Občas jsem si kladl otázku, proč tolik lidí bloguje, i když z toho (na první pohled) téměř nic nemají. Málokterý z blogerů (alespoň v oboru) má na blogu reklamy, PR články taky neprodáváme a jen výjimečná část z blogerů prodává vlastní produkty.

Většinou tedy blogování vypadá jako charita, ovšem jakmile začnete, zjistíte, že vám to dává mnoho.

1. Získáte prostor pro zpětné odkazy

blog-marketingovy-nastrojJako první výhodu musím rozhodně zmínit využití z hlediska linkbuildingu. Jak si jistě všímáte, do článků často dávám odkazy na svoje projekty a jsem si téměř jistý, že mají nezanedbatelný vliv.

Protože má blog Seopizza.cz dobré hodnocení od vyhledávačů, je to pro mě způsob jak získat kvalitní zpětné odkazy, které mi pomáhají budovat brand webů (které vydělávají).

Prostor pro získání zpětného odkazu je buď přímo v článcích, které můžete psát tematicky, nebo třeba na stránce „O mně„, ale využít lze i odkazy z komentářů (super je, že si je schvalujete sami) – v těchle případech ale pozor na Gravatar, mohl by vás prozradit.

Díky tomu, že píšete o svých projektech je větší šance, že o vás budou psát i ostatní. Hezkým příkladem je moje „kritika“ případovky webu stejky.sk, v minulém článku (můžete si ho přečíst zde http://seopizza.cz/navratnost-usly-zisk-case-studies/).

Kdyby Lukáš neblogoval a nepochlubil se webem, nezíská ode mě žádný odkaz, traffic ani se mu nezlepší“brand“  webu.

2. Blog přináší nová partnerství

Tím, že začnete blogovat se vaše jméno dostane mezi lidi a pokud některý z nich bude spravovat tématické weby, je šance, že vás osloví s nabídkou koupě/výměny zpětných odkazů, případně ohledně guest bloggingu. Díky blogu mi vyšlo několik rozhovorů, kde jsem získal zpětné odkazy na blog i na moje další projekty.

Rozhovory si můžete přečíst zde:

3. Linkbaiting na blogu je snazší

Snad každý článek z blogu, se šíří mnohem snáz, než články z e-shopů a MFAček. Například shrnutí předchozího roku anebo reporty příjmů získají téměř vždy samovolně nějaké odkazy a sociální signály.

Na tyhle články se vždy těším, protože tam můžu naházet co nejvíc odkazů na své weby. Jakmile takový článek získá odkazy, má pak i lepší hodnocení od vyhledávačů a odkaz z takového článku je zase o něco cennější.

Zkusíte si, jak funguje přirozené SEO

Přirozené SEO je trochu oxymóron, že?

Když jsem spustil blog Seopizza.cz, nějak se mi nechtělo shánět zpětné odkazy. Udělal jsem možná pár výměn odkazů, když to bylo tematické tak jsem dal do svých dalších webů backlinky, ale byly to jednotky odkazů.

Jediný linkbuilding, který jsem dělal byl komentářový „spam“.

Mám seznam blogů z oboru, které denně sleduji (přes RSS, která mi načítá nové články na homepage Seznamu) a vždy když vyjde něco nového a mám k tomu co říct, jdu komentovat, s odkazem na Seopizzu.

Takhle (a ještě díky Twitteru a Facebooku) jsem se dostal do povědomí a lidé na mě později začali sami odkazovat – naprosto přirozeně.

Navíc je Seopizza.cz asi můj jediný opravdu kvalitní projekt, takže se můžu v Analytics inspirovat tím, jak by to asi mělo vypadat. Můžu sledovat bounce rate, počet návštěv na stránku, strávenou dobu na webu a spoustu dalších faktorů, které pravděpodobně mají vliv na pozice ve vyhledávačích.

Jak si založit vlastní blog

Jak si založit vlastní blogDíky WordPressu je dnes založení vlastního blogu snadné a rychlé.

