I když moje hlavní příjmy nejsou z prodeje odkazů ani článků, většinou aspoň 1x týdně obchod tohoto typu udělám. Mám naštěstí pár půjčkowebů, o které je zájem, takže tam články nebo odkazy za pár stovek vždycky prodám.
Využívám k tomu nejčastěji několik ověřených lidí, kteří ode mě berou články pravidelně. Kromě těchto kontaktů ale také sleduji poptávky na několika webech. Mezi tyto weby patří:
Webtrh nemá nijak cenu komentovat, protože to není web specializovaný přímo pro tento sektor (prodej a výměna odkazů/článků). Linkmonitor a Placla jsou však dva systémy, které jsou určeny hlavně pro lidi jako já (ti, kteří mají dost webů, na kterých lze plochy nabídnout). Samozřejmě je to taky pro ty, kteří poptávky zadávají – já se na to chci dneska ale podívat z pohledu webmastera, ne inzerenta.
X
Nemá cenu o tom dlouho mluvit, pro mě je mnohem lepší a použitelnější Linkmonitor.cz, za kterým stojím František Szabo, kterého většina z vás aspoň podle jména určitě zná.
Už jen to, že jsem s Františkem opravdu v kontaktu a vím, že na Linkmonitoru /a taky na jiných věcech/ pořád maká, je pro mě důvěryhodnější a dává mi to lepší pocit. Není to ale jen o pocitech, pro mě jsou výhody Linkmonitoru znatelné i v praxi.
Výhody Linkmonitoru oproti Placle
Kategorizování nabídek a poptávek
Na Placle musím vždy projíždět všechny poptávky bez řazení a většina z nich (desítky) jsou úplně netématické.
Na Linkmonitoru je u každé poptávky ihned viditelná kategorie, takže si můžu vybrat jen tématické poptávky a taky si je můžu třídit dle tématiky webů. Stačí mi jednou projet poptávky a můžu reagovat na poptávky pro různé weby.
Více prodejů, vyšší zisky
I když nemůžu říct, že by poptávky na Linkmonitoru patřily mezi zdroj příjmů, na které spoléhám pravidelně a které jsou součástí mých „pasivních příjmů“, nepravidelně zde narážím na klienty, kteří si u mě objednávají několik článků a zadávají si u mě celé „kampaně“.
Díky tomu, že neřešíme jeden konkrétní článek na webu, ale spíše celkově tématickou podporu – > prodám víc reklamy a klient získá víc tématických odkazů.
Má investice do Linkmonitoru byla asi 600 Kč a za tuto částku mám až do září tarif Gold. Díky tomuto systému jsem už ale vydělal několik tisíc, troufnu si říct, že jsem díky tamním kontaktům prodal články a odkazy za víc než 10 000 Kč.
Účet na Placle mám zatím znovuaktivovaný jen několik dnů, ale nenašel jsem tam žádnou tématicky zajímavou poptávku pro můj schválený web.
Bohužel jsem tam ale nenarazil ani na jiné poptávky, o které bych měl zájem. Problémem je především cena, kterou inzerenti nastavují podle mě dost nízko.
Doplňkové služby
I když vím, že toto porovnání už je docela mimo (Placla je „jen“ systém na placené články), pro mě je to zase další důvod, proč trávit víc času na Linkmonitoru, než na Placle. Z jednoho účtu můžu jak nabízet tak poptávat služby a těmi může být obchod s odkazy, články, sociální inzercí nebo s weby.
Inside info z Linkmonitoru
Nedávno jsem od Františka získal pár informací ohledně fungování Linkmonitoru, takže se o ně s vámi podělím.
V systému je teď už zaregistrovaných 4 200 webů a přes 850 uživatelů, denně se objevují nové poptávky jak na výměny odkazů, tak i na koupi odkazu. V plánu je řazení webů do kategorií a hodnocení webů pro inzerenty a sledování dalších faktorů, které jsou pro inzerenty podstatné. František má taky v plánu udělat nějaký vlastní systém pro uživatele v rámci Linkmonitoru – takže by se komunikace i platby přenesli tam.
Je to ale běh na delší trať a asi to bude nějakou dobu trvat, než změny poznáme na vlastní kůži. Mě ale vyhovuje Linkmonitor už teď a můžu ho doporučovat i bez toho, aby mi František platil za PR 🙂 (opravdu to není placené PR).
Vidíte stejné výhody a nevýhody v těchto systémech, nebo na věc máte jiný názor? Pokud máte někdo zkušenosti s tímto nebo podobným systémem na prodej článků/odkazů, klidně v komentářích přidejte své názory a zkušenosti.
Vytrvej, časem se na Placla určitě objeví poptávky, které zapadnou i na tvůj blog. Je tam toho kupa a hodně se to mění podle ročního období 🙂 Jaký blog jsi tam přidal, jestli to není tajné? Jinak jaro bude přát webům o bydlení a zahradě – bazény, zahradní nábytek, grily…:-)
Nemáš tu vůbec KUPčlánek.cz – to je ale velká chyba! Tam si tématicky zacílíš a neotravujou tě poptávky, které jsou zcela mimo tvůj obor. Navíc provize za zprostředkování je nižší…
Máš pravdu, srovnání mělo být spíš s Kupčlánkem, ale já jsem se k tomu zatím vůbec nedostal, ani nevím, jestli jsem už zaregistrovaný. Určitě to bude ale zajímavá alternativa podle toho, co jsem četl 🙂
To je ale velká chyba 😀 Poptávky rostou každým dnem (zase teda ne tak rakotově) a weby také – dnes po necelých 8mi týdnech provozu máme webů už stejně jako PlaCla a denně přibývají další…
Mně přijde pořád nejlepší oslovovat partnery na přímo. Teď mluvim hlavně z pozice inzerenta. Popravdě nechápu, proč mě tématické weby neoslovují a nenabízejí mi reklamu/spolupráci taky přímo.
Jinak zkušenosti mám jenom s Placlou a nejsou nic moc (mírně řečeno).
Je vidět, že máš hromadu času ne obepisování všech možných webů. To ti upřímně závidím a skutečně to tak nemá každý. Takový systém ušetří mnoho času, dává garanci a ve výsledku je levnější.
Kolik hodin strávíš, než najdeš jeden web, který o tobě napíše PR článek? V průměru… Zajímalo by mě to…
A PlaCla – ano, ale to je přístupem a stylem zcela něco jiného. Takových zklamaných lidí z PlaCla je…
Oslovuju zajímavý weby, na který průběžně narážím. Na email mám šablonu, takže to hodiny opravdu nezabere.
Podobný systémy jsou vhodný možná spíš pro agentury, který nemaj čas pro každýho klienta sledovat nové weby/články z jeho odvětví.
Ahoj, díky za recenzi Linkmonitoru. Jsem rád, že plní účel. Nyní jsme udělali další update – kompletní změna designu. Snad podstatně přehlednější. Sjednotil jsem členství do jednoho VIP, kde je jak možnost nabízet inzerci, tak prodávat weby atp. Nově přibyla možnost platit členství kartou. Další věci se připravují.
díky, Petr, https://www.linkmonitor.cz/
Ahoj, tak mame na linkmonitoru novou funkci. Muzete prodavat a nakupovat tematicke emailove rozesilky. Jestli mate emailovou databazi muzete nabidnout umisteni ciziho sdeleni do vaseho hromadneho emailu.
Přidávám tip na online webovou aplikaci http://evidator.cz, která slouží k evidenci a kontrole umístění PR článků a zpětných odkazů, včetně hlídání expirací u prodaných či zakoupených odkazů.