- Islandbezcestovky.cz – spouštění projektu
- Web o Islandu v češtině – díl II.
- Web o Islandu v češtině – díl III.
- Web o Islandu v češtině – díl IV.
Je to skoro měsíc od posledního reportu, který se týkal změn u webu Islandbezcestovky.cz. Bohužel se toho na webu moc nezměnilo, ovšem ve výsledcích vyhledávání se to rozhodně posunulo k lepšímu. Vyšly ale jenom dva nové články – tvorba textů mi totiž dělá čím dál víc problémy.
Byli časy, když jsem dokázal napsat 10 NS textu denně, ovšem od té doby jsem hodně zlenivěl a psát teď začínám tehdy, až když je to nezbytně nutné.
Už jsem přemýšlel o tom, že bych dělal jen upravené překlady článků z jiných magazínů, případně textů z Facebooku, ale zjistil jsem, že to prostě není ono a chci to mít kvalitní.
Vyšli tedy jenom dva nové články a to:
Pokud chci být první na všechna klíčová slova, která jsem si vybral, sepsat texty zhruba pro 80 článků. Čím pravidelněji budu vydávat, tím snáze bych se měl dostat na první místa u více konkurenčních slov, jako jsou „zájezdy na Island“, „letenky na Island“, „dovolená island“.
Nedostatek nového obsahu ovšem vyrovnává propagace a to hlavně linkbuilding. Podařilo se mi získat 1 dobrý odkaz z „konkurečního blogu“, kdy jsme se dohodli na výměně. Další odkaz je z placeného guestpostu na webu o cestování, který vyšel tady.
Nedávno jsem někde četl o tom, že při linkbuildingu stačí odkazovat primárně na hlavní stranu, využívat jen brandové výrazy nebo odkazy bez klíčových slov v anchoru.
V mém případě by to tedy byly odkazy např. přes:
- „http://islandbezcestovky.cz“
- „island bez cestovky“
- „na island bez cestovky“
- „islandbezcestovky.cz“
- „zde“
- „tady“
Odkazy na podstránky prý stačí minimálně, stačí si jen dobře udělat interní prolinkování a Google už pochopí, na jaká klíčová slova byste měli jít nahoru. Tohle teď budu zkoušet a prozatím nebudu získávat nové odkazy na podstránky.
Pozice ve vyhledávání
Čím déle je to od publikace nových článků (ale i od získání odkazů), tím lepší pozice se mi daří získávat.
Nedávno se konečně aktualizovala data v Search console, takže vidím, že se zobrazuji na větší množství vyhledávacích dotazů nahoře.
Nečekaně dobře se umisťuji na kw „dovolená na Islandu“, „island dovolená levně“ nebo „island levně“. Většinou jsem na první straně, někdy i do pátého místa.
To i bez mé snahy a optimalizace hlavní strany.
Podobně dobře se pak chytají i podstránky webu (a to i v případě, že je stránka prázdná a obsahuje jenom nadpis). Výjimečně jsem na jiné než první straně. To jenom u konkurenčních výrazů jako půjčení auto nebo letenky.
Nevím, jak moc dobrý tah bylo, publikovat na webu všechny stránky a to i ty bez obsahu.
- Na jednu stranu se dostaly do indexu rychle – můžu tak zhruba vidět, jak velká konkurence tam je. Objevil jsem plno klíč. slov, která jsou na první straně (i bez textu), takže s kvalitním obsahem by neměla být první pozice problém.
- Na druhou stranu to má nevýhodu v tom, že i pokud tam obsah přidám, Google si nevšimne změn hned a „reindexace“ nějakou dobu trvá. U některých článků trvalo třeba i 14 dnů, než Google načetl do indexu novou stránku s obsahem a podle toho jí pak určil (zlepšil) pozici v SERP.
Návštěvnost je sice rostoucí, ale nijak zázračně. Maximálně jde o nižší desítky návštěvníků denně, rozhodně to ještě není tak dobré, jak bych si představoval.
Výsledky:
- 14 článků s obsahem, 100 publikovaných celkem (84 stránek je tedy bez obsahu, ale už jsou v SERP)
- 90 followerů na Instagramu (přírůstek 6 lidí)
- 41 followerů na Twitteru
- prvních 12 fanoušků na FB stránce
- Návštěvnost cca 600 lidí/měsíčně (dvojnásobný nárůst)
- Průměrná pozice v Search console: 19, 2
- Počet klíčových slov, které jsou v SERP do 10. pozice: 71 (nárůst o 21 slov)
- Příjmy: 0 Kč
- Výdaje: 500 Kč
Super článek. Těším se na více takových reportů.