Proč nedělám „moderní SEO“

moderní SEOOptimalizace pro vyhledávače je můj denní chléb je to věc, kterou ladím denně na mnoha svých webech. Protože se vyhledávače vyvíjí, musím sledovat novinky a změny, abych nepoužíval staré a nefunkční metody.

Proto tak sleduji plno českých a některé zahraniční weby a blogy o SEO. Poslední dobou se tam toho ale dozvídám stále méně.

Důvodem je to, že už velkou část z toho vím a druhou věcí je to, že opravdových změn a novinek zas tolik není a klasickým metodám se jen říká zajímavěji.

Příkladem je třeba ten sexi inbound, o které se pořád mluví. Někde jsem o tom četl a viděl jsem tam seznam propagačních nástrojů kde byly například:

  • Blogy
  • Odkazy
  • SEO
  • Recenze
  • PR zprávy

Četl jsem to někdy večer a tak si říkám, WTF co to jako je? To má být ta super novinka, která má fungovat. Vždyť tohle je zase jen jiný název optimalizace pro člověka, který to dělá kvalitně.

Bude-li inbound marketing v listopadu ještě sexy, jeho přednáška bude terno. – citace z Marketingfestival.cz

Využívat odkazy z různých zdrojů je prostě základ úspěchu, zmiňoval to i Honza Linhart ve své přednášce, kde právě ukazoval, jak by měl vypadat přirozený odkazový profil.

Pokud děláte pro svoje nebo klientovi weby linkbuilding a nevyužíváte tyhle zdroje, neděláte to přirozeně a obíráte tak svůj odkazový profil o mnoho zajímavých zdrojů.

Já se proto snažím propagovat i MFAčka tak, aby to vypadalo, jako bych propagoval kvalitní web.  Jak potom může vyhledávač poznat, že o MFA nejde?

Jasně, že inbound není jen o zpětných odkazech, ale jde taky o zajímavý obsah. Není to ale zase jen metoda linkbaitingu – vytvářet obsah, o kterém se bude mluvit a na který se bude odkazovat?

Mě už poslední dobou tyhle ty cool a sexy metody docela štvou (důvodem bude taky to, že jsem pořád překopaný kofeinem). Pořád slyším o tom, co a jak funguje a nefunguje, praxe je ale jiná.

Při optimalizaci beru v úvahu dvě věci – chci dělat SEO pro Seznam nebo pro Google?

Kdybych dělal v H1, asi si takovou otázku položit nemůžu, ale já dělám propagaci třeba svým leadgen webům a tam mi jde jen o ROI. Pokud vím o metodě, která sice není košér, ale během měsíce mám díky ní vydělávající affil web, prostě to tak udělám. Možná to nebude fungovat za rok, možná za půl roku, ale i přesto se mi to vyplatí. Za tu dobu už se mi investice do webu vrátí několikrát.

Tato metoda ale nebude platit na Google a proto už vám ji na jiných SEO blozích nedoporučí. Všichni tak začnou sundávat ty koupené sidewide odkazy přejdou na nákup odkazů z článků. A já se pak divím, proč je moje MFA na Seznamu první 🙂

SEO pro Google i Seznam?

V dnešní době se dá samozřejmě dělat SEO jak pro Google tak i pro Seznam zároveň, je to ale podle mě ta nejnáročnější metoda. K tomu, abyste se dostali nahoru na Seznam už mi teď stačí hlídat si hlavně počet sidewide odkazů a anchory.

SEO pro Google i SeznamTímto způsobem si ale web na Google odpálím kvůli špatnému odkazovému profilu. Ten si ale můžu vylepšit tím, že získám další množství odkazů jen z konkrétní stránky, mám social signals a prostě ty faktory, které se Googlu líbí.

U Seznamu si tím nepohoršíte, tám vás budou držet vaše sidewide odkazy a díky diverzifikaci odkazů vás zase nehodí Google dolů. Problém je v tom, že sidewide odkazy budou mít ve vašem odkaz. profilu velké zastoupení, takže to musíte vyrovnat mnoha „přirozenými odkazy“.

Tahle moje teorie není v praxi moc otestovaná, protože nějak nemám čas měřit poměr návštěvnosti z Google vs Seznam u jednotlivých projektů. Zhruba vím, že to takhle funguje, ale fakticky to podložit nemůžu.

Při každé optimalizaci ale stačí přemýšlet úplně jednoduše:

  • Bude tento web (ať už je to startup nebo MFA) vypadat přirozeně?
  • Co můžu udělat pro to, aby web vypadal přirozeně?

Odpovědi na tyto otázky nejsou zas tak obtížné, výhodu mají ti, kteří mají opravdu „přirozené weby“ a mohou se podívat do pozadí webu – ať už na zpětné odkazy nebo chování návštěvníků .

Články na podobné téma:

Share

22 Responses

  1. Kamil Staš napsal:

    Mě příjde že jedu dosti podobným, způsobem. Zatím jsem nepřišel na chuť dokonale ladit jeden web. Chápu že třeba provozovatel hotelu, kterému zisky plynou z jednoho long tailu, si musí s tím vyhrát. Když má člověk vícero webů, tak je vše snadnější.

