Návštěvnost na mých webech je většinou zapříčiněna tím, že si vyberu klíčové slovo nebo spojení, na které zacílím a snažím se na to optimalizovat. Taková spojení nacházím díky nástroji v Skliku (účet inzerenta, ne partnera), jedná se o něco podobného jako Googlí nástroj pro návrh klíčových slov, který určitě snad každý z vás zná z různých příruček.
Sklikový nástroj je lepší v tom, že ukazuje i čísla (i když i to má své „chytáky“) a hlavně jde o data ze Seznamu, což je pro mě důležitější, protože moje cílovka chodí víc na Seznam než Google.
Tímto způsobem jsem narazil i na klíčové spojení „youtube písničky„. I když nemám moc rád, když kradu traffic nějakému webu, protože tím nemůžu budovat vlastní brand, často je to dost snadný způsob, jak získat návštěvnost.
Já jsem tento keyword otestoval na jednom svém webu a udělal jsem tak nějakou onpage i offpage optimalizaci. Nebylo to nic složitého a během pár týdnů se web na spojení chytil a začala mi tak na web proudit (bohužel trochu nekvalitní) návštěvnost.
Je to už delší dobu a tak jsem konkurenci neanalyzoval vlastně až do dneška. Teď jsem se díval do SERP a vypadá to, že sílu tohoto klíč. spojení už pár lidí objevilo, protože tam najdeme domény (a title) cílené na toto kw. Konkurence je tam tedy už trochu víc, ale to vůbec neznamená, že se tam nedá prosadit.
Podle mých zkušeností se jedná o dost slabý obor, což má ale svou příčinu. Traffic, který na web dostanete nebude moc kvalitní a zmonetizovat ho, není vůbec snadné. Pokud totiž web uděláte jako klasická youtube videa, Sklik vám web neschválí a podle mě i u Adsense to je rizikové.
Přemýšlel jsem, že by šlo možná najít nějaký vhodný affil, ale nechtělo se mi to testovat a tenhle způsob affiliate mi moc nejde, dělám radši přímo weby určené ke zprostředkování prodeje či služby.
Nejlepší by asi bylo, mít připravenou službu jako borci z Organizetube.com, kteří nabízí přidanou hodnotu a tak má cenu web navštěvovat pravidelně a díky jejich aplikaci je snazší si organizovat videa u nich, než přímo u Youtube.
Já na toto klíčové slovo už necílím, tedy neprovádím další propagaci. Web se v SERP pořád drží, i když už ne ani na první straně. Zatím web zůstává jako napodobenina Youtube.com, časem z toho chci ale udělat web na úplně jiné téma (hlavně kvůli doméně, ke které mám vztah).
Lidé, kteří začínají s tvorbou webů mají často problém najít nějaký nápad na web. Tímto článek tu snad aspoň pro jednoho inspiraci mám, protože pokud se na toto slovo dostanete na první stranu, určitě vám to zajistí aspoň 100 lidí denně.
Pokud byste z toho udělali něco jako druhé Youtube (díky WP šablonám to není nic složitého), naházeli dost písniček, vychytali si optimalizaci titulků a měli aspoň krátké originální popisky, pak si myslím, že i longtail vám pár stovek lidí přinese. Problém v tomto případě není v získání trafficu, ale v jeho monetizaci, což může být ale mnohdy obtížnější.
Pokud máte i vy tip na podobné klíčové spojení, o kterém víte, že přinese traffic ale nechystáte se toho využít, podělte se o to v komentářích! 🙂
ja sa niekedy až divim, že aká slabá konkurencia je na niektoré keywordy, ktoré vyzerajú ako veľmi konkurenčné 🙂
TRUE STORY 🙂
Tak spousta těch webu na ten KW porušuje už i podminky YT kdy jim vlastně vytěžují databazi bez přidané hodnoty a ten adsense je docela odvaha + ochranna známka v doméně
Sklik i já používam častěji než Keyword tool od Google, dává daleko více frází. Spoustu traficu se krade na aktuální TV pořadech, tipu Superstart, Talent atď