Včera jsem na Facebookové stránce tohoto blogu slíbil, že dneska napíšu, jak vydělat na expirovaných doménách, které aktuálně prodávám.
Snad nikdo z vás nečeká univerzální návod, jak snadno vydělat na internetu skoro bez práce, protože pak budete asi zklamaní. Bez práce to určitě nebude, ale pokud budete mít štěstí, můžete mít docela rychlou návratnost vašich investic.
Moje úspěšné testy
Podle informací na subreg.cz jsem expirované domény začal odchytávat někdy na jaře loňského roku.
Odchycení probíhá tak, že si vyberu doménu, na které něco fungovalo a má ranky. Pak zkontroluju, jestli už uběhlo období, kdy má doménu chráněnou předchozí majitel a pokud už je doména uvolněná, registruji jí a nahazuji vlastní obsah.
Weby, kde se dají expirované domény dobře dohledávat znám dva :
Reborn.domains nabízí i placené služby (detailnější přehledy, info o expiraci domén emailem,…). Díky Štefanovi získali všichni čtenáři na služby reborn.domains slevu 10% .
Kód kuponu pro získání slevy je 10REBORN
Finanční weby na expirovaných doménách
Asi úplně první případ (tohle bylo už dávno, možná už i před 5ti lety), kdy jsem tohle zkoušel bylo u finančního webu bonante.cz, kdy jsem použil expirovanou doménu nějaké restaurace.
Nahodil jsem WordPress a začal tvořit obsah. Tehdy jsem publikoval jen krátké příspěvky na téma půjček a úvěrů, ale i to před lety docela fungovalo.
U projektu bonante.cz jsem ale pracoval hodně na linkbuildingu a proběhlo tam množství výměn odkazů a článků.
Za dobu fungování si ten web ale na sebe už určitě vydělal. Podle Skliku už je jen z PPC několik desítek tisíc korun, předtím tam navíc bylo ještě Adsense, různé affily a prodával jsem tam odkazy i články.
Celkové zisky z Skliku
Tohle ovšem není případ klasické expirované domény, spíš jsem chtěl tento web zmínit abych ukázal, že i na expirované doméně můžete postavit projekt, který bude vydělávat roky.
Podobnou metodu, jakou jsem právě zmínil jsem zkoušel i loni a to na dvou expirovaných doménách – Bahesa.cz a Sebordistillery.cz
Metoda pro lenochy
Tentokrát jsem byl už ale línější a tak jsem to zkusil jinak. Napsal jsem jeden „univerzální“ článek a u toho jsem pak měnil klíčová slova a občas i nějakou větu, případně nadpis.
Díky tomu jsem si nakopíroval množství recenzí na nejrůznější půjčky a nebankovní společnosti. Tenhle obsah tvořil asi tak polovinu článků na webu, druhou polovinu tvoří originální články, které jsem tam nově připsal.
První články jsem na web publikoval zhruba někdy v listopadu 2015. Některé z nich se dobře chytli a začali přivádět první návštěvnost, tak jsem si řekl, že tam zkusím nasadit reklamy od Adsense.
Ze začátku nebyli sice zisky nic moc, ale když jsem po novém roce kontroloval zisky za prosinec, docela příjemně mě to překvapilo, byly tam asi 2000 Kč.
Není to moc, ale webu jsem se příliš nevěnoval a od té doby, co jsem nasadil články jsem na webu vlastně nic neudělal, maximálně jsem občas někde získal zpětný odkaz.
Za poslední 2 měsíce šli příjmy trochu dolů (před Vánoci byli asi naboostované ceny reklam), ale i tak je to docela příjemný pasivní příjem.
Navíc se mi na webu podařilo prodat už několik reklamních článků a občas tam zapnu popup, který směřuje traffic na affil iframe (střídavě od ad2leads, volsoru a nejprovize).
Tady je screenshot maximálních zisků jednoho z webů na expirované doméně:
Další weby na expirovaných doménách
Začátkem minulého roku jsem dělal propagaci pro jeden e-shop s regály a tak mě napadlo, že podobnou metodu vyzkouším k získání trafficu i zde.
S „account managerem“ jsem se dohodl, že to můžu zkusit a tak jsem vzal jednu z domén a začal tam nahazovat částečně duplicitní texty (původní článek jsem pro daný kw upravil a přidal tam tématické slova > článek jsem uložil a použil jako výchozí pro další téma > tento článek jsem opět doplnil a přidal slova pro další kw).
Díky tomuto principu nešlo o klasické kopie článků, kdy se jen ve větách měnila klíčová slova, ale každý článek byl trochu jiný, protože jsem vždy kopíroval nově upravený článek.
Tyto texty jsem nahodil na velmi jednoduchou šablonu. Web nakonec vypadal zhruba tak, že nahoře webu byl obrázek regálu s proklikem do e-shopu (nofollow odkaz), potom call to action text s dalším odkazem (taky nofollow odkaz), pod tím „duplicitní“ text a dole odkazy na další články podobného typu.
Popravdě jsem nečekal, že by to mohlo fungovat, ale postupně jsem články publikoval. Seznam měl ale tuhle doménu asi docela rád, protože začal články umisťovat ve vyhledávání.
Když teď projíždím statistiky, měsíčně jsme tak získali „zadarmo“ tématický traffic v počtu zhruba 300 – 600 návštěvníků měsíčně.
Stačilo jen jednorázově nahodit obsah a nastavit šablonu. Seznam do dneška (déle než rok) posílá na web návštěvníky, takže přemýšlím, že bych články přepsal aby byli originální a taky tam nahodil Adsense.
Expirované domény + affiliate
Tenhle princip se dá samozřejmě využít i u affiliate a tady už nemusíte řešit ani neoriginální texty, protože tohle se v podmínkách affilu neřeší.
Stačí tedy vlastně vzít expirovanou doménu, která se Seznamu líbí (ne každá se dobře „chytá“) vybrat si dobrou tématiku, naházet tam desítky až stovky podobných článků a nechat to zaindexovat.
Potom přidáte bannery na Heureku, iframe na půjčky nebo třeba textové odkazy na e-shop, který propagujete a máte pasivní příjem 🙂
Samozřejmě to tak jednoduché není, váš spamweb se nemusí vždy chytit. V konkurenčních oborech je obtížnější prorazit, i když se správnou doménou se to podle mě taky dá. Pokud si ale vyberete obory, které nejsou tak konkurenční a je tam dostatečný longtail, myslím, že by to takhle mohlo fungovat.
Radku, kdyby tento článek vydal před 5 lety, asi bych ti líbal ruce a kupoval domény po stovkách 🙂 Nicméně dneska je to už pasé – a to ti nechci kazit kšeft s prodejem domén. Google tohle ošetřil už dávno a Seznam – sice nedávno – ale také.
Myslím, že v dnešní době to fungovat už nemůže. Pochybuji, že by doména vydělala alespoň na obnovovací poplatky. Kor u půjčkových webů.