  2. Linki napsal:

    Hlavně provozovatel hotelů chce provozovat hotel dlouhodobě, podnikání není jen šmrdlání webiků s ROI v řádu měsíců, takže taková strategie, co se tu popisuje, funguje jen ve velmi omezeném segmentu, typicky takovém, který sám netvoří hodnoty nebo služby, ale je pouze prostředník, v lepším případě prodává nárazové zboží typu vouvuzela 😉

    • Radek napsal:

      Tak tak, provozovatel, který má vysoké výdaje a potřebuje zákazníky stabilně si nemůže dovolit riskovat to co já. V tomhle mám ale jako freelancer výhodu, můžu docela flexibilně reagovat na to, co zrovna jede.

  3. Jiří Šubr napsal:

    Já musím s článkem souhlasit, jen mě tedy nové SEO metody neštvou, každopádně mnoho zahraničních blogů z těchto článků žije a tak publikují pořád to samé dokola, jen třeba pod jiným keywordem.

    Každopádně nejzajímavější je konec článku, optimalizace Seznam vs Google. Já dělám SEO hlavně klientům, takže pociťuji, že najít rovnováhu mezitím a financemi je opravdu náročné. Většinou prostě jen čekáme, až bude Seznam chytřejší. U klientských stránek penalizaci riskovat prostě nemůžeme. Já jdu spíše cestou Google a věřím v tom, že bude Seznam algoritmus vylepšovat. Někdy se prostě na Seznamu objeví stránka měsíc stará na TOP pozici, odkazy pouze z katalogů, netematických sitewide stránek a třeba 3 měsíce tam prudí, mezitím si majitel samozřejmě nahrabe, tak to bohužel je. A nejhorší je, když to chytnete před Vánocema.

  4. Pavel Ungr napsal:

    Koukám, že neustále opakovat informaci, že inbound není SEO a se SEO souvisí pouze tak, že ho využívá jako jeden z kanálů mi ještě nějakou dobu vydrží. I když to říkám(e) pořád, lidi pořád opakují, že inbound je nové SEO. Není.

  5. Marek Hnátek napsal:

    Heh, zkoušel jsi někdy metodu kávového filtru? Viz. (ne)metody http://www.portiscio.net/jak-neziskavat-zpetne-odkazy

    • Radek napsal:

      Něco dost podobného jsem právě testoval. Dělám to sice trochu chytřeji, ale Google už by měl poznat, že to nědělám úplně čistě. Podle Webmaster tools to ale není tak špatné a žádné penalizaci nedošlo 🙂

  6. jan napsal:

    ja som tiež v takom bode, že ak si vypočujem nejakú prednášku, alebo prečítam článok a zamyslím sa nad tým, tak v podstate 99,9% informácií z toho už poznám len ich treba aplikovať do praxe 🙂

  7. Milan Nový napsal:

    Zdravím Radka a i ostatní tady. Jsem pravidelným, aktivním a dlouhodobě pozitivně hodnoceným blogerem na iDnes (mohu doložit) a rád bych se začal věnovat psaní blogů nebo textů na zakázku a podle zadání. Poradí mi někdo kde a jak začít případně mi doporučí nějaké osobní kontakty ? Děkuji a všem tady pohodu. Milan PS: Čas na psaní mám neomezený, jsem k dispozici v podstatě 24 hod. denně, zvládnu napsat v podstatě cokoliv o čemkoliv, nejsem specializovaný 100% na jednu oblast.

  8. Václav napsal:

    S tím SEO pro Google a Seznam plně souhlasím.

  9. Huhu napsal:

    Jake odkazy se vlastne ted nejvice vyplati? Drive frceli sitewide s jednim klicovym slovem plosne na cele strance, nekde v sidebaru. Co je ted nejlepsi? Diky za odpoved

    • Radek napsal:

      No na Seznam to docela platí pořád, jen to nesmí být jenom takové odkazy, ale je potřeba ještě získat nějakej další různý odkazy /follow, nofollow, jen z jedné stránky, z článků, z katalogů, z inzerátů/ aby to nevypadalo tak podezřele a pak to je docela ok 🙂

      • Huhu napsal:

        No a co treba google? Nebo respektive na co se zameruju velke agentury H1 apod. Drive kupovali odkazy od 3 stran ve velkem ted me prijde ze ne.

    • Pavel Ungr napsal:

      Přirozený, tématický a přinášející konvertující návštěvnost. není možné si myslet, že je něco obecného. Pro každý web, každý oboro a každou situaci je to jiné:-)

      • Huhu napsal:

        Tak tohle zni hezky v teorii. Ale nejak ty odkazy agentury ziskavat museji a pochybuju, ze jim je nekdo davat zadarmo 🙂

  10. Terka N napsal:

    Teď se všude skloňují hlavně sociální signály, ale kde je brát?

    • Radek napsal:

      Mě fungují soc. signály hlavně tady na blogu, to je vlastně jeden z mála přirozených webů co mám.
      Jednak by měl mít technicky možnost k tomu, aby byly signály „získávány“ – tedy třeba tlačitka s lajkem, retweetem ne G+.
      Ne všechen obsah mají ale lidi rádi tolik, aby ta tlačítka použila anebo aby o článku dali někomu sami vědět. Daří se mi to jen u některých článků, které mají virálnější potenciál. Na tohle ale moc odborník nejsem, spíš je často náhoda, že některý článek získá víc lajků než obvykle.
      Kromě toho je imho dobré být vidět kde to jde. Já jsem jen na Twitteru a FB, ale těch sítí je samozřejmě víc. Sbírání fanoušků a followerů mi zrovna moc nejde, ale čím dřív člověk začne, tím víc jich může získat 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *