedno strankove weby. Opravdu je zapotrebi prinaset publiku nejakou hodnotu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *