Web o Islandu v češtině – díl IV.

Web o Islandu v češtině - všechny články
  1. Islandbezcestovky.cz – spouštění projektu
  2. Web o Islandu v češtině – díl II.
  3. Web o Islandu v češtině – díl III.
  4. Web o Islandu v češtině – díl IV.

Od posledního reportu uplynulo sice už 6 měsíců. To, že nereportuji ale neznamená, že bych na webu (islandbezcestovky.cz) nepracoval. Přes léto jsem sice neměl moc tolik času, ale jakmile skončili letní prázdniny a taky moje zaměstnání na hotelu, chytil jsem zase novou pracovní vlnu.

Nový obsah

Psaní článků mi sice nejde, jak už jsem zmiňoval v minulém článku, podařilo se mi napsat asi jenom 2 nové. Další 2 články jsou z přeloženého obsahu anebo jde o zkopírovaný obsah z expirovaných domén.

Místo článků jsem ale na webu ale otevřel novou sekci a to srovnávač aut, které si můžete na Islandu půjčit.

srovnavac-pujceni-aut-island

Objevil jsem zajímavý plugin Live Search & Custom Fields, který je pro takový katalog skoro ideální. Má všechny funkce, které potřebuji a je jednoduchý.

Jeho jedinou nevýhodou je to, že to běží nějak přes Javascript, takže se katalog nedá pořádně indexovat Googlem.

V tomhle případě mi to ale nevadí, protože nechci, aby mi jednotlivá auta Google indexoval.

Data k jednotlivým vozidlům jsem zkopíroval z GuidetoIceland, kteří nabízí affil s provizí 5 %. Abych měl trochu přehled o tom, co mi vydělává, nainstaloval jsem si taky free plugin ThirstyAffiliates, který mi měří jednotlivé affil odkazy. Zatím nikdo moc nekliká, takže ještě nemůžu nic reportovat.

První peníze ze zahraničního affiliate

Nicméně už jsem na GuidetoIceland vydělal svoji první provizi. Nejsem si jistý, jestli se uživatel proklikl ze srovnávače anebo jen někde z článku, ale už mám na affil účtu prvních 19 USD za půjčení auta.

prijem-affiliate-pujceni-auta

Návštěvnost roste

Co se týče návštěvnosti, ta od minula opět vyrostla, od května až trojnásobně. V nejlepší měsíc, v srpnu jsem měl na webu denně asi 40 lidí. To je ale pořád málo na to, aby to bylo nějak zajímavé a mělo pro mě smysl se webu věnovat nějak víc.

web-island-analytics-leto

Nemyslím si, že ten web má potenciál k tomu, aby měl návštěvnost nebo zisky tak vysoké, abych se tomu věnoval primárně, jde spíš jen takový test. Taky bych to chtěl dotáhnout „do konce“ (hlavně z hlediska obsahu), abych už na to nemusel myslet (a byl všude na prvních pozicích).

Může to vydělávat?

Možné, že s novým srovnávačem aut k půjčení bych mohl vydělat o něco víc, kdybych začal inzerovat v Adwords a na Skliku, ale upřímně se mi to nechce učit a ladit kvůli pár stovkách nebo tisícům.

Pokud z webu budou nějaké příjmy, představoval bych si to co nejvíce pasivně. Jakmile naplním zbývající témata obsahem, nasadím Adsense, vyladím call to action prvky pro affily na půjčení auta, výlety a pokud to bude možné, tak i na Booking.com.

Do budoucna to vždycky můžu překlopit v nabídku svých služeb, ať už jenom půjčení auta anebo pomoc při organizaci dovolené na Islandu anebo provádění tady po ostrově.


A nakonec ještě pravidelné shrnutí toho, co se změnilo od posledního reportu.

Výsledky:

  • 18 článků s obsahem, 100 publikovaných celkem (82 stránek je tedy bez obsahu, ale už jsou v SERP)
  • 107 followerů na Instagramu (přírůstek 17 lidí)
  • 43 followerů na Twitteru (přírůstek 2 followeři)
  • 36 fanoušků na FB stránce (přírůstek 24 lidí)
  • Návštěvnost cca 900 lidí/měsíčně (1,5x víc)
  • Průměrná pozice v Search console: 12 (posun o 7 míst nahoru)
  • Počet klíčových slov, které jsou v SERP do 10. pozice: 204 (nárůst o 133 slov)
  • Příjmy: 19 USD
  • Výdaje: 500 Kč

Články na podobné téma:

Share

Radek Strouhal

Autor je webmasterem, který se stará o developování domén, tvorbu MFA a SEO.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *