- Jak porazit SEO konzultanta?
- Jak porazit SEO konzultanta? – díl II.
Porazit SEO konzultanta je snadný, stačí něco dělat. Když navíc věci děláte správně, máte výhru jistou, tak jako já. Pravidelní čtenáři možná ví, že s Markem soutěžíme o to, kdo je lepší na SEO a v praxi to testujeme tak, že máme 2 eshopy a snažíme se získat co nejvíce objednávek.
I když to mohlo zpočátku vypadat, že má Marek šanci, teď už je to jen soutěž o to, jestli jsem nejlepší já nebo můj odraz v zrcadle.
Co a kde prodáváme?
Někteří z vás už ví, že jsme si jako produkt k prodeji vybrali selfie tyče s tlačítkem.
Já mám eshop na Woocommerce na TycNaSelfie.cz, Marek má WordPress + Contact form na webu MojeSelfieTyc.cz (odkaz nedostane, je moc cennej).
Já jsem dělal eshop jen tak narychlo a je to zatím jen beta, ladím to za běhu.
Sice jsem ještě úplně správně nerozvrhl rozmístění klíčových slov na webu a nejspíš jsem si odpálil hlavní stranu webu nakoupením špatných odkazů, ale i tak už mám pravidelnej organickej traffic v desítkách lidí denně.
Docela vtipný je, že mám tak třetinu návštěv z Bingu, asi se tam dá prosadit nákupem levných sidewide odkazů 🙂
Kolik je prodejů?
Start byl slabší a první 2-3 týdny to bylo tak po 1 objednávce za týden, ale teď se to trochu rozjíždí. Udělal jsem nějaké úpravy na webu, produktová stránka v začala v SERP na Google i Seznam trochu chytat a poslední 2 dny vždycky 2 objednávky denně.
Takže od té doby, co jsem vypnul PPC reklamy a jedu bez placené reklamy už mám 11 objednávek. Pokud se nepletu, Marek měl dnes svoji třetí 🙂
Skore:
11:3 (pro mě samozřejmě)
Jak u mě probíhá propagace?
Já jsem se za poslední dobu vlastně eshopu skoro nevěnoval, takže celé SEO spočívalo v tom, že jsem po spuštění shopu nakoupil nějaký odkazy na Ads.ranky.cz, rozhodil pár článků po svých webech, pak nějaký sidewide odkazy, bannery a možná trochu „komentářovýho spamu“ (nofollow a dofollow odkazy z pravidelně aktualizovaných blogů).
Když o tom tak přemýšlím a dívám se do SERP, vlastně nechápu, odkud ty objednávky chodí.
Btw. mám další eshop na stejný kws, bez nakoupených shit odkazů a je pár pozic pod Markem
Další vlna propagace bude brzy, ale chci poladit strukturu webu, přidat obsah a vybrat si teď pár kvalitnějších odkazů, abych si spravil odkazový profil.
Je tam ještě docela dost možností, jak pochytat lidi z longtailu, takže se můžu klidně vyhrát i s penalizací na hlavní kws. Někde už jsem totiž slyšel, že návštěvníci z longtailu jsou konverznější a my naštěstí soutěžíme na počty objednávek.
Kdybych to měl shrnout, tak to zatím vypadá tak, že udělal SEO rychle a špatně a pak na to kašlal, ale i tak mám asi 3x víc objednávek než Marek 🙂
Bing indexuje rychle nové weby (narozdíl od velkého G) a je hodně zranitelný masivním spamem – sitewide a komenty na něj fungujou velice dobře. U nových webů mám obvykle první lidi z Bingu a social. Tož pěkně tvořte, ať mám nějakou motivaci konečně pohnout s e-shopem 😀
zrovna dnes vezu pritelkyni k Markovi na vyuku zakladu SEO tak jsem zvedav na jeho nazor na soutez 🙂
btw jak dlouho to bude trvat ta soutez – nemyslis ze Marek to dohoni pripadne predhoni casem ?
Hele je to dost mozny, ted se toho trochu bojim ale to me nakopne do prace a zajistim si, abych byl porad prvni 🙂
Musím uznat, že mě tenhle post nepříjemně překvapil. Zvlášť když jsme celou „soutěž“ chtěli přetavit do seriálu o tom, jak za pár korun postavit výdělečný shop. Hm.
Bylo by fajn uvést všechny informace, viz http://blog.marekhnatek.cz/kvalitni-nebo-umely-linkbuilding-2/ – třeba to, kdy jsem spustil prodejní stránku a nezapočítávat do celkového skoré zákazníky získané přes Sklik a další placené kanály. Ty jsem já vůbec nepoužíval.
Předpokládám ale, že data z GA a dalších zdrojů budou k dispozici, ať se do dá alespoň trochu filtrovat :-).
U mě data z GA jsou, ale nevím jak trackuješ zdroj konverze ty, když tam máš Contact Form 7 :))
Nejspíš proto, že jsme tak i byli domluvení, jelikož jsem žádné placené kanály do teď neplánoval. Tudíž byl zdroj trafficu vcelku jasný.
Som zvedavý na pohľad z druhej strany a ďalšie získané spätné odkazy pre Marekov projekt, zatial vidím podobnú stratégiu aj z jeho strany – katalógy + sitewide + komentár / merače návštevnosti. Seznam to zatiaľ pekne berie.
Máš ten web strašně pomalej, měl bys s tím něco udělat a přelož si: Shipping and Handling nebo If you have shopped with us before, please enter your details in the boxes below. If you are a new customer please proceed to the Billing & Shipping section. v objednávce.
Kdybys náhodou věděl jak se ve WP+WooCommerce zbavit v URL toho „p/“, tak dej vědět. Jo a kdybys měl zájem, tak mám placenej plugin, kterej ti místo textového výběru udělá čtverečky s barvami a ušetříš zákazníkům jedno kliknutí.
Díky za tipy, mrknu na to a opravím 🙂
O tom pluginu popřemýšlím, časem bych ho asi využil. S URL bohužel zatím nevím, asi to nebude tak úplně easy :/
Ježiš, to je pomalé 😀 Vložit produkt do košíku trvá snad půl minuty. Možná, že kdybys to zoptimalizoval nebo přesunul na jiný hosting, měl bys konverzí ještě víc.
On mu to totiž hacknul Marek a při čekání na vložení do košíku se tam objeví hláška: Nakupte rychleji na MojeSelfieTyc.cz.
no jeste ze si nenapsal ten text MojeSelfieTyc.cz jako aktivni odkaz 😀
Zprávy o tom, že se praSEO pořád rentuje víc, než „konferenční SEO“ ke kterému se všichni hlásí, když jsou v ohnisku kamer, je opravdu depresivní…
Podle mě funguje praSEO jen na Seznamu, Google to sice trošku taky bere, ale spíš ne. Na Google imho konferenční SEO funguje docela dobře, nakonec taky přecházím na tenhle způsob 🙂