Můžu doporučit například Suri, kterou stáhnete zdarma zde >>

Pokud už WordPressu rozumíte a chcete nějakou hezčí šablonu, kupte si některou z WordPress šablon od MyThemeShop.com. Mám od nich už asi více než 5 placených šablon a využívám je téměř na všech svých webech.

Mrkněte se na WordPress šablony od MyThemeShop.com a sami uvidíte, že neodoláte >>

Jsou relativně rychlé a snadno nastavitelné. Navíc jeden design snadno upravíte do několika variant, tak, že nepoznáte, že to běží na jedné šabloně.

Jak blogovat a mít úspěšný blog?

Na blogování není podle mě nic těžkého, navíc většina z nás už něco tvoří. Doporučil bych ale pár pravidel, kterých se držet:

  1. Kombinujte evergreeny, příběhy a úzce zaměřené (technické) články
  2. Buďte upřímní a otevření
  3. Každý článek nechte po dopsání odležet (alespoň pár hodin) a pak ho znovu projděte
  4. Smažte slova, která ve větě nemusí být. Klidně smažte i celé věty či odstavce
  5. Pište pravidelně, alespoň 1x týdně
  6. Odkazujte jako by nebylo SEO

Články na podobné téma:

Sdílej a buď můj ambasador:

Radek Strouhal

Autor je webmasterem, který se stará o developování domén, tvorbu MFA a SEO.

9 komentářů

Petr Konečný · 14.2.2017 v 19.40

Psát pravidelně 1x týdně se dodržuje asi nejhůř 🙂

    Radek Strouhal · 14.2.2017 v 20.00

    Já jsem si teď dal výzvu, že budu psát denně. Sice to držím zatím jen třetí den, ale jde to dost poznat na návštěvnosti, motivuje to 🙂 Ještě aby byly články pořád dost kvalitní a čitelné a bude to ideální.

Kamil Staš · 14.2.2017 v 21.07

jj odkazy z blogu pěkně pomáhají.

Petr Jurča · 15.2.2017 v 8.19

Souhlas se vším 🙂

Josef Kroupa · 15.2.2017 v 11.49

Radku,
sám to vidím s blogováním stejně, jako Ty. Díky blogu se mi množí nabídky spolupráce a to nejen z oblasti affilu a rovněž můžu odkazovat na některé své projekty.

Sám jsem si ve druhé polovině roku dal taky předsevzetí, že budu každý týden publikovat jeden článek a k mému vlastnímu přesvědčení se mi, kromě období Vánoc, podařilo tento cíl splnit :).

Dokonce jsem to natáhnul až do letošního roku, kdy jsem měl pauzu jen minulý týden a rozhodl jsem se, že nebudu psát článek za každou cenu.

A jak to vidím na návštěvnosti, rozhodně se pravidelnost psaní vyplácí…

Marek Veselý · 15.2.2017 v 12.00

Výhodou je, když to máš v krvi nebo tě něco pravidelně nutí psát někam jinam. To pak při pauze na oběd rychle napíšeš článek i na svůj projekt nebo blog.

David · 13.3.2017 v 16.37

Používám jedině wordpress a co se týče hostingu, wedos mi dost často padá. Chodí mi často email, že je celá site down:D

Tomáš · 16.6.2018 v 13.52

Já bych doporučil psát článek do blogu tak 3x týdně, ale v realitě je jednodušší na to najmou copywritera, po kterém ty články doupravíte a content je na světě. Stačí jen dobře specifikovat zadání pro copywritera. Nejsem zastánce toho, že jen majitel webu tedy i know how, ví všechno a nikdo to nemůže napsat lépe. Skutečnost je taková, že majitele webu psát články a zajímavý obsah jednoduše nebaví, svůj čas věnuje raději více svému byznysu a to chápu. Co si o tom myslíte vy? Je psaní blogových článků na firemním blogu od copywritera hřích?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *