- Skončil jsem na Islandu s affilem?
- Cesta k výdělečnému zahraničnímu webu, díl I.
- Cesta k výdělečnému zahraničnímu webu, díl II. – prvních 60 firem
- Cesta k výdělečnému zahraničnímu webu, díl III. – tvořím PBN
Musím se omluvit všem, kteří čekají na pokračování příběhu ohledně mého webu o Islandu v angličtině. Je to už 10 měsíců od posledního reportu a na obsahu, který můžete vidět, to není tak moc znát. Hlavní problém byl v tom, že jsem si nedokázal ujasnit, jaký web to bude.
Z hlediska SEO by bylo nejrozumnější postavit jen klasický blog na rychlé šabloně na WordPressu a pak publikovat hodně obsáhlých článků a tomu pak sbírat odkazy. Pravděpodobně by to byla ta snazší varianta, jenže mě už strašně nebaví psaní článků a taky bych neměl takovou motivaci, pokud by web nebyl unikátnější.
Během tohoto roku jsem asi 3 změnil šablonu i systém, přes který jsem přidával jednotlivé firmy, takže jsem strávil mnoho hodin přidáváním obsahu, který jsem nakonec smazal.
Nakonec jsem se vrátil úplně k původní šabloně, která funguje jako vyhledávač míst a „bokem“ budu mít i blog pro zmiňované dlouhé články.
Web tak bude mít „unikátní“ vyhledávací funkci a přes blog budu sbírat traffic z Googlu.
Na web jsem přidal od minule 100 další firemních zápisů a několik článků. Většina z nich jsou jen přeložené texty z české webu Islandbezcestovky.cz.
Google přeložené články indexuje, dva nejstarší mají pozice kolem 50. – 60. místa na hlavní klíčová slova. Zajímalo by mě, jestli bych se s unikátním obsahem dostal na lepší pozice, anebo bude stačit jen získávat více odkazů pro doménu a udělat dobré vnitřní prolinkování.
Proto jsem se rozhodl, že adresu webu nebudu tajit a zveřejním ji.
Adresa projektu (který nabízí vyhledávání míst a firem na Islandu) je GONOW.IS
Jak můžete vidět, webu chybí ještě hodně úprav a obsahu k tomu, aby byl funkční, ale musím ho publikovat (a získávat odkazy) co nejdříve, aby zrál a získal za to plusové body u Google.
Priority pro web
Aktuálně jsou pro mě důležité 2 věci.
- Kompletně naplnit databázi firmami a zajímavými místy a k nim pak vytvořit „SILO“ články (např. 10 nejlepších věcí, co dělat v Reykjavíku)
- Vytvořit a spustit alespoň malou PBN (private blog network), aby se blogy dostali do indexu a já je mohl po čase využít k linkbuildingu
Jak probíhá plnění prvního úkolu můžete sami vidět. V sekci South Iceland už je 162 míst a pro většinu vesnic na jihu Islandu jsem už vytvořil první verze SILO článků. Momentálně dělám jen verze „Top things to do in…“, později se zaměřím i na jednotlivá témata jako jsou restaurace, hotely, vodopády apod.
Budování PBN
S tvorbou PBN jsem začal asi před měsícem, ale mám ještě nějaké starší weby/domény v angličtině, které do toho můžu zařadit. V síti bude směs především expirovaných domén, kde oživím obsahem a pár webů budou moje „projekty“ na nově registrovaných doménách.
Aktuálně je v síti 8 domén.
Mám tam můj osobní web v angličtině (geysirmarketing.com), alternativní web pro hotel, ve kterém jsem pracoval (stáří domény asi 2 roky).
Co se týče expirovaných domén, minulý měsíc jsem nahodil první travel blog na doméně, kterou jsem si našel přes Expireddomains.net a další 3 (expirované) domény s odkazy jsem registroval tento měsíc.
Kromě toho mám dvě čerstvě registrované domény, na kterých postavím menší „money site“, taky s tématikou Islandu (restaurace a půjčování aut).
Aktuální stav mých domén v PBN síti:
- GeysirMarketing.com – 53 dofollow odkazů ze 4 domén
- IcelandFarmhouse.com – 12 dofollow odkazů ze 6 domén
- Expirovaná doménu hotelu na Islandu – 46 dofollow odkazů z 5 domén
- Travel .com doména – 320 dofollow odkazů ze 7 domén
- Travel .com doména – 26 dofollow odkazů z 10 domén
- Travel .com doména – 3079 dofollow odkazů z 59 domén
- Rentalcarsiniceland.com – nová doména bez odkazů
- ReykjavikRestaurants.com – nová doména bez odkazů
- chystá se k registraci – Expirovaná doménu hotelu na Islandu – 129 dofollow odkazů z 29 domén
- chystá se k registraci –Expirovaná doménu hotelu na Islandu – 2769 dofollow odkazů z 18 domén
V posledních měsících jsem si četl něco o expirovaných doménách a dost mě to zaujalo, protože se tak dají sehnat domény, na které vedou odkazy z (občas) kvalitních webů.
