- Cesta k výdělečnému webu – začátky
- Cesta k výdělečnému webu – prvních sto článků
- Cesta k výdělečnému webu – ladím CTR
- Cesta k výdělečnému webu – využití affiliate
- Cesta k výdělečnému webu – využití při linkbuildingu
- Cesta k výdělečnému webu – druhý milník se blíží
- Cesta k výdělečnému webu – milník 200 článků
Je to už 14 dnů, co jsem představil svou myšlenku o vytvoření obsahového webu se zhruba tisíci články. Díky všem za pozitivní ozvěnu, budu se snažit psát o všem, co se dá publikovat, aniž bych projekt příliš ohrozil.
Od minulého článku se toho moc nezměnilo, protože dělám na dalších věcech (možná jich je až moc) a jak možná někdo z vás postřehl na Twitteru, mám spolupracovníka z rodiny, takže by měl jít vývoj a plnění webů rychleji.
Proto jsem se zatím k tomuto obsahovému webu moc nedostal a od minule přibylo jen 5 článků, část z nich jsem na web dával až dnes kvůli tomu, že se mi podařilo sehnat pozice pro články na webech s klíčovými slovy, pro která jsem ještě neměl obsah.
Zvyšování (snižování) CTR a změny vzhledu
To, čemu jsem se věnoval bylo testování CTR a vůbec ziskovosti webu. Podle rad z komentářů jsem znovu zkusil nasadit Adsense (přes účet známého). Zisky byly o něco vyšší než při minulém testu, ale v porovnání s Sklikem to pořád není o tolik výhodnější, aby se mi přechod vyplatil, takže zůstanu u Skliku.
Podle toho, jaké reklamy se mi na webu ukazují je to ale dost často nerelevantní. Problémem je to, že díky jedné zesílené sekci pak vypadá celý web zaměřený na dané téma a tak se zobrazují reklamy jen na půjčky, i když ne všechen obsah je tohoto tématu.
Úspěchy:
- nárůst návštěvnosti (150 – 200 návštěvníků denně)
- lepší pozice v SERP
- 5 nových článků
- zisky v září cca 1300 Kč (Sklik + Adsense)
Pokud to bude ale z Skliku sypat nějak slušně, tak to moc řešit nebudu. Výnosy jsem chtěl zvýšit právě změnou šablony, tak aby navýšil proklikovost.
- Nejprve jsem zkusil hýbat s plochami na první šabloně, tam jsem se ale dostal na 5-6 % (mám coreMFA i s 15-20%), takže následovala výměna šablony.
- Pak jsem zkoušel jednu z těch moderních, docela minimalistických šablon (ale barevná), bohužel se ukázalo, že je tam CTR ještě nižší. Dnes jsem tedy začal hledat novou šablonu, trochu optimalizovanou pro Adsense.
- Nakonec jsem ale nenašel žádnou takovou, která by byla jak dobře optimalizovaná pro reklamu a zároveň nebyla úplně hnusná, tak jsem si musel kompromis udělat.
Použil jsem starší šablonu, trochu osekal zbytečné prvky, vložil 336×280 plochy Skliku a budu sledoat nárůst CTR. Tentokrát jsem umisťoval reklamy podle tipů ze zahraničních fór (vlevo nahoru do obsahu, obtékané textem), tak doufám, že se dostanu aspoň na 10 %.
Návštěvnost se teď pohybuje kolem 200 denně, daří se mi chytat na longtailová spojení přesně podle představ a když to nejde, trochu článku pomůžu. Bohužel je traffic tak zmixovaný, že nemůžu určit přesnou cílovku pro affil, tomu se na webu nedaří.
Zkoušel jsem tam půjčky, hypotéky, refinancování úvěrů, srovnání cen povinného ručení ale pořád žádná konverze.
Přehled návštěvnosti v od srpna do teď
Myslím, že je opravdu velký rozdíl mezi tím, když máte vytvořenou stránku jen na daný affiliate produkt, než když posíláte na affil landing page lidi z různých bannerů, odkazů atd.
Záleží ale asi na tom, odkud návštěvnost jde, já přeci jen nemám úplně kvalitní cílený traffic, lidi ke mě chodí spíš číst a diskutovat, než že by hledali možnost sjednat si nějakou službu. To ale vůbec nevadí, protože můžu obsahový web využít k podpoře jednostránkových affil webů a přenést tu sílu tam.
VIP skupina webmasterů
Ještě bych chtěl zareagovat na ohlasy ohledně vytvoření nějaké VIP skupiny, která bude sdílet svoje znalosti a know how. Já vůbec nejsem proti, jen nemám moc času vymýšlet to a dávat to prakticky dohromady (dělat fórum, FB skupinu?).
Nechtěl bych v té skupině moc lidí, pár z vás se ozvalo už minule a s vámi docela počítám. Pokud je někdo další, kdo by se rád připojil a nejde mu jen o to, aby z nás vysál info, tak může napsat do komentářů a můžeme to tady v diskuzi nějak řešit 🙂
Ty víkendové skoky jsou docela běžné, až si říkám, jaká je to škoda 🙂 pokud jde o nějakou skupinu, rád se připojím a přispěji. Jen bohužel nemám taky čas řešit skupiny atd. Dělám travel s půjčkama jsem se morálne neztotožnil, ale přeji mnoho úspěchů!
Mňa ani tak nezaujímajú zárobky webu ale skôr údaje o vývoji návštevnosti, množstve získaných odkazoch a podobné čísla. Napr: za posledné 2 týždne 5 nových článkov, získaných 10 odkazov a x % nárast návštevnosti.
Zatím jsem to u tohoto webu nijak nesledoval, ale začnu si to házet do dokumentu a v příštím článku už něco takového zmíním, díky za tip 🙂
Blahopřeju k růstu návštěvnosti. Našel jsem si ten web (byla to fuška) a vypadá dobře optimalizovaně. Jen nevím, jestli do budoucna nejsou články příliš krátké. Na druhoustranu dokud není v long tailu velká konkurence, tak je to prozatím asi jedno ;).
Myslím, že většina z nich je už krátká. První články byly delší ale pak jsem snížil laťku a už jsou to zas sotva normostrany. Zatím to je ok a u některých článků to není třeba, ale u stabilnějších témat určitě bude potřeba kvalitnější obsah, ale aspoň vyhledávače uvidí, že aktualizuju i staré info 🙂 (u MFA to nedělám)
Ta relevantnost na Skliku je šílená, nicméně i já mám nasazen právě Sklik
Vynikající seriál Radku, budu se zájmem sledovat.
Pokud ti nevyjde zvyšení CTR u aktuální pozice Skliku (také jsem zkoušel a výsledky byli žalostný), zkusil bych ti dát tip, který jsem aplikoval teď na svých stránkách a CTR se mi zvýšilo z nějakých 1,5% na cca 6-8%. Reklamu 600×190 jsme obalil rámečkem s vystouplým efektem. Nevím jak to lépe popsat, nejedná se o rámeček přímo v nastavení skliku, ale jakoby 3D efekt. Asi tenhle efekti lidi zaujme, protože klikakají víc.
Zajímalo by mě, co jsi udělal pro takový růst návštěvnosti? Sbíráš pravidelně odkazy, tvoříš linkbuilding, nebo je to zatím pouze o obsahu? Ta návštěvnost ti totiž podle mě rost velmi nadprůměrně, alespoň dle mých zkušeností.
Kdyby tě cokoliv zajímalo, třeba jak vypadá ta moje reklama, napiš mi na email, zašlu ti adresu.
Pěkný pěkný jen tak dál. Nejjednodušší asi bude facebook skupina, jednu uzavřenou na FB mám a už v ní seš. Myslíž že by se nedala využít?
Jestli máte ještě volné místo, rád bych se do skupiny přidal.
Naposledy jsem měl na webech etarget před 2 lety a na něj každý nadával, protože CPC byly naprosto mizerné. Byl bych jedině rád, kdyby se začínalo blýskat na lepší časy, protože adsense s reklamními jednotkami poslední dobou pěkně čachruje a ani nevím, která z jejich variant byla nejefektivnější.
Velmi zajímavý seriál, jen škoda že o progresu tohoto webu píšeš jen nárazově. Co tak nějaké častější reporty?
Mě by spíše zajímalo, co děláš po publikaci nových článků. Jakým způsobem je propaguješ, že se ta návštěvnost tak zvedá.
Jestli to podporuješ PPC nebo „jen“ prolinkuješ s jinými projekty…
Většina z nich je nějakou dobu úplně bez backlinku, ale díky síle webu se i tak dostávají na dobré pozice. Pokud mám relevantní stránky, tak odkážu z nich anebo zkusím najít nějakou odkazovou příležitost (fórum, komentář..) 🙂
Síla webu – pokud jsi ho rozjížděl od začátku, tak tím myslíš sílu domény? Nějaká stará, zralá?
Právě ani ne, je nová, registrace někdy letos červen-červenec. Imho už má ale něco jako trustrank buď díky pravidelnému obsahu nebo kvůli nějakým dobrým tématickým backlinkům z mých jiných starších a silnějších webů 🙂
Anebo je to tím, že vybírám slabé kws a chytl by se na to skoro jakýkoliv článek. To budu asi brzo zkoušet, ale nejspíš o tom zapomenu napsat :/
tak teď už jenom konkrétní URL 🙂
nebo aspoň v té privátní skupině, do které se doufám také dostanu
Tak u mého experimentu jsem místo CTR ladil spíše indexaci 🙂 viz http://panzero.blog.cz/1310/experiment-obsahovy-web-2
Od skúsenejších by som určite rád nejaké to know-how nabral. Vlastním doménu, z ktorej som chcel urobiť magazín o domácnostiach, architektúre. Nejako neviem ako začať, rád by som priučil. 🙂
Pozn.: Pardón za komentovanie staršieho článku. 🙂
Skvěle Radku, tenhle seriál je úžasný. Ta skupina na FB by mne zajímala, určitě věřím, že mám čím přispět. Jak se tam dostanu? 🙂