Výběr nejvýdělečnějšího podnikání a určení priorit

Pokaždé, když hodně utrácím nebo hodně investuji, řeším nedostatek peněz a dostávám se do situace jako dnes. Mám v hlavě několik projektů (je jich čím dál víc) a přemýšlím, jak to zorganizovat, abych mohl spustit postupně všechny a přitom si držet nějaké peníze pro sebe.

Nejraději bych tak začínal s projekty, které rozjedu rychle, budou nenáročné a rychle mi vydělají peníze, které bych mohl investovat do spuštění dalších projektů.

Rozhodl jsem se, že se nakonec nebudu soustředit na jedno téma/zaměření a nebudu se řídit radami, že bych se měl focusovat jedním směrem. Asi by to fungovalo, ale pro mě je mnohem větší výzva ukázat, že dokážu táhnout víc projektů zároveň, i když porostu pomaleji.

Bohužel mám teď docela problém rozlišit to, co bude v nejbližší době ten nejrychleji vydělávající projekt.

Mám tu teď pár věcí, které jen tak zhruba popíšu (nemůžu ukázat přidanou hodnotu, takže to bude asi působit dost povrchně).

Lead-generation weby na půjčky

lead-generationBěhem minulého roku jsem si nachystal možná více než 20 domén, na kterých bych mohl rozjet affiliate na půjčky ve stylu StudentskaPujcka.net, což mě docela láká.

Bohužel vím, že protlačit dnes takový web, aby měl zajímavý traffic, už není tak snadné, ale peníze tam jsou.

Výhody:

  • hodně peněz
  • dostatek domén
  • know how

Nevýhody

  • velká konkurence
  • obor, který jsem už nechtěl dělat

Obsahové finanční weby

obsahove-webyDruhou možností je zaměřit se spíš na obsahové půjčkové magazíny a jako je třeba můj finanční web, o kterém píšu reporty, nebo podobné tématické weby ne úplně magazínového stylu.

Jeden z takových webů právě nahazuji, tak doufám, že to nebyla nejhorší volba.

Je tam docela dost prostoru v longtailu, který by se dal monetizovat přes PPC, bohužel bych zase musel psát hodně článků a to se mi moc nechce. Mohl bych si najmout textaře, ale ten stojí peníze a zhoršil by mi cashflow ještě víc.

Výhody:

  • relativně stabilní způsob
  • peníze nejsou špatné
  • více možností monetizace
  • vlastní síť webů, kterou to můžu podpořit

Nevýhody:

  • časově náročné (chce to hodně obsahu)
  • stejný obsah na více webech (píšu na několik projektů zároveň)

Tvorba webů + SEO

tvorba-webuTřetí možností je zkusit úplně nový obor a to tvorbu webů na zakázku trochu jiným stylem, než jak se to teď dělá. Navíc bych k tomu mohl nabízet jako bonusovou službu SEO konzultanta.

Tato varianta by mohla přinést peníze nejrychleji a možná i v největší míře, bohužel je časově náročná, není jisté, že by to fungovalo a taky už bych začal dělat pro klienty, což je hlavní velká nevýhoda.

Výhody:

  • nový obor, který bych si chtěl zkusit
  • možnost rychlého zisku
  • práce s týmem

Nevýhoda

  • nejistota toho, že to bude fungovat
  • nebudu svůj vlastní šéf
  • nastavení procesů úplně od začátku, testování spolupráce

SEO na fulltime

Čtvrtou možnost, kterou teď řeším je začít nabízet čistě SEO služby a to i pro větší klienty. U předchozí možnosti jsem měl na mysli spíš malé lokální firmy, kterým stačí jednoduché SEO.

Mám ale už pár kontaktů na lepší práci, kdy bych musel opravdu přemýšlet, jak řešit SEO efektivně . Bohužel by mi to vzalo hodně času a hlavně bych to dělal prioritně a na svou práci bych pak měl času minimum a to nemám rád, když vím, že i tam je potenciál a utíkají mi tam peníze.

Výhody

  • práce v oboru
  • peníze bez stresu
  • skoro jisté zakázky

Nevýhody

  • pracuji pro někoho jiného – nebuduji vlastní „pasivní“ příjem
  • nebudu svůj šéf
  • nebudu mít čas na svoje věci

Eshopy

skateboardy-plastovePátou možností je potom cesta přes eshopy. Mohl bych asi prodat pár webů, zaměřit se více na můj internetový obchod Zefstyle.cz, nabídnout tam více longboardů a sehnat si levnějšího dodavatele na plastové skateboardy.

Potřeboval bych taky zamakat na podpůrné stránce, kde bych mohl získat větší traffic a možná ji dokonce předělat na druhý eshop přímo na longboardy.

Mám totiž skladem longboardy asi za 30k, takže kdybych je prodal, určitě by to trochu pomohlo. Otázka je, jak rychle to dám do kupy a jak rychle se prodají…

Ke skejtům bych v takovém případě rád přidal ještě další obchody. Napadly mě piercingy, ke kterým mám blízko a včera jsem na Webtrhu viděl prodej shopu Bylinkuj.cz (už je to prodané :/)- o něčem podobném jsem taky přemýšlel a na WT to není za špatnou cenu.

Výhody

  • obor, který mě baví
  • stabilní příjem
  • můžu používat brigádníky bez praxe

Nevýhody

  • nutnost investic
  • komunikace se zákazníky
  • pomalý růst a těžká škálovatelnost

Hodnocení služeb a diskuzní fóra

hodnoceni-sluzbyAsi poslední možnost v online bizu je zaměřit se s hodnocením služeb, firem a produktů. Výhodou je to, že už tam mám nějaké weby i data a trochu ten obor znám, nevýhodou je ale to, že je to těžko monetizovatelné (pokud nechcete psát pozitivní recenze s affil odkazy) a docela pracné.

Sice by mě to asi bavilo a je to docela živé a třeba by mi to spravilo karmu, ale asi mi to tak rychle peníze nezajistí.

Výhody

  • zajímavý obor
  • data z aktivních webů
  • velký longtail a stále nové produkty/služby

Nevýhody

  • časově náročné
  • těžká monetizace
  • pomalý růst příjmů
  • špatné CTR, nízká cena za proklik

Offline podnikání

druha-mistnostTohle byly metody, které bych mohl dělat jen od počítače (maximálně bych zajel na pár schůzek), ale v hlavě mám i varianty, kdy bych třeba pěstoval zeleninu pod LED osvětlením a prodával to přes bedynkydodomu.cz, kde jsem už druhým rokem nevyřešil dodavatele anebo varianta s otevřením večerky v naší vesnici.

Samozřejmě bych to nechtěl celé táhnout jak onemanshow a potřeboval bych na to nějaké spolupracovníky a partnery, ale tohle je ta nejrizikovější varianta, která by sežrala cashflow ještě víc.

 

Až do teď jsem pořádně nevěděl, jak tomu nastavím priority, ale díky tomuto článku jsem si udělal zhruba přehled a trochu si to utřídil, takže už jsem si priority vybral a některé projekty zatím nechám v šuplíku. Tady ale moje rozhodnutí zveřejňovat nebudu, abyste nevěděli, v jakém oboru vám můžu konkurovat 🙂

Články na podobné téma:

Share

8 Responses

  1. Poděs napsal:

    Hlavně ne to SEO, Radku, hlavně ne to SEO 😀

  2. Michal napsal:

    Já třeba moc nerozumím tomu, proč se Radku víc nevěnuješ shopu? Podle mě máš skvělý produkt a pokud bys do toho víc šlapal – např. jej hodil na pořádný systém s pořádnou šablonou, točil videa, psal recenze, publikoval rozhovory, rozjel magazín s longboardistama apod. – tak bys byl jednička na trhu a hlavně bys časem mohl zaměstnat lidi, kteří by dělali za tebe a ty bys je jen kočíroval a měl víc času na marketing. Ty ostatní oblasti jsou šíleně nejisté a stresující. Sám se snažím rozjet shop a vidím v něm jakousi jistotu.

  3. kub napsal:

    jo, takove to urovnani si myslenek pomoci psani funguje:)za me. udrzuj stavajici projekty, vic se zamer na ty, kde je potencial a zisk a jestli zbyde cas tak zaroven i zkousej nove veci:D

  4. Jan Fiedler napsal:

    Pěstování zeleniny pod led a i hydroponicky jsem zkoumal minuly rok. Pořád mě to fascinuje. Určitě je to budoucnost. Jen jsem nedokázal spočítat jak to udělat rentabilní a monetizovat případnou úrodu. I když je to led, spotřeba je velká. Mám směrové led žárovky 54W v upraveném světelném spectru pro růst i květ. K tomu v zimě topení, v létě větrání. Ale roste pěkně. Jednou bych to taky rád dotáhl k celoročnímu komerčnímu skleníku.

  5. Anonymní napsal:

    Zajímavé rozvržení priorit, doporučoval bych něco vynechat a věnovat se méně oblastem 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *