Cesta k výdělečnému webu – druhý milník se blíží

Publikování článků na Seopizze jde trestuhodně pomalu, ale nerad bych psal tolik, aby mě pak někdo nařknul z toho, že mu kopíruju obsah, jako je tomu v poslední době v oboru docela často.

Naštěstí jdu ale svou cestou a ta je přeci jenom trochu jiná, reporty jsou snad stále zajímavé.

Někteří z vás už možná skoro zapomněli na web, na kterém chci publikovat 1000 článků.

Web stále funguje a daří se mu, i když k tisícovce článků má ještě daleko.

Situace se od spuštění webu trochu změnila. V počátcích se mi dařilo dostávat se na vybraná klíčová slova relativně bez problému na první stranu.

Bohužel se asi změnil algoritmus a konkurence přibylo, takže už to není samozřejmost a jen nějaké články se dopředu dostanou. Zkouším hledat faktory, které pozice ovlivní, ale nic moc jsem zatím neodhalil.

  • Délka textu a formátování je velmi podobné, možná pomáhá zajímavý mix externích odkazů a určitě taky odkazy přímo na článek, ale s těmi to moc nepřeháním.
  • Článků už je dost a získávat pro každý obsah nějaký odkaz by nebylo nejsnazší. Samozřejmě bych mohl tvořit kvalitní obsah, kde bude fungovat linkbaiting, ale já dělám MFA, ne web s koťátky.

Jak to aktuálně vypadá

  • stabilní návštěvnost 500-700/pracovní den
  • 39 nových článků (175/1000)
  • VIP poptávky z Placla.cz
  • nejvyšší červnová návštěvnost 714 /den
  • rekordní příjem 313 Kč/den

Asi před měsícem jsem si všiml, že web trochu upadá a bál jsem se, že vrchol webu už nastal a teď to bude jen padat. Naštěstí to tak není, pořád nepravidelně sbírám nějaké odkazy, takže propagace není úplně mrtvá a vyplácí se to.

Tento měsíc se web znovu rozhýbal a skoro trhá rekordy. Návštěvnost se pohybuje mezi 500 – 700 denně a i když příjmy z Skliku nejsou tak vysoké, dotahuje to příjem z affilu espoluprace na půjčku od Kredito24.cz.

Rekord v za květen/červen byl 714 návštěv dle Toplistu, tolik tam bylo včera. Podle statistik se web začíná lépe chytat na Google, který sice neposílá většinu návštěv, ale už je to velká část z celého trafficu.

Návštěvnost za poslední měsíc

Návštěvnost za poslední měsíc

1000 článků – vzdálený cíl

Když jsem web spouštěl, měl jsem v plánu, že do toho budu opravdu šlapat a zhruba v tomto období se dostanu na tisíc článků. Myslel jsem, že to bude takový můj hlavní projekt, který mi zajistí stabilní příjem a tak se tomu budu věnovat primárně.

Situace se ale změnila, základní příjem jde z webu i při menším obsahu a objevili se projekty (leadgen affiliate weby, eshopu, offline práce) které taky vydělávají a tak přestal být velký projekt prioritou.

Díky kreditce a dalším projektům ale můžu tvorbu článků konečně outsourcovat, takže to jde rychleji a nemusím žít ve světě finančních článků.

Články na podobné téma:

Share

10 Responses

  1. LukasP napsal:

    Tohle je jeden z mých nejoblíbenějších seriálů.

    Koukal jsem, že rekordní zisk z PPC klesá. Z nějakých 700+ Kč / den na 313 Kč / den v tomto měsíci. CTR pokleslo nebo spíše klesá cena za proklik?

    Jestli to není tajné, kolik leadů (neschválených) ti dokáže vynést na takovém magazínu ten popup s kredito24?

    Jinak jsem rád, že je to další důkaz toho, že weby zaměřené na dlouhodobou kvalitu contentu opravdu „zatím“ fungují. Mám cca 3 roky staré podobné weby v travelu, taky fungují a letos mám rekordní návštěvnosti a to ještě není full sezóna. Frantovy funguje jeho půjčkový magazín taky, alespoň co sleduji toplist. Nevím důvod, proč by neměl fungovat podobný koncept webů i za dalších pár měsíců / let pokud bude konstantně růst jak obsahově tak autoritavině (linkbuilding apod.)

    • Radek napsal:

      Jsem rád, že to někdo čte, i když mě osobně to zdálo ještě docela málo informativní (jenže není asi moc o čem psát, moc toho na webu nesleduji).

      Dívám se do Skliku a kleslo trochu jak CTR (asi o třetinu) tak i cena za proklik. Všiml jsem si propadu po nasazení popup okna, ale nebylo to tak výrazné.

      Počet leadů ti bohužel přesně neřeknu, protože to mám v jednom kanálu spolu s dalšími weby. Za květen tam bylo celkem cca 100 leadů, z toho tak 3/5 dělá jen tady ten web.

      Imho ta kvalita není ani tolik potřeba, i když záleží, co za kvalitu bereme. Třeba web http://www.financenadlani.cz/ je podle mě docela MFA a chytá se na Seznamu dost slušně, snad líp jak moje weby 🙂

  2. LukasP napsal:

    Někdy ty výsledky vyhledávání bohužel zcela postrádají logiku a to i v jiných oborech.

    Na těch webech se mi líbí, že pokud mají stabilní návštěvnost dá se hravě testovat různá monetizace od PPC až po affil v různých tvarech, umístění, formátech apod.

  3. Kamil Staš napsal:

    Jsem moc rád za tento článek, taky se již půl roku snažím budovat větší autoritativní stránku. V SERPu v hlavním KW stoupá pomalu, ale na long taily pomalu traffic chytá. Já jsem na 71 článcích , ale mnohem menší traffic i přijem. Ale cítim z trendu, že jdu dobrou cestou.

  4. 365ka napsal:

    Já na tvůj projekt nezapomněl a spíš mě mrzí, že nereportuješ častěji 🙂 Každopádně držím palce, ať se daří a je co číst.

  5. Redaktůrek napsal:

    K linkbuildingu: Nedávno jsem narazil na několik autonomních článků, kde psali, že mají otestováno, že dlouhé články (cca 1500 slov) se mohou umístit mnohem lépe i téměř bez odkazů, prý nahradí i jeden vysoce kvalitní odkaz z autoritativního – top webu. Co je na tom pravdy, to nevím, hard data nemám, ale předávám získané info, třeba by to mohl být jeden ze způsobů, jak zvyšovat návštěvnost webů.

  6. Martin napsal:

    Tak jsem si vytvořil taky jeden webík, ale trošku mu pokulhává návštěvnost jsem na 100 lidech denně a né a né to růst 🙁

    • Radek napsal:

      Jestli jde o finance, tak dobrý 🙂 Já jsem zkoušel rozjet další finanční web stejným způsobem jako ten v seriálu, ale už se to tak nechytá :/

      • Martin napsal:

        Právě financím jsem se díky obrovský konkurenci snažil vyhnout. Zkouším štěstí v oblasti bydlení, lifestylu a domácnosti. Doufám, že po prázdninách se to zvedne

  7. Pujcko.cz napsal:

    Super seriál, jsem zvědav na další díly jak ti zamíchal seznam pozice a ovlivnil návštěvnost:).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *