Jak využívám Google Alerts?

Zkušení markeťáci jistě ví, že nástroje jako Google Alerts, Talkwalker nebo Mention. Jako první způsob využití vás určitě napadne sledování toho, kde a jak se o vás mluví. Alerts zvládají klasické weby, ostatní programy pak dokáží sledovat i sociální sítě. Já osobně využívám jen Alerts, takže článek bude jen o nápadech s tímto nástrojem.

Sledování brandu

Pokud máte vlastní projekt, internetový obchod nebo třeba „jen“ blog, můžete sledovat, jak se o vás mluví. Když se objeví ohlasy či recenze na vaši službu, můžete reagovat a případnou reakcí třeba snížit negativní dopad.

google-alerts

Výrazy, které aktuálně sleduji

Kromě toho můžete případně oslovit autora s tím, že byste v článku chtěli odkaz. Často tak objevíte weby, o který jste nikdy neslyšeli a je zde šance, získat odkaz v komentářích, v obsahu (zdarma nebo zaplacený).

Získávání zakázek

Když jsem na konci roku 2016 přemýšlel o tom, že rozjedu vlastní „SEO agenturu“ (nebo spíš jen konzultanství a seo služby), nastavil jsem si Alerty pro pár „SEO spojení“. Google mě od té doby denně zasypával odkazy na weby, kde se zmiňovala sousloví jako:

  • seo konzultace
  • seo analýza
  • seo služby
  • seo marketing

Původně jsem chtěl sledovat blogy a konkurenci, kde se o SEO.

Jestliže bych objevil článek, kde bych se mohl v komentářích vyjádřit (a získat tam odkaz), chtěl jsem toho využít, nebo alespoň vědět, kdo je v oboru aktivní.

upozorneni-google-alerts

Nedopadlo to tak, jak jsem čekal. Google mi totiž posílal upozornění především na to, když si někdo otestoval web přes seo-servis.cz. Nejprve jsem si říkal, že mi je to docela k ničemu, potom mě ale napadlo, že by to mohlo být jinak.

Nemám to ověřené, ale předpokládal jsem, že část z těch, kteří si tam test udělají, chtějí mít lépe optimalizované stránky. Část z těchto lidí si SEO dělá sama a určitě ne, tak dobře, jako bych to dokázal já.

Proto mě napadlo, že bych mohl tyhle weby zkusit oslovovat, udělat jim nějakou základní SEO analýzu zdarma, ukázat jim chyby které můžu napravit a navrhnout další postup.

Nakonec jsem to v praxi nikdy nevyzkoušel, ale třeba by to fungovalo.

Sledování konkurence

Tahle metoda vlastně funguje hodně podobně, jako sledování vlastní značky. Jenom místo sebe, sledujete konkurenční značky a služby. Zjistíte tak, kdo o nich píše a kde byste mohli získat odkaz i vy. Pravděpodobně by se tak dalo zjistit, kde kupují odkazy (pokud kupují) a kupovat tam taky (pokud to dává smysl).

Myslím, že pokud si Google Alerts vyzkoušíte, tak vás napadne určitě něco, čím by vám tento nástroj mohl pomoci. Další podrobnosti a inspirace si můžete přečíst u dalších blogerů:

Články na podobné téma:

Share

3 Responses

  1. V poslední době se hodně mluvilo ještě o brandmentions.com.

    Jinak taky používám jen Google Alerts, akorát vyhazuje i spoustu balastu, takže je potřeba sledované výrazy odladit vylučujícími frázemi, weby, atd.

    Co se týče dalších služeb, zkoušel jsem je, ale asi ne dostatečně dlouho, abych z nich byl schopen získat zajímavé výstupy.

  2. Majco napsal:

    Oslovovat majitelov webov, ktori vyuzili seo-servis je dobry napad, ale vysledky budu zrejme biedne. Ja som to skusil v inej oblasti a odozva bola mizerna, tak som s tym po chvilke prestal lebo to len zralo cas a ziadny deal sa nekonal.

  3. Google Alerts a řadu dalších zajímavých a zdarma nástrojů najdete v mém seznamu: https://www.johnyhozapisky.cz/nastroje/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *