Cesta k výdělečnému webu – milník 200 článků

Málem jsem si ani nevšiml, že můj hlavní finanční web už brzy dosáhne dalšího obsahového milníku a tím je 200 článků. Když jsem web začínal a měl jsem ještě tehdy čas na rozjíždění nových projektů, říkal jsem si, že bych mohl přidávat i 100 článků měsíčně. Hodně jsem se přecenil.

Na začátku jsem sice články sypal docela rychle, jenže se začali přidávat pracovní povinnosti z jiných projektů a dnes už nestíhám ani vyřizovat navrhnuté výměny článků a odkazů (poslední dobou mě zaměstnává hlavně eshop).

Většina přidaných článků, které vyšli v poslední době je spíš propagačních, většinou přidám svůj vlastní článek tak 1x za týden až 14 dnů.

Snížená péče o web se bohužel projevuje i v návštěvnosti. Na grafu to sice moc vidět není, ale tak o 100 návštěv denně je to nižší než třeba o prázdninách. Částečně mě možná trefily i změny na Seznamu taky je to možná konkurencí, která mě občas někde předběhne. Lidí, kteří umí dělat finanční weby a dostat je do SERPU je stále víc, takže boj o místa je tu pořád.

graf-navstevnosti

Graf návštěvnosti cca srpen-listopad

Jak jde monetizace?

Už ani výdělky nejsou to, co bývali v nejlepší časy a zhruba o 20% šli dolů. Od začátku listopadu to šlo dokonce dolů ještě mnohem víc, protože mi skoro úplně vypadl příjem z iframu, kde jsem měl affil na Kredito24 půjčku, která mi dělala většinu příjmů u espoluprace.

Přehodil jsem na affil od Nejprovize, ale konverze se tam ukazují až po delším čase, takže ještě nevím jak si stojím.

Protože už mám zase aktivní Adsense účet, přemýšlím, že bych zkusil přehodit jednotky z Skliku právě na Adsense. Dělali jsme teď nějaké porovnávání výhodnosti a u Adsense vycházela cena za proklik trochu lepší, takže to možná zkusím.

Naštěstí mi už část příjmů dělá i prodej reklamy, takže se příjem diverzifikuje mezi PPC, affiliate a prodej reklamy. Navíc sílu projektu využívám i k propagaci dalších webů v mé síti.

Dosavadní výdělky:

  • jen z PPC už přes 100 000 Kč
  • affilate – nemám přesný měřící kanál ale min. 40 000 Kč
  • prodej reklamy přímo: 10 000 Kč

screen-vydelku

Jaktože to funguje?

Když tvořím obsah a propaguji tento web, snažím se na něj dívat jako by to byl opravdu kvalitní magazín.

Ten by určitě pravidelně publikoval, neřešil by příliš kolik odkazů je v článku a kam jdou, pokud by to bylo tématické.

I když obsah a kvalita článků u mě nejsou často nic moc, robot to může poznat na stránce jen podle „kvality“ kódu (a pak ještě sdílením, CTR v SERP atd.) – takže využívám co nejvíc dostupných prvků v kódu:

  • zesílení
  • kurzívu
  • podtržení
  • různé druhy nadpisů
  • obrázky (s vhodným altem)
  • videa
  • tabulky
  • blockquote
  • seznamy
  • ankety
  • citace z cizích webů

Možná jsou to minimální faktory, ale nastavím to takhle jednou a těžím z toho pořád, takže se mi to vyplatí.

Hodně dobře podle mě funguje aktualizovaný obsah na stránce v kombinaci s novými odkazy. Nový obsah mi na webu dělají komentáře, takže se o to starat nemusím.

Stačí občas dodat pár odkazů a články se na hodně longtailu umísťují dost dobře.

Nemůžete ale čekat, že všechno půjde samo snadno s novým webem, který nemá autoritu. Je potřeba sbírat odkazy jak na homepage, tak i na podstránky a linkjuice ještě interně rozesílat. V oblasti financí je konkurence hodně vysoká a i články na dost longtailové výrazy je potřeba nějak nakopnout.

Seznam neindexuje hlavní stranu

Další problém, se kterým se občas setkávám je to, že u projektů nechytá v indexu Seznamu ani v SERP hlavní strana webu. Mě napadá jediné vysvětlení a tím je přeoptimalizovanost hlavní strany (velký jednorázový nárůst odkazů anebo třeba příliš odkazů v poměru k odkazům na podstránky).

Nemám to nijak ověřené, ale nenapadá mě už žádný jiný důvod (snad jen chyba robota a indexu), který by mohl zavinit to, že právě hlavní strana není vidět.

Já vlastně na hlavní stranu ani odkazy moc nesháním a když už, tak je anchor většinou url nebo název webu, klíčová slova tam zbytečně necpu, protože to není moc efektivní /mám špatný title, stránka není optimalizovaná na určité klíčové spojení/.

Optimalizovat na kws začínám až na úrovni kategorií, kde se dá upravit hezky title díky pluginu Seo by Yoast, navíc můžete ke kategoriím přidat unikátní popis a obrázek, takže už se tam dá trošku stránka naoptimalizovat.

narust-odkazu

Při propagaci je potřeba taky přemýšlet, jak asi získává odkazy kvalitní magazín, jak často, jaké jsou poměry třeba v tom, odkud odkaz vede (hlavička-obsah-patička), jakého je typu (sidewide-one page; dofollow-nofollow; text-obrázek), jaké jsou použity anchory atd.

Pokud byste měli přístup k Analytics a sledovali linkbuilding a linkbaiting u kvalitní webu, můžete se podívat jak to má vypadat a podle toho potom uměle optimalizovat.

Ne pokaždé to ale funguje tak, jak bychom čekali, přestože se opravdu snažíme. Já sám jsem zkoušel udělat kopii svého finančního webu a Seznam mi web vůbec nevzal, asi jsem nějak špatně sbíral backlinky, ale vůbec mě nedával do výsledků hledání. Chce to proto zkoušet více projektů a zjistit si, který z webů vám šlape nejlépena ten se pak zaměřte.

Články na podobné téma:

Share

14 Responses

  1. Michal napsal:

    U té teorie neindexování na seznamu jsi uhodil částečně hřebíček na hlavičku. Testuji to, nejdřív jsem si myslel, že je to WP a pluginy ale je to % zastoupením KW na homepage vs. odkazy na homepage (a tvary odkazů) a podstránky. Troufám si teď tvrdit, že už to vím tak na 90%.

  2. Hlavně potřebuješ historii, i při pravidelném psaní několikrát do měsíce a minimálním linkbuildingu můžeš vidět první lidi ze SERP klidně až za rok! Můj blog zvládl Google ignorovat měsíce a i po více než roce je návštěvnost ze SERP směšná, přitom obsah je docela na výši. Naopak celkem rekreační blogísek převztaý od kamaráda – ovšem s větším balíkem obsahu a lety historie – bez problému dává 90 % návštěvnosti ze SERP. Absolutně bez linkbuildingu nebo soc. propagace, mám to půl roku a návštěvnost je stabilní, stačí jednou za měsíc sesmolit nějaký žblept a nějaké koruny z PPC to vydělá. Prostě o obsahu to není, jak říkáš linkbuilding a pak historie, na to dá Google fakt hodně.

  3. Michal napsal:

    Tu teorii o Seznamu nemohu potvrdit s ním problém zatím nemám…
    Jinak je to celkem pěkný balík co ti ten web už hodil, jak daleko jsi u cíle (30k/měs)?
    A díky za přínosný článek.

  4. Axel napsal:

    Ahoj,
    jak se ti povedlo zaktivovat Adsense účet, pokud ti ho předtím zablokovali?

    • Radek napsal:

      Ahoj,
      ten starý je pořád neaktivní, založil jsem si nový na jiný email, adresu i bankovní účet. Fakturační údaje sice zůstali stejné, ale to asi není problém. Už ho mám aktivní pár měsíců a dostal jsem i výplatu, takže to vypadá v pohodě 🙂

      • Axel napsal:

        To jsi si nějakou adresu vymyslel nebo to máš na nějakého známého? 😀

      • Andrej napsal:

        Tak to čumím že to prošlo. Je to nabízející se metoda jak se dostat zpět k Adsense účtu, nechápu že Google nemá pořešenou prevenci k této metodě 😀 . No přeji ať to vydrží co nejdéle!

  5. majo napsal:

    Táto veta sa mi páči najviac – „I když obsah a kvalita článků u mě nejsou často nic moc, robot to může poznat na stránce jen podle „kvality“ kódu“ a môžem sa pod ňu plne podpísať 🙂 V súčasnosti je pri crawleroch vždy dôležitejšia kvantita (rozumej – frekvencia) než kvalita. Síce kvalita môže oplyvniť bounce rate, avšak ten až tak nezávaži ako často nový content.

    Čiže, ak to chápem správne, články robíš ty sám a ručne?

  6. Kamil napsal:

    Ahoj, máš nějaké zkušenosti s affilem na půjčky od CGaffiliate.cz? Díky

  7. Patrik napsal:

    Ahoj cgaffiliate ti rozhodne nedoporucuju vyplaceli me 3x a to vzdy s mesic a pul spozdemi. A jak jsem prevedl weby tak mi posledni platbu jen za 1000 kc uz posilaji pul roku a porad maji nejake vymluvy. Kamarad je na tom stejne rozhodne cgaffiliate nedoporucuju hrona kunikace a priserne vyplaceni. Radeji vyzkousej espoluprace aby jsi dostaval vyplaty.

  8. Jan Profík napsal:

    Hezké, moc Radku gratuluju! 🙂

  9. Karel napsal:

    Tak ještě pětkrát tolik a dosáhneš svého původně vytyčeného cíle.

  10. Alex napsal:

    Díky za tento blog, mimo eshopu pracuji jako půjčkař jedné nebankovní společnosti a mám samozřejmě svůj web na půjčky, nasekal jsem tam nějaké články a teď jsem koukal, že když jsem je asi před měsícem začal opravovat, dávat do lepší fazóny, že to má v SERPu velký úspěch… má někdo podobné zkušenosti.

  11. Petpo napsal:

    Skoda, ze se neda zmerit, na kolik je AS presny. Co kdyz vyplaci 10x mene, nez je zkutecnost?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *