Affiliate programy tady na blogu moc nepropaguji, protože zbytečně nechci inspirovat konkurenci. Dnes však udělám výjimku, rád bych se tady zmínil o affiliate programu Lukáše Pampurika, který je provozovatelem e-shopu Loly.sk a zároveň provizního programu, který je na e-shop napojený.
Lukáš prodává především dámské spodní prádlo, ať už jde o podprsenky nebo erotické korzety. U nás je takových e-shopů a affliate programů, pomocí nichž lze toto zboží propagovat relativně velké množství, na Slovensku je tomu však jinak.
Affiliate program pro e-shop Loly.sk nabízí jedny z nejvyšších provizí a to 12%. Oproti českých affilům je to sice něco nižší, ovšem zde už je trh zaplněný a funguje tady plno konkureční shopů a affiliate webů.
Na Slovensku je ale ještě prostor a potenciál, proto by nebylo špatné zkusit affil i tam. Je sice potřeba spoléhat se hlavně na návštěvy z Google, ovšem pokud si Google dáváte, neměl by to být problém. Podle mě je optimalizace pro něj o něco snadnější, ale nikdy jsem úspěchy v SERP mezi Seznamem a Googlem neporovnával.
Proč affiliate Loly.sk?
Ještě předtím, než jsem se o tomto affilu dozvěděl mi psal Lukáš zprávu na Facebooku (protože se známe) a ptal se mě, jestli jeho e-shop se spodním oblečením vhodnou volbou pro někoho, kdo affiliate dělá a jestli by shop takového partnera zaujal. Já sice nepatřím mezi odborníky v oboru affiliate, ale četl jsem nějaké informace o tom, jak vybírat obchod, který zvolit jako provozovatele affilu.
- provize 12 %
- spolupráce s ověřeným a kvalitním e-shopem
- množství bannerů
- méně konkureční prostřední než v ČR
Pro mě jako partnera je důležité to, zda je e-shop uživatelsky přívětivý, zákazník tam snadno a pohodlně nakoupí a konverze nejsou stornovány kvůli nekvalitním službám obchodníka. Když se podívám na Lukášův e-shop, je všechno v pořádku.
Obchod je přehledný, nabízí popisky i hezké fotky, umožňuje rychlé objednání a podle fanoušků na Facebooku už má pravidelné klienty, kteří tam nakupují pravidelně. Navíc vím, že je tento shop pro Lukáše prioritou, takže má zboží skladem a posílá objednávky včas.
Co se týče samotného affiliate programu – běží to na Affilboxu od Mária, v nabídce je velké množství bannerů v těch nejpoužívanějších velikostech. Odkazovat můžete na jakoukoliv stranu obchodu, ať už jde o kategorie anebo samotné produkty.
Moje affil minisite
Než jsem článek začal psát, měl jsem v plánu vytvořit testovací affil site, na které bych vám ukázal jak dělám weby já. Nakonec jsem se ale rozmyslel, protože by nastavení DNS trvalo celý den a na to se mi čekat nechce. Web bych ale dělal nějak takhle:
Prošel jsem si kategorie v obchodě, určil skupiny oblečení (většinou kategorie) a snažil jsem se přes Google Keywoord Tool najít vhodnou mezeru, kde by se dalo prosadit. Tuto mezeru jsem našel v saténovém oblečení. Na Slovensku se kromě tohoto sousloví hledá ještě také například:
- „saténové župany“
- „saténové košielky“
- „saténové šaty“
Na všechny tyto (a další longtailové) výrazy bych mohl „chytat“ návštěvníky a snažit se je přesměrovat na saténové produkty v nabídce Loly.sk. Stránku bych si představoval nějak jednoduše, s velkými obrázky. Bylo by zde několik stránek pro SEO, jednalo by se o zmíněná klíčová slova.
Tip: Šablona, kterou bych mohl použít – stáhnout
Několik dalších stránek by bylo jako přidaná hodnota pro návštěvníky, na stránkách by bylo info o tom co je to satén, jak se využivá a třeba jak o něj pečovat. Všude by byli cal to action prvky s obrázky, které by odkazovali přímo na konkrétní produkty.
Výhodou slovenského affiliate je to, že zde ještě nepůsobí tolik affiláků, takže je volných plno domén. Já jsem se díval jen tak narychlo a hned jsem objevil volné domény jako:
- satenovepradlo.sk
- sportovepodprsenky.sk
- panskabielizen.sk
- damskeleginy.sk
Podle mě tam tedy prostor určitě je. Největší problém ale vidím v tom, najít nějakého schopného slovenského copywritera, protože slovensky bych si články asi napsat nedokázal 🙂
výborný článok, dik za tip, ak budem mať chuť a nejaký čas na zvyš tak si trochu naštudujem ten obchod a možno spravím aj mini site
Zní to dobře, ale vidím tam nevýhodu právě v tom, že se musí dělat optimalizace pro Google a přeci jen dělat weby pro SK není úplně to stejné jako dělat weby v CZ.