Právě přes stránku ExpiredDomains.net můžete takové domény najít, i když ty nejlepší jsou už vybrané, odchycené a můžete je koupit v aukcích, na Flippa.com apod.
Jak hledám expirované domény
Všiml jsem si, že v Česku trh s expirovanými domény ještě není tak přebraný, ale někdo už je odchytává a staví tam pak weby o půjčkách nebo pojištění. I přesto by se ale mohl někomu hodit návod na to, jak takovou doménu vybrat.
Potřebné nástroje:
- Free účet na ExpiredDomains.net
- Hromadný ověřovač domén na https://www.godaddy.com/domains/bulk-domain-search.aspx (mě stačí Subreg)
- Free verze SEO power suite (nebo jiný nástroj k zjišťování backlinků)
Jak objevit doménu – metoda broken link
Tuhle metodu nevyužívám, ale našel jsem ji na Blackhatworld fóru a někomu se může třeba líbit. Spočívá v tom, že si vyberete nějaký velký silný web, ze kterého byste měli rádi odkaz a tenhle web pak necháte projet nějakým nástrojem, který zkontroluje všechny nefunkční odkazy (nejen na hlavní straně, ale i na podstránkách).
Článek přímo o této metodě najdete na https://webminati.com/expired-domains-with-backlinks-from-authority-sites/
Vyjedete vám potom seznam domén, který je potřeba očistit (pravděpodobně to budou URL článků nebo jiných podstránek) a poté otestovat, které z domén jsou volné.
Jak objevit doménu – vyhledávání v ExpiredDomains
Já osobně radši procházím seznam expirovaných domén přes vyfiltrované domény na ExpiredDomain.net. Aktuálně procházím domény .cz, .com a .is.
Ve filtru si zaškrtnu, aby mi to zobrazovalo jen domény dostupné k registraci, které mají více než 2 a více zpětných odkazů a 2 a více záznamů na https://web.archive.org/.
Vy sami si ale můžete určit, podle čeho chcete domény filtrovat, možná máte odlišné priority.
Prověřování domén
Jakmile máte hotový seznam domén, které jsou dostupné a vyhovují vašim požadavkům, je potřeba je prozkoumat detailněji.
Hlavně u .com domén je časté, že byli někam přesměrovány, byli využity jako PBN anebo tam byl jiný obsah/zacházení, takže hrozí, že doména byla penalizovaná.
To, co mě zajímá jako první, jsou archivy webu.
Zadám adresu webu do https://web.archive.org/ a dívám se na poslední záznam v archivu, který je dostupný.
Chci tam vidět, že na webu byl ještě před pár měsíci stejný obsah, který tam byl dlouhodobě a doména nebyla nikam přesměrovaná, parkovaná anebo byl na ní netématický/spam obsah.
Pokud se mi v archivu domény něco nezdá, mažu ji ze seznamu. Nechci riskovat to, že na takové doméně strávím spoustu hodin práce a pak zjistím, že byla penalizovaná.
Druhá věc, která mě zajímá, jsou zpětné odkazy.
Zajímají mě tyhle věci:
- kvalita odkazů
- aktuálnost
- přirozenost
Jak už jsem zmiňoval, k prověřování zpětných odkazů používám SEO Power suite, konkrétně SEO Spyglass.
Ten mi u každé domény udělá přehled odkazů, domén, poměr dofollow a nofollow odkazů, počet IP adres s odlišným C-blokem, riziko penalizace, anchor texty a další.
Nejprve se dívám na odkazující domény (nezapomeňte sledovat primárně dofollow odkazy). Pokud tam vidím čínské nebo ruské domény anebo domény, které vypadají na první pohled jako spam, mažu doménu ze seznamu.
Pozor si taky dávám na mnoho odkazů z blogů na blogger.com, protože tam hrozí, že byla doména v něčí PBN a ten na ni směřoval spam odkazy.
Pokud jsou domény v pořádku, dívám se na konkrétní zpětné odkazy. Zajímají mě hlavně ty z nejsilnějších webů. Přímo z nástroj SEO spyglass se naštěstí můžu proklikávat přímo na adresy, kde se má odkaz vyskytovat a tak si můžu prověřit, zda zpětný odkaz pořád existuje a jak vypadá stránka, odkud se odkazuje.
Pokud vidím, že jsou odkazy z těch nejsilnějších webů aktivní a nikde to nevypadá na žádný problém, potom je doména vhodná a registruji.
Různé domény, různí majitelé, různé hostingy…
Pokud byste si chtěli postavit vlastní síť, je třeba dbát na to, abyste za sebou nenechávali žádné stopy. Blackhaťáci v zahraničí jsou tak paranoidní, že i hostingy platí různými platebními kartami.
Nejlepší by bylo mít ale každou doménu na jiném hostingu, pod jiným majitelem a s jiným datem registrace. Pokud chcete být opravdu chránění, nikdy neodkazujte mezi blogy navzájem.
Odkazování v PBN
Představte si to jako pyramidu, kdy nahoře je váš hlavní web, který chcete posílit. Dole pod ním jsou pak blog ze vaší soukromé sítě, které ale navenek musí působit jako naprosto jiné weby, které spolu nemají nic společného.
Na tyhle weby se pak pak odkazuje z tzv. Web 2.0 webů (služby typu wordpress.com, wix.com, blogger.com) a na tyhle Web 2.0 pak můžete spamovat komentářovými odkazy a pouštět tam méně kvalitní odkazy.
Linkjuice by se měl cestou nahoru „přefiltrovat“ a k vašemu hlavnímu webu na špici pyramidy se pak dostane jen „čistý“ a nespamový linkjuice.
Obsah pro PBN
Co se týče obsahu, snažím se vybírat si weby, které měli v minulosti dostatek článků. Dva hlavní travel weby, které teď oživuji, mají každý zvlášť minimálně 100 článků, mezi 800 – 2000 slovy. Stačí mi tedy jen zkopírovat text z archivu, doplnit obrázky, videa, odkazy, hezky naformátovat a prolinkovat a mám obsah min. na další rok.
Kromě toho se mi při hledání domén podařilo najít další travel weby, které sice nemají dostatek zajímavých zpětných odkazů anebo tam hrozí penalizace, ovšem před lety na nich bylo hodně tématického obsahu. Jakmile mi tedy bude pro nějaký web chybět obsah, vytahám si texty z archivu těchle domén.
Pro dnešek je to asi všechno, o co jsem se chtěl s vámi podělit. Nakonec zbývá už jen shrnutí úspěchů od minule.
Aktuální příjmy
- žádné
Aktuální výdaje
- 6 600 Kč za domény
- 2000 Kč za hosting na Wedosu
- 1 500 Kč za koupi šablony z ThemeForest
Aktuální stav
- 162 firemních zápisů (nárůst 102 od minule)
- 40 kategorií pro lokality (beze změny)
- 8 kategorií pro typy firem
- 25 článků na blogu (nárůst o 25)
- Indexováno 319 stránek (nárůst o 301)
PS: Štefan (z Ecommercebridge.cz) mě požádal, jestli bych mu do nového článku nehodil odkazy. A protože zrovna na Dognet.cz a spustili affil pro Alza.cz, mohlo by se tomu někomu hodit.)
Moc pěkný návod a používám to podobně, akorát nestavím na expirovaných doménách původní weby jako ty, ale jen jen si vezmu články, udělám z nich content na nějaký z mých webů a doménu přesměruji na ten web. Aktuálně to dělám například pro nový projekt „how to web“ neboli mé česky pojmenované „Jak na to“ (web v popisu jména 🙂 ), není to ideální, ideální je tvůj případ akorát ty do svých výdajů nezapočítáváš svůj vlastní čas a prostě obnovit a vybudovat expirovaný web zabere neskutečně množství času a nervů. Takže tvá kolonka aktuální výdaje by měla být diametrálně odlišná, když si vezmeš svou průměrnou hodinovku, tak si to jen tak +- zkus spočítat a uvidíš. Každopádně držím palce, Island mám rád – už jsem tam byl 3x a stále je co objevovat, takže tvé stránky využívám i jako inspiraci.
Jj, jak už bylo řečno, udělat PBN dobře je neskutečně drahé a/nebo pracné. Na druhou stranu pak jde prodávat odkazy z PBN i dalším, ovšem ne přímé konkurenci 😀
Ještě je možnost použít jakousi „hybridní PBN“, tedy právě free blogovací služby nebo oborové weby s možností publikace článků, tedy jakési pokročilejší PR články. Minimálně do začátku to vyjde mnohem levněji jak PBN a efekt může být i lepší a bez rizika penalizace.
Hostuješ to všechno u wedosu nebo je to rozhozené po vícero providerech?
Hledáš pouze tématické odkazy z Islandských stránek, anebo využíváš i ty z anglicky mluvících zemí? Odkazy kupuješ, či to probíhá formou výměny?
Super článek díky